◄ افتتاح بزرگراه شمالی کرج تا خرداد ۱۴۰۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت:در پی تلاش های انجام شده اتفاقات خوبی مطابق قوانین بالادست از جمله برنامه هفتم توسعه افتاده که سهم بودجه استان ها را بالا برده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت:در پی تلاش های انجام شده اتفاقات خوبی مطابق قوانین بالادست از جمله برنامه هفتم توسعه افتاده که سهم بودجه استان ها را بالا برده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، توحید شیریزاد درباره تخصیص بودجه و اعتبارات استانی اظهار کرد: بخش عمده اعتبارات و بودجه در کشور به صورت متمرکز و ملی است. به طوری که حدود ۸۶ درصد از اعتبارات به صورت ملی مدیریت می شود و تنها ۱۴ درصد در قالب بودجه استانی در اختیار استان ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار می گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز درباره پروژه های ناتمام استان تصریح کرد: مشکلات اعتباری همواره وجود داشته است، با این وجود اتفاقات خوبی را در بخش عمرانی طی سال های گذشته شاهد بوده ایم ولی چون حل و تمام شده هستند، از یاد رفته اند.
وی با اشاره به توسعه راه های مواصلاتی منتهی و عبوری از استان گفت: ابر پروژه ای که می توان گفت در نوع خود بزرگترین پروژه کشور بوده و در استان ما قرار دارد؛ بزرگراه در حال ساخت شهید سلیمانی و اتصال آن به بزرگراه شهید همت تهران از طریق پل B۰ و B۱ است. این پروژه ها از افتخاراتی هستند که در استان البرز و برای کشور رقم می خورند و امید داریم که در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
شیریزاد اظهار کرد: چون این مسیر تغییر ماهیت داد و از کمربند شمالی شهر کرج تبدیل به بزرگراهی شد که اتوبان شهید همت را به خروجی کرج وصل می کند، نه تنها مردم استان که سایر استان ها هم از آن استفاده خواهند کرد. انشالله در ادامه، فازهای بعدی اجرا شده و تا قزوین ادامه پیدا کند و بخشی از ترافیک غرب کشور را که در استان داریم، بتوانیم حل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: سه درصد از راه های کشور در استان البرز قرار دارد، اما در مقابل ۲۸ درصد ترافیک کشور در این استان است. همچنین ۱۸ کیلومتر از اتوبان کرج-قزوین ۲۵ درصد ترافیک کشور را به خود اختصاص داده و این عدد بزرگی است. حدود ۱۳ استانی که از این اتوبان استفاده می کنند از محدوده کرج عبور کرده و مشکلاتی را برای استان به وجود آورده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز یادآور شد: اما در مورد سایر راهکارهای مدیریت ترافیک موصوف، اقداماتی برای برنامه مطالعاتی دو طبقه کردن بزرگراه تهران-قزوین و نیز برنامه مطالعاتی کمربند جنوبی که از فردیس عبور کرده و به اتوبان تهران-قزوین متصل می شود، انجام شده که نگاه ویژه مسئولان کشوری را می طلبد. چرا که این عزم و اراده در مدیریت عالی استان و شخص آقای دکتر عبداللهی وجود دارد و امیدواریم با ثبات مدیریتی و ابقاء درست ایشان این طرح ها هم به نتیجه برسند.
وی افزود: در مورد بودجه تخصیص داده شده به استان، در سال های قبل رشد خوبی را گرفتیم و به لحاظ اعتبارات هزینه ای رتبه سوم و عمرانی رتبه ششم رشد را داشتیم. اما استان البرز به دلیل ایجاد به عنوان آخرین استان کشور، مشکلات عمده ای در همه بخش ها دارد که حل مسئله آنها تلاش بیشتر و مضاعف تری را می طلبد.
تکمیل پروژه های حمل و نقل البرز به بهبود ترافیک کشور کمک می کند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پروژه پل B۱ در آزادراه شمالی کرج به عنوان یکی از مهم ترین طرح های کشور، نشان دهنده قدرت و توانمندی مهندسان ایرانی است و می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق کشور باشد.
حمید پورمحمدی در بازدید از پروژه پل B۱ در آزادراه شمالی کرج که روز سه شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت، ضمن گرامیداشت چهل و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت پروژه های زیرساختی در کشور گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهم ترین طرح های کشور، نشان دهنده قدرت و توانمندی مهندسان ایرانی است و می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق کشور باشد.
