بازدید سایت : ۴۱۹۶۱

چالش‌ های آزادراه اصفهان - شیراز در یک سالگی/ نواقص پیدا شد

​همزمان با سالروز بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز که به نام حضرت شاهچراغ (ع) نامگذاری شد، روند اجرایی ادامه این آزادراه در قطعات ۷ و ۸ و نواقص آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چالش‌ های آزادراه اصفهان - شیراز در یک سالگی/ نواقص پیدا شد
تین نیوز |

​همزمان با سالروز بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز که به نام حضرت شاهچراغ (ع) نامگذاری شد، روند اجرایی ادامه این آزادراه در قطعات ۷ و ۸ و نواقص آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مطلب مهم و مرتبط را بخوانید:

◄ آزادراه شیراز اصفهان دارای فرصت های جذاب برای سرمایه گذاران است

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، آزادراه اصفهان - شیراز با هدف تکمیل کریدور آزادراهی شمال-جنوب با طول تقریبی 225 کیلومتر بین دو شهر تاریخی و گردشگری اصفهان و شیراز در دو باند مجزا 20 مهرماه سال گذشته و در دور دوم سفر شهید رئیسی و هیئت دولت به استان فارس به بهره برداری رسید.

کاهش 2 ساعت زمان سفر و کاهش 130 کیلومتری از مسیر و افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت به میزان 136 میلیون لیتر در سال، برآورد کاهش میزان مصدومان و کشته های ناشی از تصادف در آزادراه و همچنین صرفه جویی حدود یک هزار میلیارد تومان در سال نخست بهره برداری در اقتصاد کشور از مهمترین مزایای احداث این آزادراهی است که 13 سال ساخت آن به طول انجامید.

اگر چه یک سال از بهره برداری رسمی این آزادراه که به نظر می رسد با شتاب انجام شد، زمان می گذرد، اما همچنان نواقصاتی دارد که امید به رفع آنها می رود.

ضعف آنتن دهی در بخشی از مسیر، کمبود دوربین های نظارتی، پایگاه های امداد و اورژانس و پلیس، ورود کامیون و وسایل نقلیه سنگین و غیره از موضوعاتی است که همچنان نقل محافل رسانه ای است و در نشست های مختلف به بحث و بررسی گذاشته می شود.

امروز نیز 373 روز از بهره برداری رسمی این پروژه می گذرد و اگر چه در مسیر توسعه قرار گرفته، اما برخی نواقص آن همچنان چشم نواز است.

آنتن دهی ضعیف در بخش هایی از مسیر آزادراه به دلیل عدم پوشش مخابراتی که به گفته مسئولان درگیر مسائل مالی است، بیش از دیگر چالش ها مورد مطالبه است.

این مهم در بخش های فاقد آنتن، شب های زمستانی را با معضل و مشکلات متعددی مواجه کرده است، اما چه کسی پاسخگوی این موضوع است؟ 

در این راستا مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز در نشستی خبری که امروز به مناسبت یک سالگی افتتاح این پروژه برگزار شد، با اشاره به اینکه آزادراه در دو فاز بهره برداری و تکمیلی در دستور اجرا قرار گرفت، گفت: در فاز تکمیلی بلافاصله شروع کردیم، چرا که با ترافیک همراه بود و مشکلاتی هم داشت.

رضا محمدیان ادامه داد: آزادراه اصفهان - شیراز در مسیری بکر احداث شد و در ابتدا زیرساخت هایی مانند برق رسانی در مسیر وجود داشت که در سه فاز این کار اجرایی شد. در ادامه هم بحث روشنایی را آغاز کردیم.

پیشرفت بیش از 70 درصدی برق رسانی 

وی با تصریح بر این نکته که برق رسانی در مسیر آزادراه از پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی برخوردار است، گفت: تا پایان آذرماه این مهم تکمیل و ساماندهی می شود.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز همچنین با تاکید بر اینکه مسیر ورودی آزادراه از سمت ایزدخواست کاملا روشن است، افزود: محور های تنگ خیاره، سمیرم و خسرو شیرین هم منتظر خط گرم برای روشنایی است.

