◄ دریافت پول زور و سوء استفاده از کد ملی رانندگان کامیون توسط برخی شرکت های حمل و نقل
شرکت های حمل و نقل بدون کوچکترین آگاهی از میزان هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان و بیمه شخص ثالث و لاستیک و غیره هر آنچه دلشان بخواهد از رانندگان تحت عنوان کمیسیون، پول دریافت می کنند.
رانندگان کامیون و کامیونداران می گویند از دلال بازی و دریافت کمیسیون های غیر قانونی از سوی باربری و دلالان خسته شده اند.
به گزارش تین نیوز، شماری از رانندگان و کامیونداران عنوان کردند: در صورتی که شک و شبهه ای نسبت به موضوع دریافت کمیسیون های اضافی و غیر قانونی از رانندگان و کامیونداران وجود دارد، مسئولان امر می توانند افرادی منصف و بی طرف را به طور محسوس یا نامحسوس در خروجی پایانه های بار برای کنترل بارنامه و تراکنش کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقل به کار گمارند.
رانندگان و کامیونداران مدعی شدند، مسئولان با انجام این کار به راحتی مشاهده کنند که چگونه از رانندگان پول زور دریافت و از کد ملی راننده سو استفاده می شود.
آنان به تاکید بر این که دلالان بار و شرکت های حمل و نقل در هیچ هزینه ای با رانندگان جز کرایه شریک نیستند، افزودند: شرکت های حمل و نقل بدون کوچکترین آگاهی از میزان هزینه نگهداری و تعمیرات ناوگان و بیمه شخص ثالث و لاستیک و غیره هر آنچه دلشان بخواهد از رانندگان تحت عنوان کمیسیون، پول دریافت می کنند.
رانندگان کامیون عنوان کردند: در مورادی حتی مشاهده می شود که نصف کرایه رانندگان کامیون به عنوان کمیسیون باربری ها دریافت می شود ولی پنهان ماندن این اقدام خود و عدم ردیابی شماره حساب یا کارت، مبالغ مورد نظر به شماره کارت های دیگری واریز می شود.
قابل ذکر است اظهارات رانندگان و کامیونداران در مورد دریافت کمیسیون های بعضا 50 درصدی از کرایه های حمل بار در حالی مطرح می شود که چندی پیش و به دنبال انتشار مطلبی در این مورد در تین نیوز، مسئول یکی از شرکت های حمل و نقل در پیامی به خبرنگار ما گفت: اگر بخواهیم بیطرفانه صحبت کنیم باید ابتدا مستندات بررسی شود و با توجه به فشار حداکثری سامانه ۱۴۱ و انجمن و نظارت بازرسان و سخت گیری کمیسیون ماده ۱۲ و...تقریبا غیر ممکن است مگراینکه توافقی در میان باشد.
وی با بیان این که در بسیاری از موارد کرایه خالص دریافتی راننده ها ازمبلغ تن کیلومتر و تعرفه بیشتر است، افزود: کمیسیون بالا دلایل مختلفی از قبیل افزایش ۴ درصد عوارض سازمان به ۹ درصد یا اخذ رشوه توسط صاحبان بار با عناوین مختلف یا دلالی یا نبود امنیت شغلی و...دارد.
او تاکید کرد: رانندگانی که به پرداخت کمیسیون با هر درصدی اعتراض دارند از متصدیان توضیح بخواهند.