وی ادامه داد: این پروژه ناشی از همکاری مشترک دولت و شهرداری است و نمونه ای از مشارکت سازنده است که می تواند زمینه ساز همکاری بیشتر مردم و دستگاه های مختلف در کشور شود.
پورمحمدی افزود: گرچه این پروژه برای تسهیل تردد در مسیرهای شمالی و غربی کشور بسیار مهم است، اما هنوز نیاز به پروژه های تکمیلی دیگری برای منطقه کرج داریم.
وی گفت: این پروژه ها با پشتیبانی و هدایت استاندار محترم و همکاری سازمان برنامه و بودجه به سرعت در حال پیگیری است و امیدواریم که با تکمیل به موقع پروژه ها، شاهد تحولاتی چشمگیر در تسهیل تردد و بهبود وضعیت حمل و نقل در استان باشیم.
پورمحمدی همچنین در خصوص پروژه های دیگر استان، به ویژه پروژه ورزشگاه و مسائل بهداشتی اشاره کرد و گفت: امیدواریم که پروژه ورزشگاه که مدت زیادی از آغاز آن می گذرد، به زودی به پایان برسد تا جوانان این منطقه از امکانات ورزشی مناسب بهره مند شوند. با توجه به پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه، به توافقات جدید برای تعیین زمان بندی مشخص و اجرای آن خواهیم رسید.
در پایان، رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن قدردانی از تلاش های استاندار و سایر مدیران شهری، تاکید کرد که این پروژه ها نه تنها به عنوان یک افتخار برای استان البرز، بلکه برای کل کشور به شمار می روند و به زودی شاهد تحقق این طرح ها خواهیم بود.
این طرح خوبی است اما زمانی تکمیل میشه که کنارگذر جنوبی شهر کرج هم به کمک کنارگذر شمالی و اتوبان قزوین کرج تهران میاد وترافیک سرسام اور و ۲۴ ساعته پل فردیس و حصارک و پل کلاک روان میشه.
{ انشالله در ادامه، فازهای بعدی اجرا شده و تا قزوین ادامه پیدا کند و بخشی از ترافیک غرب کشور را که در استان داریم، بتوانیم حل کنیم.}
این میتونه بهترین اتفاق و آینده نگر ترین پروژه حمل و نقلی برای استان های البرز، تهران و قزوین باشه.
بهترین راه بازگشایی اتوبان نزدیک پل فردیس عریض تر کردن زیر گذر پل وراحتی عبور هست
این پروژه واقعا میتونه بخش بزرگ از مشکلات تردد غرب کشور رو حل کنه چون گلوگاهی محسوب میشه که از تهران به قزوین و انشعاب به غرب شمال و شمال غرب رو تشکیل میده
البرز وکرج درکنارپایتخت فشارترافیکی بیش از۱۰ استان شمال،شمالغرب کشور راتحمل می کند.به نظر میرسددرتخصیص بودجه های استانی ،نسبت به جمیعت ومساحت استانی البرز)(صرفا)نباید نگاه کردوسرکهای ضریبی استانهای منتهی به البرز نیز بعلاوه شود به بودجه استانی.
حتما کمربند شمالی،وکمربندجنوبی جزو پروژه استان البرز شمرده نخواهد شد.پروژه ملی است که درالبرز اجرا میشود....
تاسف بار هستش اجرای همچین پروژه هایی برای تامین منافع یک عده معدود :این پل غیر استاندارد نه تنها باری از مشکلات استان البرز کم نمی کنه بلکه تیر خلاص به زیست بوم کرج و نقطه پایان شهرک عظیمیه هستش آقایون می خواستند زمین هایی رو که مفت از مردم محروم و بی نوای کلاک خریده بودند با قیمت گزاف بفروشن که انجام شد این نتیجه مدیریت غیر بومی هستش و ذره ای آینده نگری در اون دیده نمی شه عجیبه که قدرت های منفور اندیشکده دارند و چشم انداز حداقل 200 ساله بعد بین مسئولان ما نه از اندیشه خبری هست نه ترس از خدا
بهتربن راه کاهش ترافیک حذف یارانه بنزبن و
افتتاح متروی کرج کرج خط دوم هیت. سازمان برنامه و بووجه نگله ویژه به متروی داخل سهر کرج داشته باشد
بییت سال انتظار کافی هست
خواهشاً واقتی آماده شد افتتاح کنید عجله نکنید هرروزروزخداست مهم نیست کی وچه کسی افتتاح میکند مهم این است که راستگوباشیم
حیف حیف به این پول بیت المال که اینجوری هزینه اینچنین پروژه ای میشه که هیچ مشکلی از بار ترفیک کرج را حل نخواهد کرد
طرح عمرانی خوبیه عجیب اینه چرا انقدر طولانی شد چند ساله پدر بودجه رو در آوردین کجا میره که این طرح عمرانی تو این سالها طول کشید مسول پیمانکار عزیز
به نظر شما با پول بنزینی که هر روز در پل فردیس دود میشه چقدر میشه جاده ساخت؟ التماس تفکر و تامل
بهترین راه حل ایجاد یک کمر بندی مجزا شمالی کرج هست ، تعریف آزادراه عدم عبور از وسط شهرهاست ، زمان شاه این ازادراه تهران کرج افتتاح شد ، شهر کرج این میزان گسترش نیافته بود این ترافیک عوارض گسترش شهر کرج هست .