محمدیان عنوان کرد: تلاش می شود تا پایان امسال کل الزامات آزادراه به پایداری برسد.

وی اضافه کرد: در ادامه فاز تکمیلی به سراغ نصب نیوجرسی ها رفتیم که بخش بسیار زیادی از آنها در مراحل پایانی است.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز، از تکمیل تابلو های راهنما در کل مسیر نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش های هوشمندسازی آزادراه نیز با ایجاد زیرساخت فیبرنوری ورود کردیم و پیمانکار در حال فعالیت است.

محمدیان ابراز امیدواری کرد که در دو فاز هوشمندسازی کل آزادراه انجام شود.

وی همچنین از هوشمندسازی هواشناسی جاده ای در آزادراه خبر داد.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز با اشاره به این موضوع که در ابتدای بهره برداری از آزادراه هیچ جایگاه سوخت نداشتیم، اما اکنون سه جایگاه سوخت ثابت و سه جایگاه سیار داریم، عنوان کرد: 8 مجتمع خدمات رفاهی در آزادراه پیش بینی شده که سه مورد آن فعال است. سه مورد در دست مباحث فنی و جانمایی است و دو مورد در دست ساخت است که یک مورد آن تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

محمدیان اضافه کرد: جانمایی مجتمع های رفاهی در مناطق گردشگری پیش بینی شده است.

وی همچنین در خصوص چرایی عدم اقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری بیشتر در آزادراه، تصریح کرد: در بازار آشفته اقتصادی سرمایه گذاری کوتاه مدت با مشکلاتی مواجه شده و ما به سرمایه گذاران مان حق می دهیم که با تاخیر در روند اجرا مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز با بیان اینکه آزادراه در قطعات یک تا شش در دست بهره برداری است، گفت: قطعات یک تا شش در دو باند رفت و برگشت، اما قطعه هفت در سه باند رفت و برگشت ترافیک را کنترل خواهند کرد.

محمدیان به ساخت قطعه 7 و 8 هم اشاره کرد و افزود: آمار تصادفات در این قطعه هم نشان می دهد که اگر همه پای کار باشیم، این معضل حل خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که 30 درصد بیش از تعهدات شرکت متبوع در قطعه هفت پیش رفته ایم و دلیل آن را هم تاثیر این قطعه در جریان ترافیک آزادراه عنوان کرد.

رنج ناشی از عدم تامین مالی قطعه 7

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز با بیان اینکه قطعه هفت کاملا فعال است، اما از عدم تامین مالی دولت در این قطعه رنج می بریم، گفت: اگر چه وزارت راه مشکل نقدینگی دارد، اما قطعه هفت مشمول این مهم نیست و دولت باید کمک کند تا سریع تر خدمت رسانی انجام شود.

محمدیان تصریح کرد: با بازگشایی قطعه هفت در ترافیک آزادراه گشایش ایجاد خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: 1200 میلیارد تومان اعتبار برای قطعه هفت نیاز داریم که یک هزار میلیارد تومان آن سهم دولت است.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز معتقد است که با سرعت بخشیدن به بحث مولدسازی، سریع تر این قطعه تعیین تکلیف خواهد شد.

محمدیان در خصوص قطعه هشت نیز عنوان کرد: این قطعه از گویم شروع و با طی مسیر از حسینی الهاشمی وارد استان بوشهر خواهد شد و با انجام عملیات آن شاهد توسعه راه خواهیم بود.

دلیل تاخیر کلنگ زنی قطعه 8 

وی افزود: کلنگ زنی این قطعه به دلیل وجود معارضین زیاد به تاخیر افتاده است و البته در حال مهندسی ارزش هم هستیم.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز ادامه داد: زیرساخت های ایجاد شده در قطعات 7 و 8 آزادراه همزمان با قطعات یک و شش در دست انجام است.