بله درسته باری اعلام میشه مثلاً رشت به کرمان دلال باربری میاد میگه شیش تومان ماباید زور بزنیم بکنمش هشت میلیون ومیاد بارنامه کنه میگه پول داری چهار ونیم میلیون اگه بگم نه میگه بار رد شده اگه بگم آره راحت چهار و نیم میلیون رو میگیره و بارنامه میکنه
همشون دستشون توی دست همدیگه هست
اگه بخوان راحت میتونن این مشکلو حل کنن ولی مایل نیستن چون بخور بخوره
راهش اینه که پول کمسیون به حساب راهداری واریز بشه و راهداری اخر برج بعد از کسر سهم خود ،سهم باربریها را واریز کنه
تقریبا ۹۸درصد باربریها کرایه را با راننده نصف میکنند بارصد راهداری وانجمن صنفی کاملا این قضایا روشن میشود
باسلام به بار از پایانه تهران به نطنز گرفتم...کرایه 900بود...کمسیون1250...بنظرتون نظارت هست
سلام راست میگن بخدا قسم خیلی به عنوان بار بهت نمیدند یاکمسیون خیلی ازما راننده میگیرندلطف پیگیری فرمایید ما راننده بیچاره لاستیک جفتی چهل میلیون باید پول بدیم خدا میدانه باربریها حداقل یک سوم کرایه مارا میبرند هرجایی اعتراض بکنیم کسی نیست به دادمان برسد
سلام به دادمان برسد انگاربا راننده شریکند یک سوم کرایه مال اقایان بابری از مابه عنوان پول کمیسیون میگیرند به دادماهم کسی نیست برسد
به خدا راست میگن نصف نصفش میکنند با راننده
ما قشر راننده واقعا اتحاد نداریم /b>
با سلام خدمت همه رانندگان عزیز
این موضوع واقعاً حقیقت داره همیشه برای خود من هم اتفاق افتاد و در همه باربری ها محرض هستش از مسئولین محترم خواهش داریم به داد رانندها برسن یه راننده جونش گزاشته مالش گزاشته یه بار ببره نون زنه و بچش بده ۴تومن کرایه بهش تعلق میگیره باربری هم تحت عنوان کمیسیون فلان فلان هم ۴تومن میگیره خداروخوش نمیاد
گرفتن کمسیون اضافی حرف تازه نیست چندین سال هست شرکت های حمل نقل با دادن اجاره میز به دلال ها این روند را ادامه میدهند و صاحبان کالا. و یا نمایندگان آنها با گرفتن وجه از شرکت ها به آنها بار میدهند برای اعلام و حمل سازمان راهداری و حمل و نقل هم فقط به کسب درآمد خودش فکر میکند منافع خودش را در نظر میگیرد فکر راننده نیست مثل همین افزایش تناژ بار
با سلام شنبه گذشته در شور آباد تهران باربری به من ۸ میلیون کرایه داد ۵۵۰۰هم کمسیون گرفت آیا از تهران برای تبریز بخدا تاوان میدن هیچ مسعولی نیست رسیدگی کنه راننده ترانزیت از خوی
پایانه بار شهید خیبری مشهد شده دزدگاه. باربریها ،کرایه را کاملا نصف میکنند وهیچ کسی رسیدگی نمیکنه نه رئیس اصلی که ریاست حمل حمل ونقل سه استان را دارد ،استان خراسان رضوی ،خراسان جنوبی و استان سیستان و بلوچستان ،نه نماینده سازمان من خودم شخصا چندین مرتبه به نماینده سازمان مستقر در پایانه خیبری مشهد مراجعه کردم که متاسفانه با لحنی بسیار بد از باربری طرفداری کرد ،لذا از مسئولین تقاضا دارم به مشگل دزدگاه مشهد رسیدگی کنند
عرض سلام پارسال از بندر لنگه سواری بارگیری میکردیم به مقصد اربیل عراق ۲۶۰۰ دلار امثال با توجه به چند برابر شدن هزینه ها این کرایه شده ۱۱۰۰ دلار
این سازمان خودش تمام قد پشت باربریها هستن درصد شود رو میگیرن
بله درسته بعضی ها نصف کرایه روورمیدارن بعضی ها که منصف ترندیک سوم کرایه روبه عنوان کمیسیون برمیدارند بعدش جالب اونجاست کمیسیون به حساب یه خانم واریزمیکنند
سلام
زحمت در صنف حمل ونقل بر عهده رانندگان است.اما باربری ها هم دیوار کوتاه شده اند از طرفی مامور وصول مطالبات 10درصدی سازمان به این معنی که باید 10 درصد از کل کرایه را به حساب سازمان به عنوان عوارض واریز کنند وهزینه بیمه و... بر عهده باربری ها است دقیقا مثل کرایه که تا به منزل راننده برسد صدها خروجی دارد.
