بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
یک فعال صنفی:

◄ حقوق رانندگان اتوبوس و کامیون باید ماهانه ۲۵ میلیون تومان باشد

رانندگان ناوگان عمومی سنگین باید حقوقی همچون کارگران فنی و حرفه ای دریافت کرده و رقمی حدود 25 میلیون به طور ماهانه به آنها پرداخت شود.

تین نیوز |

به باور برخی فعالان بخش حمل و نقل جاده ای ، رانندگان ناوگان عمومی سنگین باید حقوقی همچون کارگران فنی و حرفه ای دریافت کرده و رقمی حدود 25 میلیون به طور ماهانه به آنها پرداخت شود.

به گزارش تین نیوز،  رئیس و دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافربری شهریار و ملارد معتقد است: با وجود این که حقوقی که هر ساله در شورای عالی کار برای کارگران تعیین می شود مربوط به کارگران ساده است اما کارفرمایان به رانندگان حرفه ای که کارگر فنی محسوب می شوند نیز همان حداقل حقوق پایه را پرداخت می کنند.

محسن رجبی ادامه داد: رانندگان حمل و نقل عمومی بخش کالا و مسافر نه حق حرفه‌ ای بودن دریافت می کنند  نه حق  توقف،  نه حق سرویس، نه اضافه کاری،  نه حق تعطیلات رسمی،  نه حق لباس فرم، نه حق ماموریت نه عیدی و پاداش،  نه بن،  نه حق مسکن،  نه حق سنوات و... .

گزارش پربازدید روز را ببینید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز ؛ 45 روز تا افتتاح اتوبان کم نظیر گردشگری

◄ کامیون بنز دماغ دار با یک رقیب تازه نفس مواجه شد + عکس

 

وی با بیان این که رانندگان حرفه‌ ای وسایل نقلیه عمومی سنگین با توجه به شرایط کاری خود، مستحق دریافت ماهانه ۲۵ میلیون تومان هستند، گفـت: در کنار مشکلات حقوق و مزایا ، مشکل دیگری که وجود دارد آن است که رانندگان عمومی به دلیل مسئولیت نگهداری جان و مال مردم دچار استرس های خاصی هستند که سلامتی آنان را نیز از بین می برد و در این زمینه رانندگان بخش مسافر دو چندان بخش کالا ، آسیب پذیر هستند.

این فعال صنفی افزود: با این حال در پرداخت حقوق رانندگان ، زحمت آنان در نظر گرفته نمی شود اما  از سالی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ کارت هوشمند را برای رانندگان و ناوگان جاده ای الزامی کرد، سازمان تامین اجتماعی  پرداخت بیمه رانندگان را اجباری کرد،  پلیس راه نیز برای صدور دفترچه کار رانندگی و تمدید سالانه کارت هوشمند فعال،  کارت سلامت طب کار و تست عدم اعتیاد را به مدارک اضافه نمود، هر ساله شاهد افزایس نرخ تعرفه این مدارک هستیم و تمامی این هزینه‌ ها را باید رانندگان از جیب خودشان پرداخت کنند.

 او عنوان کرد: مشکل دیگر آن است که  گرچه کارگران مختلف تلاش می کنند سوابق بیمه خود را برای دریافت حقوق بازنشستگی تکمیل نمایند تا در انتها حق سنوات دریافت کنند و در پیری همان حق سنوات تا حدودی عصای دست شان باشد اما رانندگان از این حق و حقوق نیز محروم هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    درودبرجناب رجبی کامل و دقیق نکته های شغلی را فرمویدباتوجه به اینکه رانندگان دهه هفتاد هفت سال سنوات آنان توسط باربری ها درمعیت سازمان تامین اجتماعی مفقود یا اختلاس شد لازم است پیگیری حقوقی شود چون آن رانندگان اکنون درشرف بازنشستگس وکهولت سن هستند چگونه میتوانند هفت سال دیگر برای تامین اجتماعی کارکنند و درواقع سی وهفت سال بیمه واریزکنند تا بازنشسته شوند.حقوق رانندگان بایستی با کاپیتان هواپیما یکسان باشد چه بسا مسولیت گاپیتان پرواز کمتر از راننده است چون کاپیتان را خدمه پرواز هم یاری میکنند اما راننده تک وتنها هم حامل است هم نگهبان است هم پلیس خود است هم تعمیرکار و ....

