◄ چگونگی تفکیک وزارت راه و شهرسازی از خود تفکیک مهمتر است
تفکیک دو بخش مسکن و راه کاری درست اما مهمتر از تصمیم بر تفکیک، انجام دادن درست این کار است.
طرح یک فوریتی تفکیک وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون عمران مجلس به تصویب رسید و این موضوع بازتاب زیادی در بین کارشناسان حمل و نقل داشت..
به گزارش تین نیوز، پژوهشگر حوزه های مدیریت و کارآفرینی و کارشناس سازمان بنادر و دریانوردی در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: تفکیک دو بخش مسکن و راه کاری درست اما مهمتر از تصمیم بر تفکیک، انجام دادن درست این کار است.
محمد توکلی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری افزود: توجه به چند نکته در تفکیک وزارت راه و شهرسازی را ضروری دانست و گفت: یکی از موارد انتخاب نام درست، جامع و کامل برای وزارتخانه جدید و سازمان های زیر مجموعه آن است.
وی افزود: تدوین افق چشمانداز راهبردی (Vission) و تبیین مأموریت و رسالت (Mission) از دیگر مواردی است که باید در موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.
توکلی تاکید کرد: از دیگر موارد مورد توجه تبیین وظایف و اختیارات قانونی با توجه به اسناد بالادستی، تغییرات داخلی و جهانی، نیاز و تقاضای حال و آینده، استفاده بهینه و حداکثری از فن آوری های نوین پیشرفته، هم افزایی بین بخشی با مشارکت تمام ذی نفعان است.
وی خاطر نشان کرد: توجه به تبیین اهداف و برنامههای کوتاه، میان و بلند مدت با تدوین سند و نقشه راه جامع و راهبردی تحول و تعالی فراگیر و بهرهور در قالب نظام مدیریت یکپارچه با نگاه و عمل تخصصی و حرفه ای و هم چنین استفاده از نظام مدیریت استعداد، لیاقت، شایسته سالاری و مشارکتی نیز ضروری است.
این پژوهشگر حوزه های مدیریت و کارآفرینی و کارشناس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همچنین تهیه شعار آرمانی با رویکرد واقع گرایانه برای وزارتخانه جدید و سازمانهای زیر مجموعه آن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
توکلی ادامه داد: البته در تحقق تمامی موارد یاد شده نیاز به استفاده درست، به موقع، به اندازه و بومی شده از دانش و تجربیات داخلی و جهانی داریم.
قابل ذکر است: طرح یک فوریتی تفکیک وزارت راه و شهرسازی که به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود، در جلسه مورخ 14/11/1403 با حضور کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرائی ذی ربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحاتی در متن به تصویب رسید.