بنابراین یکطرفه قضاوت وتوهین نکنید. در کنار اینها اگر باربری حق راننده را ضایع کند سامانه 141وکمیسیون ماده 12 با سختگیری تمام در جبران خسارت رانندگان اقدام میکنند.
مدعیان دلسوزی برای رانندگان بیایند مشکلات یدکی و روغن ولاستیک وهزینه های تحمیلی به رانندگان را کاهش دهند.بیایند مبلغ عوارضی ها را کاهش بدهند.
باتشکر
سلام تک نرخ بودن کرایه باربری نمیتونه زیرتعرفه کرایه بزنه پایه کرایه میزنه خودش به کمسیونش میرسه بعدچندملیونی پیش کرایه مینویسه راننده نتنهاپیش کرایه دریافت نمیکنه بابت پیش کرایه کمسیون پرداخت میکنه کافی شکایت کنی دیگه بهت بارنمیده
بله درست نصف میکند و به راننده نگین پیش کسی یا صاحب بار صحبت کمیسیون نکن راننده به خاطر این که بار بهش بده هیچ نمی گویند خدا وکیلی پیش از حد بی انصافند
از دیرباز تابه حال رانندگان زحمت کش درگیر حقه بازیهای باربریها ودلالها وانباردارهای شرکتهای صاحب کالا هستند که اخیرا دولت هم با افزایش سهم سازمان وغیره هزینه زیادیرا بابت کمیسیون برگردن رانندگان گذاشته وزخمی بردردهای بیشمار صنعت حمل ونقل ورانندگان فلک گذاشته
مگه جایی هست که به درد دل راننده بیچاره برسه من که فکر نمیکنم
باربریها شده اند یک محل اخذ برای پول از راننده برای راهداری، خودشان و صاحبان بار، وقتی کمسیون اضافه میگیرند یا کرایه کم است ، اگر اعتراض کنیم به سازمان یا انجمن، و حتی اگر به نتیجه برسد و بتوانیم اثبات کنیم که باربری تخلف کرده بعد دیگر هیچ باربری در اون منطقه به شخص راننده معترض بار نمیدهد و در قانون هم این اجازه به باربری داده شده...
خب اینجا این وضعیت باید توسط اشخاصی از طرف سازمان بصورت نامحسوس رصد شود
درود
من خریداروقتی مصالح خریدمی کردم ازشهرهای اطراف تعرفه باربری ها دولت سالانه مشخص می کردندولی هرروزی بایک کرایه بارمی آوردند بیشترادارات وسازمان ها تعرفه دارندبغیرازباربری ها متاسفانه دولت هم ایناراآزادگذاشته الان بیشترمغازه دارها توانایی پرداخت کرایه های زیادندارندرتمنده هاباهزاردردسرباری که میارندنصف باربری نصف راننده این یعنی چی یعنی نبودنظارت
متاسفانه باربریها هرطوردوست دارندکمیسیون می گیرند دولت هم بخوبی ازاونادفاع می کنه
فقط کافیه این نظرات رو بخونن
چقدر به سامانه ۱۴۱ شکایت کنیم بایستی مسولین ترتیبی اتخاذ کنند که شرکتهای حمل و نقل متخلف در این راستا پلمپ شوند
اگه واقعآ مسول بخواهد میتواند از کوچکترین تخلف جلوگیری کند...ممنونم
درود
بله کاملا درسته متاسفانه باربریها بدتر از ... . شدن...افسوس صد افسوس از این پولی که میبرن سر سفره شون
جدا جای هست که به راحتی بشودمشکلات این صنف رابازگوکردصنف بسیارحساسی که جان ومال مردم دراختیارشونس وو
باربری شیرین عسل در شیرین عسل واقع در شهرک صنعتی سلیمی ممقان تبریز نصف تعرفه را به راننده پرداخت میکند عکس از بارنامه و کمسیون و رضایت نامه دارم خواستید پیگیری کنید هستم برای ارائه مستندات
وقتی به ۱۴۱ بابت اضافه کمسیون زنگ میزنیم ثبت شکایت میکنیم دو روز بعد از سیستم راهداری پیامک میاد پرونده شما مختومه شد یعنی راهداری بیشتر طرف باربری هست نه راننده
