پیشرفت ۳۸ درصدی راهآهن چابهار-زاهدان
مدیر پروژه راهآهن چابهار- زاهدان از افزایش پیشرفت فیزیکی راهآهن چابهار ـ زاهدان به ۳۸ درصد خبر داد.
![پیشرفت ۳۸ درصدی راهآهن چابهار-زاهدان](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/ohdXQMaPplHc/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLH2NifzJ7q2F/%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%A2%D9%87%D9%86+%DA%86%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1-+%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86.jpg)
مدیر پروژه راهآهن چابهار- زاهدان از افزایش پیشرفت فیزیکی راهآهن چابهار ـ زاهدان به ۳۸ درصد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم، محمدرضا رحمانی مدیر پروژه راهآهن چابهار – زاهدان گفت: عملیات اجرایی طرح راهآهن چابهار- زاهدان از اوایل سال ۱۳۹۳ توسط گروه تخصصی کربلا از زیرمجموعههای قرارگاه سازندگی خاتم آغاز شد و تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت کلی داشته است.
وی افزود: هدف اصلی از ساخت این پروژه اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی جنوب شرق کشور است.
گفتنی است در حوزه راهآهن، از مجموع ۳۹۸۵ کیلومتر احداثشده توسط قرارگاه حدود ۲۸۰۰ کیلومتر در دست اجرا و حدود ۱۱۸۵ کیلومتر خاتمه یافته است که از مهمترین پروژههای قرارگاه در این حوزه میتوان به راهآهن چابهار ـ زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر، راهآهن کرمانشاه ـ خسروی به طول ۳۳۰ کیلومتر، راهآهن گرگان ـ اینچهبرون به طول ۱۱۰ کیلومتر و راهآهن سریعالسیر تهران ـ قم ـ اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر اشاره کرد.
پروژه قطار سریعالسیر تهران ـ قم ـ اصفهان با سرعت عملیاتی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و در قالب ۲۲ ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابهجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال است.