محمدیان همچنین خواستار حضور بیشتر پلیس با تعدد نیرو ها و اورژانس نیز شد و گفت: آزادراه یکی از مهمترین نقاط کشور محسوب می شود و بنابراین باید پلیس امنیت مستقر شود.

وی همچنین با بیان اینکه گشت های شبانه در مسیر آزادراه بیشتر شده است، در پاسخ به چرایی کمبود دوربین های ثبت تخلف، گفت: این مهم در انحصار پلیس و سازمان راهداری است.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان شیراز اضافه کرد: برق رسانی به همه دوربین ها علی رغم اینکه در شرح وظیفه ما نبود، اما انجام شد.

کامیون ها تردد کنند

محمدیان به ورود کامیون ها و تردد آنها در آزادراه هم اشاره و خاطرنشان کرد: ورود کامیون ها فعلا منعی ندارد آن هم صرفا به دلیل عدم راه اندازی قطعه هفت، که با بهره برداری از این قطعه، از ورود کامیون ها جلوگیری خواهد شد.

وی به نرخ عوارض آزادراه هم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در ابلاغ عوارض، تاخیر شد و بازگشت سرمایه ما عقب تر افتاد و در واقع ارزش منابع ما با کاهش مواجه شد. اکنون هم برای سواری 120 هزار تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت احداث نگهداری و بهره برداری آزادراه اصفهان - شیراز با بیان اینکه یکسری کیوسک ها برای پرداخت نرخ عوارضی نیز مستقر خواهد شد، مدعی شد که ایمن ترین آزادراه کشور مربوط به آزادراه اصفهان - شیراز است که حدود 14 هزار خودرو روزانه در آن تردد می کنند.

استقرار پمپ گاز جزو اولویت ها نیست 

محمدیان در خصوص احداث پمپ گاز در آزادراه هم گفت: در حال حاضر استقرار پمپ گاز فعلا جزو اولویت ها نیست، چرا که حمل گاز مقرون به صرفه نیست، اما در عین حال به مجتمع های خدمات رفاهی این مهم ابلاغ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    ای کاش آماری از تصادفات و تلفات این بزرگ راه ارائه می شد تا مشخص شود این بزرگراه چقدر ایمن هست،همچنین کیفیت پل ها

  • حبیب احمدی پاسخ

    با سلام..بعد از تونل دوم به سمت شیراز سراشیبی تند و حادثه ساز در روبروی جورگ باعث حوادث و خسارات سنگینی شده به طوری که حدود 70در صد تصادفات آزاد راه در این 5 کیلومتر رخ داده است...که آمار تصادفات در سامانه پلیس راه قابل پیگیری و مستند می‌باشد...که در هنگام بارندگی واقعا پر خطر و احتمال واژگونی و تصادفات صد در صد است...که نیاز دارد سطح اصطحکاک آسفالت بیشتر شود.... این مورد اگر تا فصل بارندگی مرتفع نگردد شاهد حوادث وحشتناکی خواهیم بود....با تشکر سروان احمدی جانشین آزاد راه

  • ناشناس پاسخ

    نام صحیح شرکت مذکور در متن، شرکت احداث، نگهداری بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان می‌باشد.
    این آزادراه از شیراز شروع می‌شود و درمحدوده استان فارس به انتها می‌رسد و اسم آن آزادراه شاهچراغ ع است، ظاهرا تین نیوز با نام مبارک شاهچراغ ع کنارنیامده است!

  • ناشناس پاسخ

    ساخت آزادراه دو بانده یعنی چی ؟ آزادراه ها باید اکنون حداقل ۶ باند رفت و ۶ باند برگشت باشه ۰

  • نریمانی پاسخ

    با ورود کامیونها با بار جاده کلا موج ایجاد شده و ترافیک کسل کننده از گیوم تا شیراز ترجیح میدم از جاده قدیم استفاده کنم!