هم راننده وهم باربری و هم فرستنده که کارخونه باشه دستشون تو یک کاسه هست من خودم مصالح فروشی دارم هر روز با یک جور کرایه اونهم هر روز بیشتراز دیروز برام بار میارن همه میندازن به گردن هم سر آخر میفهمی همشون باهم خوردن !! بعد اینجا نظراتشون را میخونی همه پیغمبرن در یک فرآیند حمل ونقل فرستنده و باربری وراننده باید کنترل بشن تا کرایه براساس قانون زده بشه نه عرف حمل ونقل که برای خودشون درست کردن اگر گرانی هست برای همه ملت ایران هست نه فقط برای یک عده خاص !! یک راننده صبح حرکت کرده تا ظهر نشده رسیده مقصد ۱۰میلیون کرایه میخواد همین مقدار را کارگر در طول ماه در نمیاره !! دولت گازوئیل مصرفیشون را سهمیه بندی و یارانه ای کرده تا براساس کارکرد بهشون تعلق بگیره از اونطرف تمام گرونیها پشت حمل ونقل خوابیده که تا درست نشه اقتصاد درست نمیشه !!این راننده ها با باربری ها به هم ساختن اینقدر بارنامه صوری صادر کردن وشارژ گازوئیل دولتی گرفتن وآزاد فروختن که میلیادر شدن بعضی هاشون هم کامیون نو ثبت نام کردن وگرفتن ویک تعدادی راننده هم که زرنگ نیستن ماشین خوابوندن و کارت سوخت اجاره میدن و حسابی دارن کیف میکنن تو هر صنفی کسادی باشه تو این صنف گل وبلبله باز هم تونظراتشون مینویسن بدبختیم!! راننده و باربری و متصدی کارخونه ثروتمندترین قشر طبقه متوسط هستن ولا غیر !! ما هم مصالح فروشی فروختیم داریم کامیون وباربری میخریم ولی کسی حاضر به فروش باربری نیست
از هزینه ها و سرمایه و هزار بدبختیس هم بگو اون شما دلالها هستی که با یه تلفن 100ملیون در میاری تو که از حملو نقل و مشکلاتش خبر نداری
،باسلام ، داداش حرفت اصلا حسابی نیست ، و غیر منطقی هست بدت نیاد وقت ندارم حرف زیاده ،هر بلایی از آسمون بباره سر راننده میاد ، نبود گازوئیل من دهروز مونده به سر برج تموم میشه و بار نامه هم کلا میگیرم ، قطعات چینی اشغال میاد بازار مجبوری بخری انگار سفال اصفهان ممنوع کردم باید مشتری سفال {آجر } بومی بخره بیاره سر ساختمون رسیده بترکه و آه ناله دنبال شماها کنه ، قطعه هم اینجوری هستش میگن ترحیم نمیاد. فقط پولو تاجرها و مکانیک هاو لوازم فروشها میزنن نه راننده بدبخت که شب روز نداره ، امسال شما ها میخابید تو خونه خرپف هم میکنید راننده بدبخت باید شب بیاری بکشه ، کمسیون بده، عوارض،شهرداری ،مالیات ، بیمه ، راهداری ، بار بارکن ، بار خالی کن ، گدا ، پمپ بنزین ، انعام بده ، به غیر از این ها پول استهلاک، لاستیک ، دستمزد مکانیک ، باطری ساز ،از اول بسم اله پول بده تا از هزار علک رد کنه ببینه تهش،چی میمونه براش ،حرف آخر و بگم من رفته بودم پانزده سال پیش پایه یک بگیرم از تهران که گفته بودن اونجا خلوته از همدان ، دنبال آدرس بودم که به یکی که حدود چهل پنج سالش،بود پرسیدم گفت دنبال پایه یکی جوون گفتم ارع ، بالهجه تهرونی گف ببین از قلبیرک نون درنمیاد برو یه فکر دیگه
تهران شاید ولی شهرستانها از کمسیون تایین شده کمتر میگیرن همه قضاوت نکنید شرکت حمل ونقل شهرستانی کدام ماشین خارجی داره اما ماکین کامیون اکثرا سواری خوب دارن
خوب اون پولارو میگیرن هرروز عکس،یکیشون رو دیواره دیگه ،،،،
با سلام. من درتهران،چندین بار به باربری اعتراض کردم که چرا دو سه برابر کمیسیون میگیرید بارنامه را از دستم گرفتن پاره کردند.گفتن بار کنسل شد.پایانه مشهد هم پول کمیسیون راننده را از خودپرداز به اسم چند خانم کارت به کارت میکنند و حتی رسید راهم نمیدن.از مسئولین محترم تقاضای رسیدگی را داریم با تشکر.