  • حسین یوسفی پاسخ

    راننده سنگین یعنی تریلی، من یک دانگ از ماشین دارم. ۱۷ملیون حقوق برام گذاشته.خرج با خودم، بیمه ماهانه خودم پرداخت میکنم. شماها نظر بدین کم زیاده چکار کنم واقعا با این وضعیت گرانی غذا و همه چطور باید حقوق بردارم که نه سیخ بسوزه نه کباب

  • خدادادبکرانی پاسخ

    باتشکر از جناب رجبی دبیر ورئیس محترم انجمن کارگری رانندگان مسافری ملارد
    بله در تکمیل فرمایشات جناب رحبی باید عنوان کرد ..
    رانندگان ناوگان عمومی چه در بخش مسافری وچه‌در بخش باری
    سه شیف در خدمت جامعه ونظام و24ساعته خادم ملت هستند..

    لذا شایسته نیست که دولت محترم وسازمان راهداری واداره کار وتعاون 600هزار راننده فعال وسرباز اقتصادی جامعه را در حمل ونقل به یک چشم نگاه کند وچنین اجحافی در حق خانواده بزرگ حمل ونقل صورت بگیرد

    وطرح رتبه بندی رانندگان بار ومسافر وطبقه بندی آنها ونحوه دریافت وپرداخت بیمه تامین اجتماعی بعنوان کارگر ویا خویش فرما می تواند شفافیت موضوع را بدنبال داشته باشد ..
    وحتی درصدی از این اجحاف کاسته شود ..
    باتشکر از موضوع مهم اجتماعی که جناب رجبی مطرح نمودند ...

  • تنهای شب پاسخ

    با سلام ای کاش چهار تا مدیر مسئول باشرف با وجدان آگاه به امور مثل شما وجود داشت. درود جناب رجبی رانندگان بسیار گرفتاری دارند و فریادرسی وجود نداره

  • علی تولی پاسخ

    سلام حقوق رانندگان با این تورم خیلی کم هست مخصوصاً راننده اتوبوس چون تمام هزینه های مدارک رو راننده خودش پرداخت میکنه مسوولان در حوزه حمل ونقل به شرکت های خصوصی ودولتی فشار بیارین تا حقوق رانندگان را ماهانه ۲۵ میلیون پرداخت کنند

  • رضا کرج پاسخ

    سلام درود بر شرف شما اقای رجبی حرف دل تمام راننده هارو زدید لطفا هر کاری که دستتون بر میاد برای این قشر زحمتکش انجام بدید چون دعای راننده فقط نیست چند هزار خانواده پشت سرتون ما شوفر جماعت دلمون خوش میکنیم به این خبرها شاید شاید شاید فرجی بشه چون در حق این قشر زحمت کش واقعا اجحاف شده شغل پر خطر ...پر استرس انشاله هرچه زودتر عملی بشه ممنون خدانگهدار

  • موسی کوچک راننده اتوبوس خط گنبد به زاهدان پاسخ

    سلام وعرضادب کجا هست که به داد رانندتهای برون شهرژ برسد نه مدیر انمن نه راه وترابری حقوق ی کارگر ساده هم با این دفترجه که به هر عناوین جه پلیس راه وچه هر ارگان دولتی دستور استراد دادر نبست واقعا از ی راننده پرسیدن حقوتان را کی وکجا تایین میکنند لطفا برای یکبار به روسای انجمن این موضوع را اطلاع دهید نه تنها من بلکه همه اقایان وخانمهای محتر م کاپیتان

  • راننده پاسخ

    سلام مالکان حق وحقوق رانندگان را بامیل خودشان تعیین می کنند و درمورد بیمه پردازی ومخارج دیگر رانندگان حرفی نمی زنند ( راننده کامیون)