  • پرتو پاسخ

    آخر نفهمیدیم ورود تریلی و کاميون به آزاد راه شیراز اصفهان آزاده یا ممنوعه کسی میدونه

  • سعید پاسخ

    یکبار برای همیشه تین نیوز باید در مورد جانمایی غیر اصولی کمربندی های شهر های کشور و تاثیر آن بر روی بازارهای داخل شهرها تحقیق کند و مطلبی تهیه کند که عموم بدانند چه شد که اقتصاد زمین خورد

  • زارع پاسخ

    این آزاد راه به صرفه نیست هم عوارض ۱۲۰ هزارتومانی دارد هم ترافیک از گویم به شیراز ، مسافت هم طولانی تر از جاده اصلی شیراز به اصفهان هست، هم خرابی آسفالت از سمت اصفهان به شیراز

  • مسیحوعزیزی پاسخ

    درست است آزاد راه مزایای زیادی دارد ولی بزرگترین مشکلی که برای ساکنین شمال غرب شیراز ایجاد کرده ورود تریلر ها و کامیون ها به محدوده ی شهری است که در هیج جای دنیا این حجم از ماشین سنگین وارد شهر نمی شود،این محور از قبل دارای مشکل ترافیکی بود الان چند برابر شده

  • ساناز پاسخ

    شیراز اصفهان

  • شایان پاسخ

    روزی یک میلیارد بازگشت سرمایه فقط از سواری👏🏻 به خاطر ازاد راهی که اولش پر از موجه ماشین رو ویبره اس اخرشو نساختن ،انتن نداره دزدی توش میشه. به.نشونم تینه که اولش عوارض نگرفتیم.خب میگرفتین به ماچه

  • علی پاسخ

    سلام خدمت کاربران و مدیران محترم آزادراه
    چرا برای ورود حتی موقت کامیونها از مسیر مرودشت یا دوراهی لپویی اقدام نمی کنند که این همه ترافیک در مسیر بلوار صنایع گویم وقطعه ۷ ایجاد نشود واز طرفی با جان و وقت هموطنان و،،،نادیده گرفته شود
    ضمنا این پیشنهاد را بنده به پلیس راه هم دادم ولی متأسفانه گوش شنوا نیست؟؟؟!!!!

  • سعید پاسخ

    با این قیمت عوارضی سواری هم نمیره نمیخاد کامیون ممنوع کنید چون کسی نمیاد درماه تریلی باید یک کرایه کاملشو بده به شما

  • S.M.J پاسخ

    با درود و احترام - گرچه احداث این مسیر کمک بسیاری به ترافیک و اتصال استانهای شمالی و جنوبی مینماید ولی بر اساس طبقه بندی راهها و نظر به اینکه آزاد راه در هر باند حداقل بایست دارای سه لاین عبور باشد در طبقه آزاد راه جای نگرفته و نظر به مشخصات هندسی آن در طبقه بزرگراه جای میگیرد و چه اصراری است بر اینکه این مسیر را آزاد راه یا اتوبان مینامند - با احترام مجدد

  • محسن پاسخ

    سلام باوجود موج ودست اندازه‌ای و همچنین درآمدن چشمه دربعضی ازمسیرهابعد از کامیروز هنگام فصل بارش به اصفهان وهچنین قطعه هفت که جاده محلیه بیضا می‌باشد که بدون عریض شدن باموج های شدید سرگردنه به طرف بیضا عملا هیچیش به بزرگراه نمی خوره حالاچه اشمش شاه چراغ باشه چه بزرگراه شیراز اصفهان باشه

  • محمد رضا پاسخ

    واقعا خجالت نمیکشین به دو لاین میگین ازادراه؟؟
    از ی طرف میگین کریدور اقتصادی برا اتصال شمال ب جنوب بعد از اون طرف ورود کامیون رو ممنوع میکنید.مسخره نیست ک تو حیطه تجاری کامیون ها اصلی ترین قوای محرکه این چرخن.تو افتخارات اسم میارین تو استفاده جلوشونا میگیرین.داستان شترمرغ شده.در ضمن بنظر من این ازادراه نیست .ازادراه کمتر از سه لاین خیابون.اصفهان تا تهران دقیق سه لاین اصلی داره اینارو میگن ازادراه