اگر باربری ۱سوم کرایه کمیسیون بگیره درواقع ۵۰درصد ازکرایه راننده رو گرفته واگر نصف کرایه رو بگیره درواقع ۷۰ در صد کرایه رو گرفته راننده فقط خالص درصد کرایه رو حساب میکنه ونسبت درامد ناخالص حساب نمیکنه پس درهر صورت باربری بیش از ۵۰ در صد کرایه رو نسبت به راننده میبره
فقط گاز بدید به هیچی توجه نکنید
دست سازمان پایانه وشرکت های حمل ونقل توی یه کاسه این سیاه بازیها برای عوام فریبیه بیچاره رانندها که عمریه دارن این دروغ ها را باورمیکنن
قشنگ سه دونگ از ماشینی که من هشت میلیاردپولشو دادم رو شریکه بدون دادن یک قرون از جیبش دزدی کارشون شده بنام کمسیون
ازکدام متصدی کمک بگیریم کرایه تریلی تهران به مشهد ۲۲تن ۱۱میلیون بوده الان ۲۵ تن بار ۹یا۹۵۰۰ میدهند با بارنامه های پلیس راهی هیچکس جوابگو نیست لاستیک ۱۶ میلیونی شده ۴۲ میلیون روغن ۲۰لیتری ۸۰۰ بوده الان شده ۱۴۰۰ مسعولان کجا هستند اینها را نمی بینند جاده های چاله چوله کمیسیونهای سرسام آور نبود گازاییل جایگاه داران همه مشکلات یک مسعول درست جواب نمیده
سلام لطف کنیدباربری های مشهدودلاله روجمع کنیداعلام بارمشهددکوریه کرایه هاش مینویسن ولی میگن رفتی مقصدکمتربگیرازصاحاب بار نه انجمن داره مشهدونه راهداری رسیدگی میکنه انجمن بالانشده میبینه ولی کاری نمیکنه راهداریم همین طور کی میخوادرسیدگی کنه معلوم نیست
خدا شاهده ی باری زدم ۱۰۵۰۰ کل ۵۵۰۰ کمیسونش بود از تهران تا دشت عباس همه از هم بد ترن و خود اتحادیه هم شریکشونه
مگه این آقایون نمیدونن که این باربریها چه ظلمی در حق راننده ها نمیکنن ،اصلا کو گوش شنوا تا صبح هم که نظر بدین این باربریها ادامه میدن
بله درد دل رانندها درسته و هیچ شک وشبه ای نداره از روزی که راننده بیمه شده از سال ۷۲ تا نیمه اول ۸۰ این همه حق بیمه ما راننده های بیچاره را خوردن هیچ قانونی هم نتونست حق ما را بگیره سی ساله پول بیمه میدم و تامین اجتماعی سی سال به من راننده خدمات داده اما الان میگه ۲۶/۵سال سابقه داری بله عزیزان همه طرف دار سرمایه دارن والسام ختم کلام کسی به داد راننده نمیرسه
سلام کمیسیون یک بازار تهران به قم ازکرایه ماشین بیشتر
سلام همه کارهاشده دلالی وپول زورگرفتن ازاین وان باربری هات ماشین درامدشون بیشتر ده تابارازبندرعباس کمسیونش 70هفتادملیون وراننده تریلی باتری واصطحلاک یک بازده ملیونش خرج سبک کناربزاردستش بیشترنمیگیر
بار زاهدان از 15میلیون 10میلیون به من رسید اون هم تاب مقصد رسیدم ۳ میلیون پول گازوئیل دادم چون کارتم نداشت و آزاد به ینهای خارجی میدادند ولی به راننده ایرانی که سود برای اقتصاد کشور دارد را � محدودیت میدادند
