بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ رانندگان کامیون شاکی شدند، پای دادستان به افزایش ورودی شهرک حمل و نقل بندرعباس باز شد

به دنبال اعتراض رانندگان کامیون به اخذ خودسرانه مبالغی توسط شرکت بهره بردار شهرک حمل و نقل بندرعباس، از رانندگان کامیون، پای دادستان بندرعباس به این موضوع باز شد

رانندگان کامیون شاکی شدند، پای دادستان به افزایش ورودی شهرک حمل و نقل بندرعباس باز شد
تین نیوز

به دنبال اعتراض رانندگان کامیون به اخذ خودسرانه مبالغی توسط شرکت بهره بردار شهرک حمل و تقل بندرعباس، از رانندگان کامیون، پای دادستان بندرعباس به این موضوع باز شد و نمایندگان دادستانی بندرعباس از شهرک حمل و نقل این شهر بازدید و بر برگزاری جلسه با شرکت نگین ترابران و اعلام نتیجه آن به دادستان تاکید کردند.

خبرهای مهم امروز را بخوانید:

رانندگان کامیون از خرید تریلی چینی به قیمت زیر 5 میلیارد تومان استقبال می کنند؟​

فرار رانندگان اتوبوس و سرمایه گذاران از صنعت حمل و نقل مسافری/ فروپاشی نزدیک است

به گزارش تین نیوز، با توجه به این تکلیف، یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا برخی مشکلات رانندگان کامیون در شهرک حمل و نقل بندرعباس در مورد اقدامات فراقانونی این شرکت های بهره بردار از شهرک را تشریح کرد.

نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای اصفهان این مشکلات را خطاب به رئیس انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای شهرستان بندرعباس در شبکه های اجتماعی به شرح زیر منتشر کرد.

« رئیس انجمن صنفی کارگری رانندگان کالای شهرستان بندرعباس 

با سلام و احترام 

پیرو بازدید روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۰۴ دادستان محترم بندرعباس (یا نماینده ایشان) و با عنایت به تکلیف برگزاری جلسه با شرکت نگین ترابران و اعلام نتیجه آن به دادستان محترم جهت اخذ تصمیم مقتضی، موارد ذیل جهت امعان نظر به عرض می رسد: 

۱. همانگونه که جنابعالی در نامه به مدیر کل محترم بندرعباس اشاره داشتید، هزینه نوبت دهی و استفاده از خدمات سامانه اعلام بار شهرک حمل و نقل از طریق سامانه بیتابار به صورت الکترونیکی دریافت می شود؛ بنابراین دریافت نقدی مبالغی هرچند نازل تحت عنوان هزینه پارکینگ یا هر عنوان دیگری بلاوجه است.

۲. گر چه مبلغ ۲۵٫۰۰۰ تومان در برابر سایر هزینه های رانندگان عدد قابل ملاحظه ای نیست، لیکن اعتراض رانندگان اولاً به علت اقدام غیرقانونی و خودسرانه شرکت نگین ترابران است؛ ثانیا عدم تحقق وعده های شفاهی قبلی هنگام افزایش دو برابری نوبت (از ۴۰ به ۸۰ هزار تومان) و ثالثاً الزام ضمنی اجباری و قبول اکراهی تعهد یک جانبه در ازای هیچ است ! (پرداخت وجه توسط رانندگان و در مقابل عدم تعهد شرکت نگین ترابران به انجام عملی خاص است)

۳. طی روزهای گذشته با وجود تلاش برای دستیابی به ضوابط تاسیس، نگهداری و واگذاری  شهرک های حمل و نقل چه از طریق مسئولان سازمان و چه از طریق سایت سازمان راهداری و چه از طریق کانون شرکت ها موفقیتی حاصل نشد.

