بازدید سایت : ۳۳۳۴۸

رشد ۹.۷ درصدی سرانه بیمه نامه در سال ۱۴۰۱/ ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه صادر شد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: سرانه صدور بیمه نامه ها در سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته و ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه در سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

تین نیوز |

رییس کل بیمه مرکزی گفت: سرانه صدور بیمه نامه ها در سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته و ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه در سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات و عملکرد صنعت بیمه، اظهارداشت: در سال گذشته در اغلب شاخص های عملکردی ارتقا و رشد داشتیم که البته این جزو ویژگی های صنعت بیمه است.

وی نفوذ واقعی صنعت بیمه را پوشش هر چه بیشتر ریسک های موجود در کشور توسط این صنعت دانست و گفت: تصمیم اخیر درباره آیین نامه 94 در خصوص درمان شیوه جدید نرخ گذاری تعیین کردیم ولی برای سایر رشته ها در نرخ گذاری دخالتی نداشتیم.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید براینکه الان ضریب نفوذ صنعت بیمه خیلی بالا نیست، تصریح کرد: در جهت گستردگی بیمه(تعداد شرکت ها) رشد داشته ایم شاخص کاهش انحصار در بیمه 13.1 درصد کاهش داشته و این نشانه خوبی است سهم بیمه های اشخاص 6.6 درصد افزایش داشته ، تعداد افراد تحت پوشش درمان 17 درصد رشد ثبت کرده است تعداد افراد پوشش بیمه زندگی 7 درصد رشد داشته صندوق بیمه حوادث ساختمان سال گذشته کار خود را آغاز کرد تعداد ساختمان های تحت پوشش این صندوق 26 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی بوده است.

بهزادپور با اشاره به کاهش مراجعات حضوری در بیمه ها، ادامه داد: سرانه تعداد بیمه نامه پارسال رشد 9.7 درصدی داشته است؛ 74.1 میلیون فقره بیمه نامه در سال 1401 صادر شده است.

 مذاکرات بیمه ای با کشورهای همسایه/ بیمه های تکمیلی چه زمانی الکترونیکی می شوند؟

وی با بیان اینکه صنعت بیمه یک صنعت بین المللی است، گفت: به دلیل تحریم ها ما الان تمام ریسک را داخل کشورمان نگه داشتیم ولی از سال قبل و اوایل سال جاری اقدامات خوبی با کشورهای همسایه داشتیم. در مذاکرات نیز یکی از موضوعات مطرح بیمه است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره الکترونیکی شدن بیمه های تکمیلی درمان، اظهارداشت: این مهم یک تکلیف قانونی است و برنامه زمان بندی مشخصی برای اجرای آن توسط دستگاه های مرتبط تعیین شده است؛ کارگروهی در این خصوص شکل گرفته و وظایف مشخص است.

وی افزود: تا پایان مرداد ماه باید تمام دستگاه های مرتبط تکالیف خود را در این حوزه انجام دهند؛ این اتفاق در حال نهایی شدن است و دیگر مردم نباید برای دریافت هزینه ها مراجعه حضوری داشته باشند و بصورت الکترونیکی این امر انجام می شود.

او درباره خودروهای متعارف و غیرمتعارف گفت: امیدواریم اصلاحیه قانون بیمه در این حوزه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ قانون در این حوزه نیاز به اصلاح دارد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص تاخیر در اجرای طرح کروکی الکترونیک تصادفات نیز گفت: بیمه مرکزی تمام اقدامات لازم برای انجام این طرح را انجام داده است و تجهیزات لازم خریداری شده و نرم افزار نیز آماده است. موضوع مهم در این طرح تعیین تکلیف تعرفه است که معتقدیم این تعرفه از شرکت های بیمه اخذ شود و در این راستا جلسه ای با سازمان حمایت از مصرف کنندگان خواهیم داشت و نتیجه اعلام می شود.

بهزادپور ضمن عذرخواهی از اجرایی نشدن طرح کروکی آنلاین تصادفات تاکید کرد: این طرح به زودی اجرا می شود و شاهد تحول جدی در موضوع تصادفات جاده ای خواهیم بود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره بدهی شرکت های خودروساز گفت: رقم های اعلام شده در مورد بدهی شرکت های خودروساز همان مبلغی است که اعلام شده و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.