سلام ،اگر ریس روئسای نفعی از این پولهای که به نامردی از راننده میگیرن نفعی نمیرسید قطعا جلوشو میگرفتن ،بار باید به صورت نوبتی و تعرفه مشخص به راننده تعلق بگیره تا بتونه از پس مخارج در بیاد سرمایه و زحمت بی خوابی دوری از خانواده و آوارگی و استهلاک ماشین واسه راننده باربری هم ۸ صبح میاد تا ۵ و ۶ نهایت بعدم میره دنبال زندگیش . الان یه دلال بدون هیچ استهلاکی و زحمتی اندازه یه راننده میخوره باربری که جای خود داره چه وضعیه اخه
درودوعرضادب/
مرسی که حداقل رسانهای و نشر میکنید مشکلات رانندگان سنگین رو.
واقعا بیدر و پیکر تر از این شغل و سؤاستفادهازاینقشر زحمتکش نیست.
من17ساله فعالیت دراینشغلدارم هیچجایینیست که
بتونیم ازحقمون دفاعکنیم
مجبوریم بسوزیم و بسازیم
خود مسعولین ازخود راننده هم بهتر میدونن پایانه چه خبره زور بیخود نزنید برای آگاه کردن مسعولین
بنظر خودتون خود عوامل ۱۴۱ که میگید خودشون خبرندارن تومملکتمون چی میگذره تا من راننده زنگ بزنم بگم فلانی خون ماروکرده توشیشه کجای اسلام همچین چیزی گفته من که هرکی ازم کمیسیون باربیشتر میگیره تودلم میگم ایشاله خرج دوا درمون خانوادش بشه
بنظرم خود 141هم شریک باربری ها هستن من از باربری تو ساوه شکایت کردم بعد از چند روز پیام آمده پرونده مختومه شده معلوم نشد نتیجه چی شد
خودتون دزد چطور میشه درست کرد آخه شما از کدوم سیاره آمدید الان بندر امیر اباد نکا یکی هست سر سراه سیگار میفروخت رضا ... الان تو بندر داره خون رانندهارو میخوره آخه شما چرا درست نمیشید واین آدمارو واین کارهارو درست نمیکنید
آهای سازمانی که به عدهای مجوز دفتر باربری دادی حتما قوانینی برایشان در نظر گرفتی یعنی واقعا با این همه شاکی نمی تونی دستشان را از دزدی کوتا کنی!!!!!
متاسفانه بیشتر باربری ها کمیسوین اضاف میگیرن کسی جواب گو نیست مشکل راننده ها یکی دوتا نیست کمبسیون نقدا پرداخت مبشه موقع کرایه گرفت فقط شماره میگیرن تا کی بریزن خدا میدونه ..گوش شنوایی نیست حالا ما گفتیم
خدا را شکر بزار نصف کنن کرایه ها وقتی راننده به همکاران خودش ظلم میکنه از بار بری چه انتظاری داری
یکی نیست بگه کار مهم این باربریها چی
فقط مفت خوری و ...
با سلام و احترام، اصولا برای هر تخلفی زمینه مساعد لازم است بویژه اینکه نهادینه و سازمان یافته باشد.
در مصوبات شورای عالی هماهنگی ترابری تاکید شده باربری مبلغی را بعنوان کمیسیون از راننده بگیرد که با پیگیری بنده در مغایرت با قانون دلالان مجبور شدند بگویند در ذیل اسناد حمل این مبالغ اضافه گردد!!