 البته مشخص نیست چنین ضوابطی اصلاً وجود دارد یا خیر اما در هر صورت در اساسنامه شرکت یا قرارداد تأسیس و واگذاری این شهرک توسط سازمان راهداری به بهره بردار؛  قطعاً نحوه تامین مالی ساخت و نگهداری آن مشخص شده که لازم است مورد بررسی قرار گیرد و الزام به رعایت مفاد آن شوند.

آنچه مسلم است این است که خدمات گیرنده صرفا موظف به پرداخت هزینه در قبال ارائه خدمات است نه تامین کننده سرمایه برای خدمات دهنده !! (که اگر چنین باشد باید شریک در عین و منافع ملک باشد)

۴. دقت کنید که طبق تعاریف موجود، شهرک های حمل و نقل توسط شرکت های حمل و نقل به منظور ساماندهی امور حمل و نقل و ارائه خدمات بهتر به رانندگان و صاحبین کالا تاسیس می شود. از جمله مهمترین اهداف آن جلوگیری از سرمایه گذاری بالا و موازی شرکت های حمل و نقل بوده است و فلسفه دو درصد کمیسیون اضافه برای شرکت های مستقر در شهرک های حمل و نقل همین است. (البته اصل این فلسفه محل اشکال است چرا که ایجاد تعهد به نفع شرکت و به ضرر اشخاص ثالث است)

۵. وقتی قرار است به نیابت از رانندگان کل کشور تصمیمی بگیرید، باید تمام جوانب آن را در نظر گرفته و مصلحت و غبطه موکلین را رعایت نمایید !! (شاید به علت مشغله کاری رانندگان، کسی پیگیر نشود ولی حق الناس بر ذمه شما خواهد بود !!)

 اگر امروز دادستان محترم بندرعباس پیگیر نارضایتی در خصوص وجه ورودی شهرک شده اند؛ مطابق قانون و  در چهارچوب مسئولیت مدنی و ضمان قهری ناشی از دارا شدن بلاجهت (موضوع ماده ۳۰۱ و ۳۰۳ قانون مدنی) بوده است؛ ولی پس از توافق احتمالی شما با این شرکت و تنفیذ احتمالی توسط دادستان محترم بعنوان مدعی العموم، صرفا عدم ایفا و التزام به تعهدات ناشی از این توافق قابل پیگیری خواهد بود.

لذا اگر به هر دلیل مجاب شدید که رانندگان مبلغی در ازای خدمات پرداخت کنند باید دقیقا مشخص شود که خدمات شامل چه مواردی است؟ زمان انجام تعهد چه زمانی است؟( مثلا زمان افزایش تعداد کولرها یا تامین برق اضطراری از طریق خرید ژنراتور) ارائه خدمات به چه صورت و مشمول چه کسانی است؟ ( مثلاً امروز به بهانه ساخت استراحتگاه پول بگیرند و در موقع بهره برداری هم همانند حمام دوباره جداگانه مبلغی دریافت کنند)  ضمانت اجرای عدم انجام تعهد چیست ؟

  همچنین سایر اصول قراردادی که مجال گفتن آن در اینجا نیست.

۶. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت تحمیل هزینه تجهیز و نگهداری شهرک به رانندگان؛ متعلق فلسفه ۲ درصد  کمیسیون اضافه شرکت های حمل و نقل از بین می رود و ایشان نباید این مبلغ را دریافت نمایند !! (هرچند بهانه این باشد که این ۲ درصد اضافه به صاحبان کالا تحمیل می شود نه رانندگان)

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد

    هیچ چیز درست نشده میری تهران بایدچهل درصدکرایتو بدی باربری یااصفهان همینطور به خدادرست نیست ماهم قسط داریم هزینه هاچندبرابرشده چراهیچکس به فکر راننده هانیست

