بازدید سایت : ۵۳۶۲۳

◄ وعده آغاز ساخت بندر مکران در سال جاری

تلاش می کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود.

وعده آغاز ساخت بندر مکران در سال جاری
تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تلاش می کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه امسال در استان هرمزگان افزود: زمینه های آغاز طرح بندرگاه جدید لنگه را در غرب استان هرمزگان پیگیری و در شرق نیز تلاش می کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود، زیرا طبق سیستم سازمان بنادر اگر طرحی آغاز شود به صورت مستمر اعتبارات آن تخصیص یافته و پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به طرح توسعه پس کرانه بندر شهید رجایی هرمزگان و عملیات اجرایی پل دسترسی به بندرگاه فعلی و پس کرانه آن، گفت: با بهره برداری از این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به ظرفیت بندری هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بنادر با اشاره به طرح محدوده بزرگ گردشگری دریایی استان هرمزگان در بنادر نخل ناخدا و شهید حقانی، گفت: این طرح در اسکله نخل ناخدا در حال انجام است و در بندر شهید حقانی نیز تلاش خواهیم کرد توسعه حوضچه ها را آغاز کنیم تا ظرفیت حمل و نقل دریایی و گردشگری در حوزه دریا دو چندان شود.

صفایی ادامه داد:  مسیری که استان هرمزگان در راستای توسعه دریا محور آغاز کرده منطبق بر خروجی و جمع بندی هیئت دولت است و تمامی این طرح ها توسعه اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: طرح های خوبی توسط این ارگان ها در حوزه دریا آغاز شده و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با هم افزایی این پروژه ها را به نتیجه برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: همه تلاش و همت هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی معطوف بر این است که پروژه های در مرحله مطالعات را در کمترین زمان ممکن به مرحله آغاز عملیات اجرایی برسانیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اگر عدالت واقعی اجرای بشود مثلا انتقال فولاد مبارکه و دیگر کارخانجات به مکران و راه اهن گسترش بیابد چقدر رشد جمعیت و ثروت بسیار به دنبال می اورد (نقش استانقدس و بنیاد ها در جهت تولید شیلات و غیره)