کمربندی هم باید ارتباط درون کرج قطع بشه تا ترافیک شهر کرج و خودروهای عبوری مجزا بشوند ، بنظرم نظام عوارض متغیر بوسیله سرمایه گزاری بخش خصوصی میتواند به تنظیم و بهبود ترافیک بینجامد ، اولین بار نظام شناور عوارض بر اساس عرضه و تقاضا در این محور ایجاد کنیم تا عبور ترافیک بار کنترل شود.
بنظر من باید از یک زاویه 《منطقی》 نگاه کنیم ، ترافیک بکلی حل نخواهد شد ، چون هر چه عرضه بالا میرود تقاضا هم بالا خواهد رفت ،
بمانند 《سیاست پولی فریدمن 》 ما باید تقاضا کنترل کنیم ، بگذاریم واضح بگویم ، زمانی که پل صدر ۲ طبقه شد عنوان شد که ۳۰ درصد ترافیک تهران و ۱۵ درصد الودگی کاهش خواهد یافت ، 《تجربه عینی 》با 《ایده 》 نشان داد که نه تنها ترافیک کاهش نیافت بلکه 《تقاضای سفر کاذب》 هم ایجاد شد ،
الان صحبت سر ۲ طبقه کردن آزدراه تهران کرج هست !!! ما مدام در بخش 《عرضه 》 کار میکنیم ظرفیت بالا میبریم ، اما از 《بخش تقاضای سفر》 غفلت کرده ایم ، همین راه ما را ژاپنی ها در توکیو رفته اند
در ژاپن در توکیو بزرگراه های چند طبقه ساخته شده اند اما مشکل ترافیک هنوز کامل حل نشده است ، خب ما باید از تجربیات این کشورها درس بگیریم ، بودجه زیادی در این راه ، تجربه و خطا خرج کرده ایم .
نگرش هایمان باید تغییر کنند ، هر چقدر ما بر ظرفیت بزرگراهی میفزاییم متناسب 《تقاضا سفر》 متناسب بالا میرود بخشی از این ها 《تقاضاهای کاذب》 هستند ، لذا باید سیستم《 مدیریت تقاضا 》 بوجود بیاد ،
به نظر من باید مسیر هایی بین اتوبان لشگری و فردیس و اندیشه ایجاد کنند. که مردم کل مسیر رو دور نزنن. مثلا انتهای گرمدره دو کیلومتر اسفالت کنند وصل میشه به جاده دامداران و فردیس و نیروگاه. همچنین بعدترش بین جاده مخصوص و شهرک وحدت و توی کل مسیر از بین اون ماسه شویی ها اتوبان های عریض بزنن که کسانی که به سمت فردیس، و ... میرن. براحتی بتونن به فتح و لشگری و همت و حکیم دسترسی داشته باشن. ترافیک پل فردیس هم به شدت کاهش پیدا می کنه
دقیقا اگه از سمت شهرک وحدت راه باز بشه به اتوبان تهران کرج کل بار ترافیک جنوب شرقی کرج و همچنین پل فردیس ۱۰۰٪ حل میشه ....شهرک وحدت بلوار شهیدان بخشی راه حله این موضوع هست
درمورد عوارض آزادراه امیداوارم به گونه ای نباشه که افرادی که توان مالی پایین تری دارن، ترافیک اتوبان اصلی را به عوارضی سنگینه همت و کمربندی شمالی ترجیح بدن. در این صورت ترافیک کاهش پیدا نمیکنه