بازدید سایت : ۵۶۶۵۳

اضافه تُناژ بار، عامل اصلی تخریب جاده های کشور است

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بیشترین خسارت وارده به شبکه راه های کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری در سطح محورهای مواصلاتی است.

اضافه تُناژ بار، عامل اصلی تخریب جاده های کشور است
تین نیوز |

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بیشترین خسارت وارده به شبکه راه های کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری در سطح محورهای مواصلاتی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری در نشست با اعضای انجمن شرکت های راهسازی ایران با اشاره به سهم اضافه تُناژ بار در وارد آمدن آسیب های جدی به شبکه راه های کشور، بر ضرورت چاره جویی در این باره تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی شبکه راه های کشور، تنوع وسائط نقلیه سنگین و بالا بودن تُناژ حمل بار، میزان خسارت وارد آمده به محورهای مواصلاتی تا حدود ۲.۵ برابر درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محل دریافت عوارض کالا برآورد شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به سهم اضافه تُناژ کامیون های فعال در اجرای پروژه های راهسازی به سطح جاده های کشور، خاطرنشان کرد: الزام معادن شن و ماسه به نصب باسکول و سنجش تُناژ بار و همچنین صدور بارنامه برای بارهای معدنی بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، به کنترل این مسئله کمک خواهد نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گستردگی شبکه راه ها و تعدد فعالیت ها و پروژه های سازمان راهداری و حمل جاده ای در حوزه محورهای اصلی، شریانی، فرعی و روستایی، افزود: این در حالی است که منابع درآمدی این سازمان با حجم اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژه ها و ارائه خدمات به کاربران جاده ای همخوانی و تناسب ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مصطفی پاسخ

    آره تو راست میگی ماکه میدونیم دوبار چته میخوای دوباره عوارض ومالیات وجریمه هاروزیادکنی دنبال بهونه ای

  • مصطفی پاسخ

    پدر ماراننده هارودرآوردید شما بسه دیگه خجالت بکشید دستتونو ازجیب مردم بکشید بیرون

  • رضا پاسخ

    برنامه ابعادواوزان اجرا بشه قانون وزن،کامیون ۴۰تن باشد،همه جا دنیا کامیون ۴۰تن ولی فقد ایران ۴۴تن هم خسارت به جاده.وهم خسارت به کامیون وارد می کنند .اضافه تناژ ان کسی که اجراش کرده می خواد ناوگان حمل نقل،نابود کنه ،

  • سامان پاسخ

    عامل خرابی جاده‌ها .ساخت زیر ساز جاده بصورت نادرست ...و نبود مصالح استاندارد تامین آسفالت هستش .

  • ناشناس پاسخ

    رشوه نیست، پیمانکارمتقلب نیست، مهندس ناظررشوه گیرنیست، مصالح بی کیفیت نیست، فقط اضافه تناژه