◄ جاده جدید شمال برای فرار از ترافیک زیتون فروشان و 5 نکته مهم درباره آن!
اگر تصمیم دارید به شمال کشور سفر کنید و از ترافیک خیابان زیتون فروشان رودبار فراری هستید به زودی علاوه بر جاده های قبلی، مسیر جدیدی از قزوین و الموت به سمت تنکابن به گزینه های شما اضافه می شود.
اگر تصمیم دارید به شمال کشور سفر کنید و از ترافیک خیابان زیتون فروشان رودبار فراری هستید به زودی علاوه بر جاده های قبلی، مسیر جدیدی از قزوین و الموت به سمت تنکابن به گزینه های شما اضافه می شود.
گیر افتادن در ترافیک مخصوصا وقتی در سفر تفریحی شمال باشد بسیار اعصاب خورد کن و کلافه کننده است. رانندگان و مسافران برای فرار از ترافیک جاده چالوس و اتوبان تهران شمال و اتوبان قزوین رشت در حال حاضر راهی جز مدیریت زمان سفر ندارند.
با این وجود باز هم آنها در ترافیک های سنگینی که در این مسیرها اتفاق می افتد گیر می کنند. با افتتاح جاده جدیدی که قرار است از قزوین به تنکابن متصل شود حداقل کسانی که نمی خواهند در ترافیک حوالی رودبار گیر کنند، یک گزینه جدید در اختیار خواهند داشت.
در ادامه 5 نکته مهم درباره این جاده را مرور می کنیم.
1. طول این جاده چقدر است؟
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه ۱۶۴ کیلومتر است که ۷۰ کیلومتر آن در استان مازندران و 94 کیلومتر در استان قزوین است.
2. فاز اول این مسیر چه زمانی به بهره برداری می رسد؟
فاز اول این جاده حدود ۶۲ کیلوتر و در استان قزوین واقع است که مقرر است اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد و زیربار ترافیک برود.
3. جاده مذکور مسیر را چقدر کوتاه می کند؟
مسافت فعلی شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از مسیر جاده رشت ۳۳۰ کیلومتر است که با احداث این طرح، طول این مسیر ۱۷۷ کیلومتر کوتاه تر می شود.
4. تکمیل این جاده چقدر بودجه نیاز دارد؟
از سوی پیمانکاران و ناظران این طرح ملی گزارش شده تکمیل این طرح حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان، اعتبار نیاز دارد.
5. کل طرح چقدر پیشرفت داشته است؟
در مجموع این طرح ملی تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
انتهای پیام
با توجه به شدت مسافرتهای شمال و ترافیک شدید و اینکه این جاده مسیر را بشدت کاهش می دهد به نظر من باید از اول به صورت بزرگراه و یا آزادراه ساخته می شد نه اینکه بعد از این همه سال انتظار و خرج سنگینی که برای ساختن این جاده هزینه میشه مثل جاده قم گرمسار بشه که در حد جاده معمولی افتتاح شد و بعدا مجبور شدند به صورت آزادراه درست کنند