بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افزایش راننده در اتوبوسرانی اصفهان با صدور گواهینامۀ ویژه

صدور گواهینامۀ ویژه را باید بهترین راهکار در مسئلۀ کمبود نیروی انسانی دانست که از طریق پلیس راهور به آن رسیدگی می شود.

افزایش راننده در اتوبوسرانی اصفهان با صدور گواهینامۀ ویژه
تین نیوز

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اتوبوسرانی برشمرد و گفت: صدور گواهینامۀ ویژه را باید بهترین راهکار در مسئلۀ کمبود نیروی انسانی دانست که از طریق پلیس راهور به آن رسیدگی می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل قربانی، با اشاره به وضعیت اتوبوس هایی که اکنون فعال هستند، اظهار کرد: در بحث حمل و نقل عمومی یکی از گونه هایی که خدمات شایان توجهی به شهروندان ارائه می کند، اتوبوس محسوب می شود. اتوبوس همواره به عللی چون راحتی، سرعت و کم هزینه بودن موردتوجه بوده است.

او افزود: در شروع ششمین دورۀ شورای اسلامی شهر اصفهان تعداد اتوبوس های فعال در حدود ۶۵۰ دستگاه بود. با اقدامات مدیریت شهری در این دوره، تعداد اتوبوس های کلان شهر اصفهان به ۹۰۰ دستگاه رسید. بخشی از این اتوبوس های مهیاشده نو بودند و تعدادی نیز با تعمیر اتوبوس های آسیب دیده به چرخۀ حمل و نقل شهر وارد شدند.

این مسئول شورای شهرداری درباب اتوبوس های خریداری شده توضیح داد: اتوبوس های نویی که خریداری کردیم، تولید و ساخت شرکت های داخلی است. این اتوبوس ها از طریق شهرداری ها یا به طور مستقیم برای خریدشان اقدام کردیم. شماری از این اتوبوس ها بهره برداری شده اند و در خدمات شهری جریان دارند و تعداد دیگری هم به مرور تحویل داده خواهد شد.

او در خصوص افزایش تعداد اتوبوس ها تا پایان دورۀ ششم شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: ما در نظر داریم که این تعداد اتوبوس را به دست کم ۱۲۰۰ دستگاه برسانیم. هرچند موانع و مشکلاتی در مسیر اجرایی شدن این برنامه وجود دارد. در حال حاضر، قیمت اتوبوس بسیار افزایش یافته است. به بیان دیگر، تأمین مالی این برنامه کار آسانی نیست. با وجود این، در تلاش هستیم تا هم از طریق توان بخش خصوصی و هم ظرفیت های دردسترس داخلی این هدف را محقق کنیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان به جز هزینۀ هنگفت خرید اتوبوس، یکی دیگر از مشکلات این بخش را کمبود نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت برای رانندگان پایه یک در دیگر بخش ها با مزیت های بیشتری همراه است، این افراد ترجیح می دهند جذب اتوبوسرانی شهری نشوند.

راهکار کمبود راننده نیز مورد عنایت قربانی قرار گرفت و یادآور شد: به منظور جبران کمبود رانندۀ پایه یک در حال پیگیری هستیم که از رانندگان پایه دو و همچنین با صدور گواهینامۀ ویژه برای این اتوبوس ها نقص اخیر را برطرف کنیم. صدور گواهینامۀ ویژه را باید بهترین راهکار دانست که از طریق پلیس راهور به آن رسیدگی می کنیم.

این مسئول شهر اصفهان یکی از اهداف و برنامه های شورای اسلامی را اضافه کردن اتوبوس های برقی در حمل ونقل شهری معرفی و خاطرنشان کرد: با هدف به کارگیری اتوبوس های برقی در شهر اصفهان تعدادی قرارداد نیز امضا شده است تا حدی که دست کم به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرند. درواقع، ما برای شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف چنین سیستمی به یک دورۀ آزمایشی هم نیاز داریم.

او گفت: فعال کردن دست کم ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هدف مهمی است که مصمیم در سال ۱۴۰۳ آن را عملی کنیم. مسیرهای دقیق این اتوبوس ها به وقت خود تعیین می شود، اما قطعاً بخش قابل توجهی از آن ها در مرکز شهر بهره برداری خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شریفی

    تخلفات متعدد بازرسی تاکسیرانی همدان:۱_دادن کارت شهری ب بازنشستگان واز کارافتادگان وحقوق بگیران که مخالف قانون است و بخاطرتعهد به تأمین اجتماعی که توان کارکردن ندارند و مزاحم اشتغال جوانان میشوند و بخاطر فرسودگی روانی(آلزایمر...) و جسمی (کاهش شنوایی و بینایی و فشارخون بالا و احتمال سکته کردن پشت فرمان باعث به خطر انداختن جان مسافرین و مردم مظلوم میشوند.۲_ دادن کارت شهری به ۵ راننده تاکسی معتاد پایانه بزرگ همدان ۳_دادن کارت شهری ب اشرار؛ باید راننده تاکسی سلامت کامل جسمی و روانی داشته باشد۴_دادن کارت شهری به تاکسی‌های که شیشه دودی و پرده دارند که مانع دیده شدن داخل ماشین و کاهش دید راننده میشود و خلاف قانون است

  • ناشناس

    سپاس فراوان وخسته نباشید

  • مسعودسوسنی

    سلام راهکار دوم استفاده راننده بصورت پاره وقت و کمکی مانند اسنپ برای شغل دوم کمک به تامین راننده و رفع مشکلات هست افرادی هستند که برای کمک خرج به شغل دوم نیاز دارند برای مدتی بصورت آزمایشی انجام شود فراخوان راننده پاره وقت و ساعتی اگر مشکل حل نشد طرح حذف شود

  • داود طنوریان

    اگر انجام شود خوب است موفق باشید

  • مهدی فاتحی

    حقوق را درست کنید راننده با سر میاد

  • مهدی

    سلام...خیلی خوبه .گواهینامه ویژه.....بعد کل دنیا که هیچ....کشور دوست وبرادر هم دیگه گواهینامه....پایه یک کشور ایران رو هم قبول نداره....خواهشن واسه معضلی که خودتان درست کردین ..راهکار پیشنهاد ندین.....حقوق خوب بدین....تا از سر وکول شرکت اتوبوسرانی اصفهان .راننده ها رو نتونید جمع کنید....ذهن چرند وراهکارهای چرند ...گ آیین‌نامه ویژه.....پایه دو...تا دیروز با پیکان وانت کار می‌کرده...امروز ۱۳ متر اتوبوس رو بدن که راه بیفته تو شهر

  • ناشناس

    طبق امار انجمن صنفی اصفهان ۴۰۰۰ هزار راننده پایه یکم بیکار هست ایا راننده پایه یکم میتواند باحقوق ۲۰ ملیون کار کند یا امرار معاش کند حداقل اتوبوس ها واگذار کنند به راننده یا قرارداد مستقیم با شهرداری شود نع شرکتی حداقل راننده رسمی مستقیم زیر نظر شهرداری هست باتشکر

  • کریم

    هم دارید یک شغل خوب رو بی ارزش میکنیدوهم دارید سرمایه های ملی را به فنا میدید،،چرا اصل مطلب رو بی خیال شدید؟؟؟حقوق راننده رو افزایش بده ،،،جان مردم نده دست یه راننده سواری کمی به عواقب کارفکربکن