بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ تکلیفات وزارت راه؛ از تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس بارنامه تا نوسازی 24 هزار دستگاه ناوگان جاده ای

وزارت نفت مکلف شده است از طریق شرکت های تابعه ذیربط نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری بر اساس بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط اقدام نماید.

تکلیفات وزارت راه؛ از تخصیص سهمیه گازوئیل بر اساس بارنامه تا نوسازی 24 هزار دستگاه ناوگان جاده ای
تین نیوز

در برنامه یکساله جهش تولید و مشارکت مردمی که به تصویب دولت رسیده، وظایف متعددی به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس برنامه یک ساله جهش تولید و مشارکت مردمی، وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به تامین قیر مورد نیاز 2000 کیلومتر از پروژه های ساخت و بهسازی راه های روستایی که با مشارکت مردم به مرحله اجرای آسفالت می رسد، اقدام کند. طبق این برنامه، سایر هزینه های اجرای آسفالت با رعایت قانون بودجه سال 1403 کل کشور و ماده 30 قانون برنامه و بودجه کشور توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود.

 برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقلی، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید.

برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی باید با همکاری بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت ( صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته ) نسبت به نوسازی 24 هزار دستگاه ناوگان جاده ای و 50 دستگاه لوکوموتیو اقدام کند.

طبق تصویب نامه هیئت وزیران، به منظور مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل قرار است تمهیداتی صورت گیرد که از جمله آنها وزارت راه و شهرسازی مکلف شده، از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همکاری پلیس راهور فراجا از اول تیر ماه 1403 ، نسبت به صدور بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط برای ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری اقدام کند.

بر اساس این تصویب نامه، همچنین وزارت نفت مکلف شده است از طریق شرکت های تابعه ذیربط نسبت به تخصیص سهمیه گازوئیل ناوگان حمل و نقل جاده ای باری و مسافری بر اساس بارنامه ها و صورت وضعیت های برخط اقدام نماید.

ضمن این که پلیس راهور فراجا نیز مکلف است با همکاری وزارت نفت،  نسبت به الصاق تراشه های کارت سوخت بر روی کارت های خودروهای ناوگان حمل و نقل نفت گاز سوز اقدام نماید.

گزارش تین نیوز حاکی است ، وزارت نفت همچنین مکلف شده است با همکاری فراجا، کلیه تمهیدات لازم به منظور مدیریت مصرف بنزین بر اساس پیمایش خودرو را انجام دهد.

ضمن این که وزارت نفت با همکاری وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده اند کلیه تمیهدات لازم را به منظور مدیریت مصرف گازوئیل در واحدهای تولیدی بر اساس میزان تولید انجام دهند.

به گزارش تین نیوز، برنامه یکساله جهش تولید و مشارکت مردمی در جلسه 26 فروردین ماه 1403 به پیشنهاد شماره ...مورخ 23 فروردین ماه 1403 سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل 138 قانون اساسی و با هدف هم افزایی ظرفیت های کلیه دستگاه های اجرایی کشور در جهت تحقق اهداف مذکور در اسناد بالادستی از جمله سیاست های کلی برنامه هفتم و نیز منویات راهبرهای ابلاغی مقام معظم رهبری خصوصا تحقق شعار سال « جهش تولید با مشارکت مردم»  تصویب شده است.

فایل برنامه یکساله جهش تولید و مشارکت مردمی از اینجا قابل مشاهده است.

 

 

 

 

دانلود فایل آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    سلام
    پس کی قرار وضعیت سوخت درست بشه امروز دوم تیرماه ۱۴۰۳ می باشد کامیون ۱۰ تن دارم با وجود چندین بارنامه واقعی در ماه گذشته ،فقط ۳۰۰ لیتر گازوئیل شارژ شده ،آخه با ۳۰۰ لیتر چقدر میشه کار کرد،رحم کنید به مردم ،روزی یه طرح میدین هی بدتر میشه آخه چطوری این شرایط تحمل کنیم کسی هست به داد قشر زحمت کش رانندگان برسه

  • ناشناس

    سلام
    این طرح نوسازی که شما میگین به درد خودتون میخوره چون شما باید به جای هر ماشین نو یک ماشین کهنه از رده خارج بشه ولی کو کجا از رده خارج کردین فقط به جای اسقاط پول میگیرین و فکر هم نمی‌کنید این همه ماشین تولید داخل و واردات از کجا باید بار براشون پیدا بشه
    فقط حرف حرف حرف
    عمل در کار نیست

  • سیروس

    ما که کارت ماشین هنوز قدیمی هست جدید نیست

  • رضامجیدی

    پس این دستگاه سیپاد چی بود که به زور گذاشتین ببندیم دوساله گرفتار کردین وخیلی پول گرفتین

  • درایور

    هر کی از هر شغلی بازنشسته میشه میره کامیون میخره.صنف رانندگان نباید از طرف بپرسه این چهل سال کجا کار میکردی حالا اومدی کارت هوشمند بگیری.

