تاکید مجدد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر جلوگیری از بومی گرایی و پیشگیری از هرگونه انحصار در اعلام بار
بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ادارات کل استانی این سازمان ملزم به نظارت لازم و موثر بر امور توزیع بار و جلوگیری از بومی گرایی و پیشگیری از هرگونه انحصار در اعلام بار و بومی گرایی با هدف توزیع عادلانه بار و رضایت مندی رانندگان هستند.

بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ادارات کل استانی این سازمان ملزم به نظارت لازم و موثر بر امور توزیع بار و جلوگیری از بومی گرایی و پیشگیری از هرگونه انحصار در اعلام بار و بومی گرایی با هدف توزیع عادلانه بار و رضایت مندی رانندگان هستند.
به گزارش تین نیوز، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این موضوع را در نامه ای به ادارات کل استان ها، اعلام و عنوان کرده است: جهت جلوگیری از بروز بی عدالتی در توزیع بار و فرآیند نوبت دهی در مراکز توزیع بار و ... نظارت لازم و موثر بر امور توزیع بار و جلوگیری از بومی گرایی توسط ادارات کل استانی این سازمان انجام گردد.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه تاریخ 28 بهمن ماه امسال مهدی خضری معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خطاب به مدیران کل استانی این سازمان اعلام شده است: با عنایت به مفاد نامه شماره ... مورخ یک مرداد ماه سال 1402 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با عنوان استانداران محترم سراسر کشور که رونوشت آن برای ادارات کل نیز ارسال گردیده است و همچنین مکاتبات متعدد به منظور پرهیز از بومی گرایی و با توجه به اهمیت موضوع و سیاست این سازمان جهت جلوگیری از بروز بی عدالتی در توزیع بار و فرآیند نوبت دهی در مراکز توزیع بار و ... تاکید می گردد که نظارت لازم و موثر بر امور توزیع بار و جلوگیری از بومی گرایی توسط ادارات کل انجام گردد و از هرگونه انحصار در اعلام بار و بومی گرایی پیشگیری شود تا موجب توزیع عادلانه بار و رضایت مندی رانندگان گردد. بدیهی است مسئولیت عدم رعایت موضوع و تبعات بعدی آن بر عهده آن اداره کل است.
بنام خدا
متاسفانه تعدادی زیادی از مدیران حرف با عملشان ضد هم است و جمله همین جناب خضری یا جناب امانی که اگر همین آقایان که عملکردشان باعث اعتراضات 97شد به وظایفشان عمل میکردند همان قولهای که سال نود و هفت دادند درگاه ملی اعلام بار کشوری یا درگاه سیستم پاک برا قطع روابط مالی بین رانندگان وشرکت های حمل ونقلی وصاحبان کالا اکنون این مثال بخصوص بومی گرایی وجود نداشت تمام این مشکلاتی که امروز حمل ونقل کشور در گیر آن شده حاصل سیاست ها و عملکرد همین جناب خضری ها ست
به آهو میگن بدو و به تازی میگن بگیر ! آقایون و خانم های گرامی اگر سازمان راهداری واقعاً مخالف بومی گرایی بود حداقل یه دستورالعمل واحد برای نحوه فعالیت سالنها و سامانه های اعلام بار مجازی تدوین میکرد که هر انجمنی واسه خودش بهشون حکم نکنه که چه مدلی راننده بومی را تو اولویت بگذار !
ادامه دارد ...
سازمان راهداری با ضوابط رانتی که برای شرکتهای بزرگ مقیاس تصویب کرده عامل و مقصر ترویج انحصار طلبی، تبعیض و ویژه خواری هست ! سازمان راهداری با علم به گسترش بومی گرایی حتی یه آبدارچی ( مدیر که جای خود دارد) را از یکی از اداراتش تنزیل درجه نکرده که حساب کار دست بقیه بیاد ! فقط هر چند وقت یکبار یه بخشنامه نمایشی بدون ضمانت اجرا رونمایی میکند !
از یک طرف سازمان بومیگرایی رو خلاف قوانین اعلام میکنه
واز طرفی هم دست استانهاوسامانه های اعلام بار رو باز میزاره وهراستانی سلیقه ای اجرا میکنه و برای رانندگان بیشترین مشکلات رو دربر دارد ودسترسی شرکتهای حمل و نقل باید بسته بشود که خارج از سامانه اعلام بار امکان صدور بارنامه نداشته باشندتا عدالت در توضیح بار برقرار باشد