  • ناشناس پاسخ

    زیر ساختی که با تردد کامیون ویران شود جاده نیست،

  • مسعود پاسخ

    ھمہ دنیا اتوبان مےسازن براے حمل و نقل راحتتر و بھینہ تر، اینجا اتوبان مےسازیم و عبور کامیون رو معضل مےدونیم

  • شاهین پاسخ

    بدترین آزاد راهی که دیدم.یک قسمت آن بین دوراهی سپیدان بیضا مثل جاده دوطرفه است بسیار خطرناک وحشتناک.همه سواری ها در حال سبقت از کامیون‌های حامل بار وکندرو هستند که بسیار خطرافرین می‌باشد بسیاری از قسمت های این جاده دوطرفه منظورم آزاد راه هست دارای آسفالتی مواج با برآمدگی های بسیار بد وفرورفته گی است.من به عنوان یک شهروند اصلا این جاده دوطرفه را تایید نمیکنم چرا مسولین گوش شنوا ندارند لطفا رسیدگی کنید

  • پ پاسخ

    درتاریخ ۲۸/۷/۱۴۰۳ازشیرازبطرف اصفهان وتهران ازاین بزرگراه عبورکردیم هیچ مجتمع خدماتی راه اندازی نشده است حتی یک مجتمع حرف ایشان کاملا ددرغ است.هیچ روشنایی برقرارنبود بویژه درشب تاریکی مطلق دراین بزرگراه وسرتاسران حاکم است. دربخش گویم هیچ پیشرفتی مبنی برحل نشکل معارضین انجام نگرفته ومسافران بدلیل عدم توانایی ایشان ویارانشان درترافیک شدید قرارمیگیرند.یعتی دولت ونیروی انتظامی وراه داری وزارت راه وشهرسازی توان مقابله باچند گویومی را برای یو پروژه ملی ندارند؟ تنها وسیله راه اندازی شده پس ازافتتاح دوربین عوارض بوده است!!!!!!

  • ناشناس پاسخ

    به هیچ وجه اصولی نیست در بعضی از قسمت ها دارای گودی هست که با بارش کم باران اب جمع میشه ماشین اگه سرعت بالا داشته باشه حتما لیز میخوره به علاوه ورودی ازادراه از سمت شیراز مدت هاست که خیال تکمیل کردنش رو ندارن و ترافیک عجیبی داره.

  • ناشناس پاسخ

    جالب اینجاست.که ما منکر نواقص نیستیم.و تمام پروژهای احداث شده دارای نواقصی هستند.ولی اینکه تا عوارض جاری شد.همه به فکر نواقص افتادند.از قدیم گفته اند.که مفت باشه....کف باشه....

  • ناشناس پاسخ

    اصلا نباید حق ورود کامیون به این ازاد راه بدهند و تردد کامیون ها از جاده قدیم باشه .

  • ناشناس پاسخ

    دیدین افغانستان چطوری داره سازندگی میکنه ۲سال که اومده شرم بر شما اونا دزد نیستن به زودی نظر دنیا نسبت به اونا مثبت میشه

  • ناشناس پاسخ

    کدام سرکت خصوثی باپول مالیات وهزاران راه گرفتن پول ازمردم بعد سرما منت می گزارندوباید به یک عده مفسد ودزدپول بدهیم کاری که یک شرکت خارجی بایک دهم قبمت درطول سه سال درست میکرده بیست سال طوا کشیده اونهم ناقص وباید پول دزدی وفسادوپارتی یک عده رومردم بدهند

  • حسین پاسخ

    این ازاد راه اصلا در اصفهان نیست شما کی میخواین یاد بگیرین ......ازاد راه شیراز اصفهان

