بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ خرید کامیون چینی و پلاک کردن آن در ایران چقدر آب می خورد؟

اگر قصد خرید کامیون چینی یا هر نوع کامیون خارجی را دارید برای هزینه های جانبی آن مثل ترخیص از گمرک و پلاک کردن آن هم آماده باشید چرا که این هزینه ها می تواند بیش از 1 میلیارد تومان برای شما تمام شود.

خرید کامیون چینی و پلاک کردن آن در ایران چقدر آب می خورد؟
تین نیوز |

اگر قصد خرید کامیون چینی یا هر نوع کامیون خارجی را دارید برای هزینه های جانبی آن مثل ترخیص از گمرک و پلاک کردن آن هم آماده باشید چرا که این هزینه ها می تواند بیش از 1 میلیارد تومان برای شما تمام شود.

به گزارش تین نیوز، کامیون های چینی در چند سال اخیر وارد جاده های ایران شده اند و اگر منصفانه در مورد آنها اظهارنظر کنیم چندان عملکرد بدی هم نداشته اند. البته قطعا یک کامیون چینی از بسیاری جهات قابلیت رقابت با همتایان اروپایی و آمریکایی خود را خصوصا اگر رقبا از برندهای مشهوری مثل ولوو و بنز باشند را نخواهند داشت اما عملکرد و کیفیت این کامیون ها در سطح خود قابل دفاع است.

خبر و فیلم کوتاه مهم و پربازدید امروز را ببینید:

◄ کامیون خورشیدی بی نیاز از گازوئیل کِی به جاده های ایران می آید؟ + فیلم

ممکن است شما قصد خرید کامیون چینی یا سایر برندها را بر اساس قوانین واردات خودروهای خارجی داشته باشید در این صورت باید آمادگی پرداخت هزینه های جانبی این خودروها مثل هزینه گمرکی را نیز به دست آورید.

برای اطلاع از جدیدترین تحولات بازار کامیون و تریلی، اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

 

جزئیات هزینه های گمرک کامیون خارجی

سایت باکامیون در گزارشی به این موضوع پرداخته و جزئیات این هزینه ها را به ترتیب زیر فهرست کرده است:

هزینه گمرک کامیون خارجی: 8,310,319,028 ریال

هزینه بازرسی : 8,500,000 ریال

هزینه استاندارد: 300.000,000 ریال

هزینه بازرسی استاندارد کامیون خارجی: 65,400,000 ریال

هزینه مالیات علی الحساب گمرک: 909,245,000 ریال

هزینه بازرسی آلایندگی: 25.000.000 ریال

عوارض محیط زیست: 65,400.006 ریال

هزینه خدمات پس از فروش نمایندگی کامیون خارجی: 3,300.000,000 ریال

هزینه قبض انبار شرکت حمل به اضافه هزینه تخلیه: 49.867.500 ریال

هزینه خدمات انبارداری کامیون وارداتی: 200,000,000 ریال

هزینه کارمزد بانک (بیمه بانک، گردش ریالی، کد ساتا، استاد بانکی و ..) کامیون وارداتی: 400,000,000 ریال

هزینه کارمزد بازدید و اخذ نمایندگی کامیون وارداتی: 150,000,000 ریال

هزینه کارمزد حق العمل کاری و ترخیص با ۹ درصد ارزش افزوده کامیون وارداتی: 1,090,000,000 ریال

هزینه تبصره ۲ کامیون وارداتی: 12,000,000 ریال

هزینه متفرقه ایاب و ذهاب کامیون وارداتی: 105,000,000 ریال

مجموع این هزینه‌ ها حدود 14.990.731.528 ریال برآورد می شود.

شایان ذکر است؛ علاوه بر هزینه های فوق الذکر ، هزینه اسقاط  نیز به واردکننده کامیون خارجی تعلق می گیرد. چرا که بر اساس قانون باید به ازای هر کامیون وارداتی، قیمت یک کامیون اسقاط به حساب دولت واریز شود.

 بر این اساس، هزینه اسقاط کامیون‌ های وارداتی ۵۵ میلیون تومان برای هر کشنده است. این هزینه بعد از بار اول چهار برابر یعنی حدود ۲۲۰ میلیون تومان برای هر کامیون محاسبه می ‌شود. 

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد پاسخ

    اینقدر نخرید تا بیایند والتماس کنن برای خرید کامیونها مثل کشورهای خارجی قیمت خریداری شده این کامیونها از این کل این هزینه ها کمتر میباشد لعنت به دزدان سرگردنه حرامزاده وحرامخور

  • کاوه عربانی پاسخ

    وقتی کامیونهای کشنده و باری درداخل مونتاژمیشن دیگه چه نیازی بخریدن اونهاازطریق گمرگ هستش!!!

  • حسین پاسخ

    بنده یک چرخ ماک، مدل 54،رابه کل این کامیونهای وارداتی نمیدم ماهی دوسرویس کم میرم، ولی اینهمه پول به گمرک، یا مبلغ دیگر امیدم لعنت ب کلاهبرداران که اینهمه دروغ میگین که از رانندگان حمایت میکنیم

  • سعید رحمانی پاسخ

    اینقدر که اینا نشستن فکر کردن بازرسی چی بزنند که پول بگیرند بنز تو این تایم صد از خط تولید فرستاد بیرون قسط داد راننده داره کار می‌کنه. خجالت آور متاسفم واسه رانندها که اینطور خودشونو کوچیک میکنند

  • سجاد پاسخ

    حروم بشه این پولا . نتونید بخورید این پولارو. اشغالا این کارا رو میکنید که اشغالای ساخت داخل قیمتش بره بالا مردم هم ناچارا برن بخرن

  • ناشناس پاسخ

    تا وقتی مرزهای کشور به روی مردم باز نشود که خودشون واردات کنند باید حق زن و بچه آنها برودتوجیب دلار و شرکتهای خدانشناس مقصر همه این دلار بازیها دولت تست