چرا بگیرند و دوباره اضافه نمایند،؟ مشکل اینجاست که این وجوهات بدستور فرستنده که فروشنده و ارسال کننده کالا هم هست به اسناد حمل اضافه و بعد کسر می گردد یعنی تحمیل وجوهات اداره نشده در ذیل سند حمل به خریدار گیرنده و مصرف کننده نهایی در مقصد بصورت کارت هدیه ، سهم درصدی، ارتشاع، تبانی ... باز به فروشنده عودت دادن.
این ارقام معمولا در اسناد مالی و حسابرسی و نظارت شرکتها علی الخصوص بخش دولتی منعکس نمی گردد.....
رانندگان بدانند هرگاه ارقام نامتعارف غیر معمول در متن یا ذیل بارنامه درج گردیده برای سندسازی و فساد مالی است نه برای او هرچند سند بنام رانندگان صادر می گردد، کرایه حمل کشتی یکصد هزار تنی بیست هزار تن آن حوزه رانت و دلالی است.
راهکار باید در دولت و پول الکترونیک جلو پرداختهای نیابتی بیمه، عوارض جاده ای، کمیسیون دلال و کارگزار یعنی باربری... گرفت و ذینفعان اعم از گیرنده یا فرستنده و یا پیمانکار در صورت تعهد باربری راسا آنلاین بپردازند بعد مجوز کد رهگیری صدور بارنامه داده شود چون در حالت کارگزاری و دلالی این هزینه ها بعهده استخدام کننده دلال صاحبان کالاست ) رانندگان ناوگان عمومی در نظان توزیعی تعرفه و نوبت پایانه ها خدمات حمل و نقل ارایه می نمایند مگر حقوق پیمان و قراردادهای مشارکت و مباشرت حمل که حتی بخش دولتی هم امتناع می ورزد.
باید نماینده حقوقی کامیونداران انجمن صنفی و اتحادیه تعاونیهای حمل و نقلی ببرند هیات عمومی دیوان عدالت اداری و کلیه مصوبات و بخشنامه ها و شیوه نامه های کارچاق کنی فساد آور موجود را ابطال نمایند
جایی نداریم قانونگذار گفته باشد مامور اجراء یعنی رانند به نیابت از مودی و بدهکار دیون دولتی و متعهدین تعاملات اشخاص حقیقی و حقوقی باب هشتم تجارت مبالغ کلان که حداقل بیست درصد نرخ حمل کالاست را بپردازد و در مقصد بگیرد.
بله رانندگان را با هدف توزیع و تقسیم گروهی خدمات عمومی حمل و نقل در پایانه های عمومی متمرکز نموده اند ولی صاحبان کالای ذینفع در رشوه و سهم درصدی سفارشات حمل را به باربریهای کارگزار دلال میفروشند و از توزیع سفارشات امتناع می نمایند ،،، در راس آن اقتصاد دولتی است
با سلام چطور نمیشود جلوی گرفتن پول زور رو گرفت مگر دولت دولت الکترونیک نیسته سعمیه سوخت چطور یک لیتر اضاف تر نمیده پس برنامه کمیسیونم میشه سیستم الکترونیک باشه
شرکت باربری یعنی ... اشگار راننده معسول بار با شب نخوابی ودلهره بار به مقصد میبره تحویل می ده باربری چکار مکنه بایخط اینترنت یه ورق کاغذ اچار هزینش پول مفت میگیره پشت سر راننده بارنامه راباطل مکنند پولی به پایانه هم میدهند این دزدا را جم کنید
باربری شریک راننده بدون هیج سرمایه پول مفت در میاره