  • ناشناس پاسخ

    به حراست آزاد راه اعلام شود ریختن زباله در اطراف آزاد راه که باعث نارضایتی کشاورزان و باغداران شده پیگیری کند
    روستاها ی شمالی کامفیروز هیچ راهی برای ورود به آزاد راه ندارند

  • ناشناس پاسخ

    باسلام
    طی مدت زمان کم اطراف آزاد راه کاملاً تبدیل به زباله میشه کسی هم به فکر نیست زمین های کشاورزی و طبیعت اطراف آزاد راه کاملاً شده از بطریهای شیشه‌ای از قطعه یک تا پنج هیچ گونه سرویس بهداشتی ندارد

  • ناشناس پاسخ

    جاده مرگ
    جایی برای جولان دادن ماشین های شوتی

  • ناشناس پاسخ

    تو روحتون فقط فکر خالی کردن جیب مردم هستین مگه اتوبان دوباند هم داریم با ۶۰۰ هزار تومن عوارض

  • ناشناس پاسخ

    ازترددکامیونهاوتریلرهاجداجلوگیری بعمل آوریدترافیک سنگین واستحلاک آسفالت اتوبان وضرروزیانهای فراوان وخطرات تصادف زیادشده است وورودی اتوبان به شیراز مشکل آفرین است ....

  • عباس پاسخ

    تنها خوبی که داره مسیر کوتاه شده
    دوم با این عوارضی سنگین که گذاشتن صرفا باید اسمش گذاشت آزاد دزدی چه خبره سواری ۱۲۰تومان تریلی ۶۰۰خیلی ها خبر ندارن وگرنه استفاده نمی کردن

  • ناشناس پاسخ

    در هفته دوبار من از آزاد تردد میکنم با تریلر ینی من فقط باید ماهی ۶ میلیون عوارض بدم واقعا شرم اوره

  • ناشناس پاسخ

    اینجوری که می‌خوابید عوارضی بگیرید،سوغری هم نمیره چه برسه کامیون،جاده ای که توش کامیون نباشه یعنی امنیتش صفر،هرچند الآنم همون جوره،

  • یاسر پاسخ

    برای ما ۱۲۰ تومان خیلی زیاده ،

  • ناشناس پاسخ

    خیلی قیمت عوارضی بالاست

  • مهدی پاسخ

    دیگه نگران هفتم آبان هم نیستن😂😂😂

  • ناشناس پاسخ

    جاده خطرناکی زیرسازی نداره اسفالتش خیلی زودنابودمیشود

  • , سیاوش پاسخ

    با سلام خواستم دو مطلب خدمت دوست عزیزی که این خبر رو درج کردند بگم
    اول اینکه این آزاد راه کلا در استان فارس هستش پس بهتره بگین آزاد راه شیراز به اصفهان
    نکته دوم با این مبلغ زیاد ۶۰۰۰۰۰تومان برای یه مسیر رفت و اضافه شدن مسیر برگشت در هر سفر یک تریلر می بایست مبلغ حدودا ۱۲۰۰۰۰۰یک میلیون ودویست هزار تومان پرداخت کرد که با این اوضاع کرایه برای بسیاری از رانندگان کامیون ها مقرون به صرفه نخواهد بود و به احتمال زیاد رانندگان ماشین سنگین خود به خود وارد این اتوبان نخواهند شد وسلام

  • مهدی از اصفهان پاسخ

    نرخ عوارض زیاده اصلا معقول نیست /20 سال دیگه هم بشینید تا قطعه 7 و 8 ساخته بشه /نهایتا 80کیلومتر راه را کمتر می کنه من از خانه خودم در اصفهان تا حرم شاهچراغ(ع) با گوگل ارث اندازه گرفتم شما هم آزمایش کنید/ ضمنا اسمش را بگذارید آزادراه ایزدخواست - شیراز تا اهالی استان فارس ناراحت نشوند چون از اصفهان تا ایزدخواست هم بزرگراهه هنوز آزادراه نشده/ برای مردم اصفهان اهمیتی ندارد که اصفهان شیراز باشه یا شیراز اصفهان