بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ وعده متفاوت 500 میلیون دلاری مدیرعامل راه آهن در مراسم رونمایی لوکوموتیو مپ 30

دکتر میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30 از تخصیص 500 میلیون دلاری برای خرید لوکوموتیوهای تولید داخل خبر داد.

وعده متفاوت 500 میلیون دلاری مدیرعامل راه آهن در مراسم رونمایی لوکوموتیو مپ 30
تین نیوز

دکتر میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30 از تخصیص 500 میلیون دلاری برای خرید لوکوموتیوهای تولید داخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، میعاد صالحی در این مراسم که پیش از ظهر امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 1403 با حضور علی آبادی وزیر صمت، اولیا مدیرعامل مپنا و شماری از نمایندگان مجلس و مسئولان تشکل های ریلی بخش خصوصی در کارخانه مپنا لوکوموتیو برگزار شد، بیان کرد: طی 2 سال و نیم اخیر با حمایت رئیس جمهوری محترم و وزیر راه و شهرسازی و استجازه از رهبر معظم انقلاب، مسیری برای تامین مالی صنعت ریلی از طریق تهاتر نفت، پیگیری شده که خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

خبر پربازدید مرتبط با این خبر را بخوانید:

◄ قول محکم وزیر صمت در مراسم رونمایی از لوکوموتیو مپ 30

 

وی با بیان این که در اسفندماه سال قبل اولین پارت نفت به فروش رسیده و پول آن نیز به کشور بازگشته، تصریح کرد:  با ادامه یافتن روند فروش نفت، تزریق نقدینگی به صنعت ریلی تقویت خواهد شد. به گفته صالحی، این بودجه در مجموع 10 میلیارد دلار است که با تامین و تخصیص آن انقلابی در صنعت ریلی کشور ایجاد می شود.

مدیرعامل راه آهن با بیان این که 500 میلیون دلار از این منابع به خرید قطعه و بازسازی لوکوموتیوهای متوقف تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: 500 میلیون دلار نیز برای خرید لوکوموتیوهای داخلی در نظر گرفته ایم.

صالحی یادآور شد: بخش خصوصی نیز باید در خرید لوکوموتیو سرمایه گذاری لازم را انجام دهد و شرکت راه آهن همه جانبه از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه حمایت می کند.

وی با اشاره به سابقه طولانی همکاری و مشارکت راه آهن و مپنا اظهار کرد: همکاری شرکت راه آهن و مپنا در لوکوموتیوهای زیمنس و آلستوم و مپ 24 نهایتا به تولید مپ 30 انجامیده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: فرصتی که به تولید کنندگان داخلی در صنعت ریلی داده شده به شکوفایی این حوزه منتهی شده و تجربه تولید داخل روز به روز با کیفیت بالاتری اتفاق می افتد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رحیم صحرایی