باسلام :میخوام صادقانه پیام بنویسم.(طولانی است ولی مفید)عزیزان راننده توجه کنند.بنده هم بارکش شهری دارم یا(همان دلال بار شهرستان) وهم چند تا کامیون در حمل نقل برون شهری دارم. وهم تولیدی دارم که گهگاهی بار اعلام میکنم.مشکلات فقط باربری ها نیستند ۸۰درصداضافه پرداختی توسط خودرانندگان رایج شده است.بعنوان ماشین برگشتی.مثلا اگر بار کرج و اطراف راپایانه تهران ساپورت نکند کامیونداران کرجی ویا اطراف به حق خودشان میرسند.رانندگان محترم شهرستانی مثل یک گرگ گرسنه افتادند به جون بارهای ساکنین اطراف.وبا دادن کمسیون ۵۰ درصدی به دلالان.حق رانندگان بومی را میخورند. وتازه گله میکندد. عزیزم تویک اعلام بار غیر قانونی رقیب همدیگر نباشید تا دلالی ریشه کن شود. وباربری مجاز طبق قانون بارنامه صادر کند و صاحبان بار که رشوه می گیرند حذف شوند.ان موقع شهرستانیها از زاد گاهشان خالی نمیآیند تا از تهران بار برگشتی ببرند.این کار هم درست نیست که مزاحم درآمد بومییها بشوید وباعث میشود تا از مقصد با کرایه خوب بیایید.مسیولان بار. پایانه تهران از پایانه قزوین ویزد یاد بگیرند. که حق اول با پلاک بومی است ویا مسئولان پایانه کرج یااطراف نظارت دقیق برای صدور بارنامه از تهران به بارهای کرج یا حومه داشته ورانندگان ویا صاحبان بار ویا بارنامه های تهران را بطور جد طبق قانون تحریم کنند.تا عدالت اجرا شود.و.......
متاسفانه بعضی ها هم بار بومی هارا با دادن کمسیون اضافه می بلعند وهم به دادن کمسیون اضافه خودشان ناراحتند. شما که به هرج ومرج بارهای تهران وحومه کمک میکنید.
شما نون محلیها را آجر کردید . دادش من اجاره خانه راننده تهرانی در یکماه اندازه کل خرج یک ماه خانواره شمادر شهرستان است. بهترین قانون حمل ونقل خاور میانه را داریم.دست مجلس ودولتمردان درد نکنه و فقط خودمان باعث میشویم که درست اجرا نشود.حرف زیادی با انجمن های صنفی. سندیکاهای حمل ونقل وشهرداریها بابت حمل ونقل شهری و.... دارم که یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای میشود.قانون مصوب در راه ترابری های محترم وبخشنامه های صادره را دنبال کنید ۵۰ درصدمشکلات رانندگان حدف میشود. بی توجهی رانندگان به مصوبات باعث بروز مشکلات میشود.و.......
صادقا نه ترین شغلها در کشورمان یکی رانندگی ویکی کشاورزی است که متاسفانه به دلایل مشخص ومتعددی دستخوش دلالان شده است.تا جائیکه یک دلال با یک تلفن همراه از یک بنگاه اقتصادی ویا از یک شرکت حمل ونقل که خدا میداند برای تاسیس آن چه مراحل معنوی ومادی را گذرانده ومالیات وعوارض وآبونمان وکمکهای حمایتی و..... را پرداخت میکند زیاد است
چون راننده محترم من وتو به منشور شغلمان واقف نیستیم.
ای لعنت .
ما که زورمون به جایی نمیرسه
مسئولین رسیدگی کنند قبل از آنیکه راننده ها به تنگ بیان /b>
اگه در دو سه تا باربری متخلف رو پلمپ کنند دیگه کسی جرات نمیکنه تخلف کنه مشکل اینجاست که دم مسئولین رو میبینن و هر غلطی می کنن.
در ایران مدیران کل سازمان حمل ونقل قزوین و اردبیل در بخش ساماندهی حمل ونقل بسیار موفق عمل کرده اند اگر در نمام استانها مدیران کل حمل ونقل مثل مدیرکل قزوین و مدیرکل اردبیل جناب مهندس واثقی باشند کمیسیونها متعارف ودقیق میشود اما متاسفانه فسادمدیریتی وشرکتهای حمل ونقل تابع را فساد وشانده اگرمدیرکل ها پاکدست باشند همه استانها درست میشوند