◄ چهار راهکار عملی برای حل مشکل اضافه تناژ بارگیری کالا و جلوگیری از ضرر و زیان رانندگان کامیون
به اعتقاد رانندگان کامیون، همچنین، باید همزمان با این مطالبه عمومی، تغییر در نرخ شاخص برای جبران کاهش اوزان حمل نیز مدنظر قرار گیرد تا هم هزینه های رانندگان جبران شود و هم فشار اقتصادی بر ناوگان حمل و نقل کاهش یابد.

در حالی که معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخیرا عنوان کرده که بیشترین خسارت وارده به شبکه راه های کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری در سطح محورهای مواصلاتی است و بر ضرورت چاره جویی در این باره تأکید کرده است رانندگان کامیون چند راهکار را برای جلوگیری از بارگیری کالا با تناژ اضافه ارایه کرده اند.
به گزارش تین نیوز، جمعی از رانندگان کامیون در شبکه های اجتماعی پیشنهاداتی برای حل مشکل اضافه تناژ بارگیری ارایه کرده اند چرا که به اعتقاد آنان، اضافه تناژ هم موجب استهلاک جاده ها می شود و هم استهلاک ناوگان سنگین باری را به دنیال دارد و حل این مشکل برای رانندگان کامیون هم منفعت دارد.
بیشتر بخوانید:
اضافه تناژ شمشمیر دو لبه ای که هم به جاده ها آسیب می زند و هم به رانندگان و کامیونداران
به اعتقاد رانندگان کامیون برای حل مشکل اضافه تناژ بارگیری ناوگان سنگین، در وهله نخست، باید یک مطالبه عمومی در سطح کشور ایجاد شود تا رانندگان و کامیونداران اجرای کامل و بدون اغماض بخشنامه ابعاد و اوزان را خواستار شوند. این اقدام در راستای حفظ منافع ملی، حراست از سرمایه های جاده ای و تأمین ایمنی راه ها برای حال و آینده کشور ضروری است.
رانندگان و کامیونداران خاطرنشان کردند: در مرحله دوم، اگر اجرای این بخشنامه نتواند هزینه های نگهداری ناوگان را پوشش دهد، باید مطالبه به روز رسانی کرایه ها متناسب با تورم، حتی چندین بار در سال، مطرح شود. به گفته رانندگان این اقدام باید با کارشناسی دقیق و بهره گیری از نظرات خبرگان این صنف انجام شود، نه به صورت دستوری و توسط افرادی که سال ها تنها برای حفظ جایگاه و منافع شخصی خود، این صنعت را به ورطه نابودی کشانده اند.
به اعتقاد رانندگان کامیون، همچنین، باید همزمان با این مطالبه عمومی، تغییر در نرخ شاخص برای جبران کاهش اوزان حمل نیز مدنظر قرار گیرد تا هم هزینه های رانندگان جبران شود و هم فشار اقتصادی بر ناوگان حمل و نقل کاهش یابد.
رانندگان و کامیونداران پیشنهادات عملی نیز در همین باره ارایه کرده اند که از جمله آنها،ایجاد کمیته های صنفی برای نظارت بر تعیین نرخ کرایه ها با درنظرگرفتن هزینه های واقعی نگهداری ناوگان است.
آنان افزوددند: اجرای سیاست های تشویقی برای رعایت تناژ مجاز از جمله ارائه تسهیلات ویژه به رانندگانی که قوانین را رعایت می کنند نیز از دیگر اقداماتی است که می توان در این باره انجام داد.
به گفته آنان تعیین نرخ شاخص جدید متناسب با کاهش اوزان حمل برای جلوگیری از ضرر اقتصادی رانندگان و همکاری با رسانه ها و نهادهای مرتبط برای آگاهی بخشی به رانندگان و مسئولان درباره پیامدهای منفی تناژ غیرمجاز نیز از دیگر اقداماتی است که می تواند به عنوان راهکار حل این مشکل صورت داد.
.
سلام
بنظر من اضافه تناژ علاوه بر خرابی جاده وناوگان حمل
اجحاف در حق همه راننده و مالکین ماشین سنگین هس
بنظرمن هر ماشین که اضاف تناژ دارد جلو پلیسراه اضاف بارش تخلیه و به صاحب کالا اعلان کنن که ۴۸ ساعت وقت داری بیای بارت رو از پلیس راه تحویل بگیری
بعد این مدت به نفع دولت ظبط میشه
و اگه بار طوری بود که نشود مقدار اضاف بار رو تخلیه کرد ماشین به پارکینگ اداره راه منتقل شود به صاحب الان کنن که بیا بارت توقیف شده
وقتی مالک یا نماید شرکت اومد اداره راه اونوقت صاحب کالا جریمه بشه و اعمال قانون بشه
اونوقت ببینن اگه راننده هم بخاد اضاف تناژ بار بزنه صاحبکالا قبول نمیکنه
به خداقسم اضاف تناژ غیر از،استحلاک چیزی ندیدیم .خدا براش نسازه برنامه ابعادو اوزان را لغو کرد.
همه کشورهای جهان تریلی ۱۸چرخ ۴۰تن .۱۲چرخ ۳۸تن.۱۰چرخ ۲۶تن.۶چرخ ۱۹تن .فقد،ایران امدن اضاف کردن
کشورهای دنیا تناژ رو محور،حساب می کنن.نه رو موتور ا
بهترین کار اینه که صاحب بار جریمه بشه نه راننده هیچ وقت راننده راضی نیست اضافه باربزنه