    بادرود و سپاس از توجه شما در مورد این بخش خبری ...اول اینکه اقای مدیر عامل بجای پرداختن به مدیران بی تخصص که اولیش شخص شخیص اقای دکتر صالحی .چون بنیادی و اساسی به فکر زیر ساخت راه اهن و نگهداری این سرمایه هنگفت که شامل لکومتیوها واگنها خطوط و ساختمانها نیست ...چرا چون تا حقوق به حق مشاغل متفاوت فنی در راه اهن پرداخت نشه ..اگر هزار تا قرارداد برای ساخت و توسعه وسایل ریلی ببندد و موفق هم باشد ..از طرف دیگر مامورینوفنی و تخصصی ک مستقیم در گیر کار با شبکه ریلی هستن انگیزه لازم برای نگهداری این ثروت عظیم ندارند وتا زمانی که سفرهای خونه ایشان از حقوق به حق خالی باشد خروجی تمام پروژه ها منفی میباشد ..اقای دکتر صالحی فقط حرف میزند و شعار میدهد ...اگر شما بخواهی مقایسه اشل حقوقی مامورین و متخصصین فنی در بیست سال پیش با حال حاضر در نظر بگیری میبینی ک ۵ برابر کمتر شده بدون در نظر گرفتن تورم ...مثلا من که خودم ۲۹ سال سابقه خدمت صادقانه دارم و سرشار از تجربه و تخصص در نگه داری لکومتیوها دارم ..حقوقم حتی از کارشناسهای اداری کمتره ‌‌درصورتی که ۲۰ سال پیش حقوق من با معاونت فنی و مدیر کل ناحیه مقایسه میشد ..واینطور بر میامد که هم تن کیلومتراژ بار بالا میرفت هم حمل مسافر زیاد میشد و هم سوانح ریلی به حداقل میرسید ..چون این روال از ۱۰ سال پیش بهم خورد و بی اهمیتی مدیران نسبت به حقوق مامورین فنی و پرداختن به پستهای اداری باعث مهاجرت یکطرفه متخصصین فنی که میلیاردها تومان صرف یادگیری حرفهشون شده بود به ادارات وپشت میز رسید ..واین ادامه دارد ..البته من مخالف توسعه ریلی ساخت وسایل نقلیه ریلی و قراردادهای کلان ریلی نیستم ..قدم نخست اینست که به نیروی متخصص ریلی بیشترین بها را داده بشه ....با سپاس فراوان

  • جنوبی

    صنعت خودرویی و ریلی و کشتیرانی(موتور دریایی) و تا حدودی صنعت هوایی کشورمان نیاز شدید و فوری به تولید موتور و پیشرانه صد در صد ایرانی به معنی واقعی کلمه (و نه به گفته اخبار و تبلیغات دروغ) دااااااااااااارد!!!!
    اهای مسولین دلسوز مربوطه می فهیمد دارم چی میگم

  • اعلایی

    جناب صالحی ضمن تشکر از بازسازی ویرانه‌های دولت منحوس اعتدال و سالهای سیاه مدیریت چپاول و دزدی در دهه90 که اوج آن 4382تا 1396بود بایستی برنامه ای ریخته شود تا دست ناپاک اینها به پول مردم بدبخت نرسد و صرفا صرف راه آهن بشود

  • همکار

    استجازه؟

  • سعید

    اولا ) راه آهن چطور وعده خرید لکومو تیو میدهد ؟ مگر قرار نشد دولت و راه آهن در این امور سرمایه گذاری نکند و آنرا به بخش خصوص وابگذارد.
    با 500 میلیون دلار میشود تقریبا 250 دستگاه لکومو تیو خرید. اگر شما 250 لکومو تیو تامین بکنید اصلا نیازی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین لکو خواهد بود؟ این کار دولتی تر کردن کشش نیست؟
    دوما ) چراغی که به خانه رواست . . . .
    اگر راه آهن اینقدر پول دارد ، چرا لکومو تیو های منتظر تعمیر را راه نمی اندازد؟
    چرا بدهی پیمانکاران تعمیرات را نمی پردازد؟
    چرا طلب موجران لکومو تیو را نمی پردازد؟
    سوما ) شما که از پس تعمیرات و نگهداری همین لکومو تیو های موجود بر نمی آئید و ضریب آماده بکاری آنها نزدیک 50 درصد است ، با آن 250 دستگاه جدید چه خواهید کرد؟

  • سعید

    این جمله وزیر صمت که گفته " من از آقای بذرپاش عدد و رقم حمایتی که قرار است انجام شود را هم دریافت کردم ولی آن را اعلام نمی کنم تا این موضوع بین وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن نهایی شود و خود آنها به طور رسمی آن را اعلام کنند" نشون میده که ادعای پانصد میلیون دلاری صالحی باد هوا بوده.

    • ناشناس

      خب نابغه! مدیرعامل که خودش اعلام کرده!!

  • کارمند راه آهن

    میعاد صالحی نه عدد می شناسد نه لکوموتیو نه راه آهن فقط دارد شعار می دهد که بر سر کار بماند با این حجم خرابکاری هایی که انجام داده است.

    • ناشناس

      یعنی شما عدد میشناسی؟؟؟