بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

جزئیات مبلغ جریمه و افزایش نرخ جریمه های رانندگی از اول تابستان

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری مصوبه دولت درباره جزئیات نرخ های جدید جریمه های رانندگی را به۳ وزارتخانه کشور، دادگستری و راه و شهرسازی ابلاغ کرد.​

جزئیات مبلغ جریمه و افزایش نرخ جریمه های رانندگی از اول تابستان
تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا از ابلاغ مبلغ جدید جریمه های رانندگی از سوی دولت خبر داد و گفت که نرخ های جدید از ابتدای تیرماه اجرایی می شود. براساس اعداد منتشر شده، نرخ جریمه های رشد قابل توجهی داشته است. 

به گزارش تین نیوز، در پی ابلاغ مصوبه دولت درباره جزئیات نرخ های جدید جریمه های رانندگی، سردار سیدتیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا نیز در رابطه با زمان اعمال جریمه های جدید رانندگی توضیح داد: جدول جریمه ها هنوز به پلیس راهور فراجا ابلاغ نشده است.قرار است تا فردا این مسئله بررسی شود و بعد از بررسی باید در سامانه پلیس راهور مبلغ جریمه های جدید به روزرسانی شود.

وی ادامه داد: افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی هم از سوی سرپرست محترم ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و احتمالا در همین یکی دو روز نیز در روزنامه رسمی منتشر می شود، از این رو احتمالا از  اوایل تیرماه  جریمه های رانندگی با مبلغ جدید اعمال خواهد شد.

اینفوگرافی| افزایش جریمه های رانندگی 1403

به گفته رئیس پلیس راهور فراجا سامانه اجراییات پلیس هم باید با نرخ های جدید به روزرسانی شود که این اقدام درحال انجام است.

حسینی افزود: جریمه ها شامل ۱۷۴ تخلف است که به سه دسته «کلانشهرها،مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی - تجاری»، «سایر شهرها» و «روستاها و راه های روستایی» تقسیم می شود.

وی ادامه داد: همچنین میزان افزایش مبلغ جرائم رانندگی نیز در مورد تمام تخلفات یکسان نیست و به عنوان مثال جریمه عبور از چراغ قرمز در مراکز استان ها ۴۰۰ هزار تومان است. جریمه سرعت غیرمجاز نیز از برحسب میزان سرعت از ۱۰۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزار تومان است.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین گفت که افزایش مبلغ جریمه ها تاثیر زیادی در کاهش وقوع تصادفات دارد و می تواند تا حد زیادی در کاهش آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات موثر باشد.

براساس نرخ جدید جریمه های رانندگی باید گفت رانندگان متخلف، افزایش ۳ تا ۴ برابری جریمه ها را تجربه خواهند کرد.​

بر این اساس باید منتظر اعلام پلیس راهور ماند چراکه سردار حسینی تأکید کرده است: «زمان اجرایی شدن مبالغ جدید جریمه های راهنمایی و رانندگی به زودی اعلام می شود.»

​برای مشاهده ابلاغیه قیمت های جدید جریمه های رانندگی اینجا دانلود کنید.

دانلود فایل آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد دهقان

    درخواست من از نیوز این است که از سود یا سرمایه که دارم بتونم ماشین بخرم جواب