  • ناشناس

    چرا از قاچاق سوخت جلوگیری نمی‌کنید که هی از سهمیه کامیون ها کم کنید جلو قاچاق سوخت را بگیر احتیاج به این کارا هم نیست

  • جواد

    لعنتیا کدوم نوسازی،
    فقط ماشین وارد کردید بدون اینکه حتی یک خودرو از رده خارج کنید

  • توانگر

    این ماه خیلی سهمیه هارو کم ریختن کامیونهای یخچالی هم ترموکین مصرف داره هم دیزل ولی متاسفانه اون مقدار پیمایش با بارنامه هم گازوئیل ریخته نشده اگه اینطوری پیش بره فکر میکنم کامیونها باید بخوابند که بر جامعه ما یه معظل دوباره بوجود خواهد آورد

  • ناشناس

    آخه مگه بندر عباس چقدر بار برگشت داره این مسافت خالی که ما از بندر برمیگردیم به سمت سیرجان ویزد تا ی بار برگشت بزنیم با کدوم گازوییل قراره طی بشه

  • ناشناس

    عجب جهشی وعجیبتر مشارکتی

  • محمد اسماعیل ملکی

    با سلام خدمت کلیه سروان عزیز

    درخصوص وظایف وزارتخانه وبخصوص وزارت راه به استحضار شما خوبان می رسانم ‌که هر کجا منافعی برایشان در کار باشد بصورت آن تایم عمل می نماید همانند تبدیل سهم ۴درصدی سازمان به۹درصد که بدون اتلاف وقت عمل نموده واز تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲اجرای شد ولی تعهدات سازمان حمل ونقل که در ازای این برداشت از حق رانندگان بود به فراموشی سپرده شد که از آن جمله است بازسازی وترمیم جادها یا کمک به نوسازی ناوگان فرسوده که اینجانب بعنوان یک راننده که با اخذ وامهای کلان اقدام نموده بودم به صراحت مشاهده کردم که چگونه بسیاری از رانندگان بیچاره در بورکراسی اداری واخاذی ارگانهای مختلف گیر کرده و معطل مانده که حتی بسیاری از آنها مجبور به فرش خانه وزندگی خود برای نجات از این وضعیت شدند وهنوز هم تعدادی گرفتار هستند حتی در این راه صنف رانندگان جان خودرا فدا کردند.اقای امین رحمت پور خدا بیامرز از بچه‌ها اراک که در این راه برحمت خدا رفت درمسیر تردد به تهران جهت پیگیری ترخیص کامیون خود وجان خود را در این راه فدا کرد حال مسئولان چه جوابی برای خانواده ایشان دارند ایا او همانندیک شهید نیست ایا مسئولان در قبال خانواده ایشان مدیون نیستند که انقدر رانندگان بیچاره را که وظایف دولت وسازمان را به دوش می‌کشند گرفتار می نمایند در پایان التماس تفکر.

  • کریم

    چرا دارید اینهمه داستان واسه این قشر زحمتکش بی‌دفاع درست میکنید؟باربری و دلال پایانه و مکانیک ولوازم فروش و جایگاه دار و پلیس راه شریک درآمد این قشر هستند شما دست انداز درست نکنید.یک بار برای همیشه نرخ گازوئیل رو آزاد کنید کرایه ها هم با تعرفه جدید باشه تمومش کنید بره. تاوان کم کاری شماهارو راننده باید بده؟؟؟ کدوم اسقاط؟ کدوم واردات؟؟؟؟ تو این صنف همه حالشو بردند غیر کننده این کار راننده!!!!دلال پول داره ماشین آورده خوابونده نمایشگاه هرروز خدا هم داره مالش گرونتر میشه . همین جاده ساوه تهران چندتا پولدار که هیج سررشته از ماشین نداشتنداومدن شرکت زدند قبل عید ماشین خریدند ۶ تن چینی ۱۵۰۰ نفروختند الان میگن ۲۳۰۰ اگه فقط ۱۰ تا خریده باشند اختلافش تو ۵ ماه میشه ۸ میلیارد!!!!!! راننده حالا بگازه شاید بتونه پول بیمه ولاستیک و قطعه و.... اینارو جور کنه. این شغل نابود شده رمقی ازش نمونده لگد آخر رو شما نزنید .

  • سجاد

    خجالت نمی کشید اروپا ۵ سال اینجا قانون ندارد یه مشت آهن پاره هرروز جان مردم را می گیرند

  • ابراهیم

    قیمت گازوییل وبنزین باید آزادبشه ماووتفاوتش بریزن به حساب تک تک مردم ایران یارانه وسوپسید مردم ایران را بد بخت کرده عده ای میخورند گردنشون روز به روز کلفت میشه طبقه ضعیف جامعه هر روز فقیر تر میشوند این چه وضعیه

  • ابراهیم

    یارانه گازوییل وبنزین باید کلا برداشته بشه دولت اگر میخاد یارانه بدهد مستقیم بریزد به حساب مردم اینجوری مردم هم خودشون تصمیم میگیرن کجا خرج کنند طرف بچه اش مریضه میره میده دارو برابچه ش چرا یارانه سوخت مردم نمیدهید به خودشون خودشون مدیریت کنند

    • ناشناس

      همه دنبال منفعت خودشونن راننده روبیچاره کردند

  • ناشناس

    لااقل ب تره بار کشها گازوییل بدین‌