  • منصور سلامت

    باسلام و عرض ادب خدمت همه دوستان و همکاران محترم از اینکه بعضی از شرکتهای حمل و نقل نرخ کمسیون رعایت نمی‌کنند سکی نیست در هر کار هر جای این بوده و هست اما بنظر من چند نکته اساسی دیگر هست که کمتر کسی اشاره کرده برای نمونه مشکل اصلی مشکل سهمیه سوخت و میزان پرداختی شرکتها به دولت است و با اهرام بالا بردن حداقل کرایه که در اصل به ضرر راننده و شرکتهای حمل و نقل است و کنترل نکردن لوازم یدکی و با مابقی مسأله و لوازمات ماشین مانند روغن و گریس و حداقل وسایلی که روزانه یا مدت زمان کوتاهی جهت حرکت ماشین و کامیون لازمه اصل را ول کردن دنبال فرع میگردند آب از سرچشمه گل آلوده

  • حسین بهشتی

    سلام اگه می خوای پیگیری کنید یک سر به میدان بار سواد مشهد هم بزنید برای خروجی از میدان به بهانه پارکینگ از هر وانت 10هزار تومان میگیرن که نه پارکینگ درستی داره نه امنیت و به کسی که اونجا وایساده لباس فرم و قیافه درستی یک آدم معتاد بد دهان گذاشتن که فقط فوش میده تا پول بگیره به زور

  • abdollah

    سلام در پایانه تهران کسی رو گذاشتن به نام اقای اذری که از رانندگان حمایت کند من نزدیک یک ماه هستش بار خالی کردم کرایمو نمیدن رفتم پیشش دردمو گفتم خییلی بد باهام رفتار کرد توجهی هم به مشکل من نکرد احتمالا با تعدادی از بار بریها ساخت و پاخت دارد بله اقای اذری

    • ظفرعظیمی مهر

      اول اینکه از جناب خبرمند تشکر میکنم که باجدیت از راه قانونی پیگیر مشکل دریافت پول در ورودی پایانه نگین بندرعباس گردیدند وبحث دو درصد کمیسیون را مطرح کردند این دو درصد کمیسیون سالهاست از رانندگان دریافت میشود و در بسیاری از پایانه ها که تفاوتی با معدن ندارند از رانندگان دریافت میشود و گوچکترین خدماتی داده نمیشود مثلا پایانه اراک پنجاه ساله نه خوابگاه نه حمام نه حتی یک سومرمارکت دارد بخاطر اینکه مثل تبعیدگاه باشد وراننده غیربومی دوام نیاورد .پایانه زنجان کرمانشاه اراک سمنان بایستی موضوع دو درصد کمیسیون رفاه را کسر کنند از مبالغ .واما بحث دریافت کرایه دوست گرامی به دادگاه بروید ویک شکایت روی شماره ملی صاحب کالا بزن فوری نتیجه میگیری معطل نکن وبه دادگاه برو شکایت بزن رو شماره ملی صاحب بار .

  • مهدی

    با سلام و عرض ادب جهت حمایت از بخش حمل و نقل جاده ای خواهشمند است بر روند کار دفاتر باربری کل ایران نظارت دقیق انجام شود راننده ها بیچاره شدن.

  • ناشناس

    من ۲۹ هزار تومان ازم گرفت خدا لعنتتون کنه اقای دادستان خدا خیرش بده دمش گرم این بنوبساط دزدی را جمعش کنه بزودی

  • حسن

    سلام این مبلغ که دریافت میکنن هیچ خدماتی هم ندارن ورانندها هیچ رضایتی از پرداخت ندارن وپول زور هست

  • محمود

    داداش گلم ول کن هرراننده کامیونی که مسیرش به شهرمن کهنوج خورد داداش یه.۲۰تا گالن سوخت بیار هرگالن ۵۵۰تومن معامله میشه برگشتنم شیر ناب وطنی ۵گ ۳۵۰تومن حلاله حلاله چون زخمت میکشی داداشششش.او یادم رف کود مرغ خ گرونه

  • فرزاد

    باسلام تو رو خدا به داد راننده ها برسید داری بیچاره میشیم