بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ فرار رانندگان اتوبوس و سرمایه گذاران از صنعت حمل و نقل مسافری/ فروپاشی نزدیک است

فعالان بخش حمل و نقل مسافری در اعتراض بخشنامه های اخیر معاونت حمل و نقل سازمان راهداری برای رانندگان اتوبوس، مالکان اتوبوس و شرکت های حمل و نقل مسافری، کارزار اینترنتی راه اندازی کردند.

فرار رانندگان اتوبوس و سرمایه گذاران از صنعت حمل و نقل مسافری/ فروپاشی نزدیک است
تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل مسافری در اعتراض بخشنامه های اخیر معاونت حمل و نقل سازمان راهداری برای رانندگان اتوبوس، مالکان اتوبوس و شرکت های حمل و نقل مسافری، کارزار اینترنتی راه اندازی کردند.

به گزارش تین نیوز، بخشی از اعتراض این افراد به بخشنامه هایی است که معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تازگی در مورد حمل و نقل مسافری جاده ای ابلاغ کرده است.

فعالان بخش حمل و نقل مسافری جاده ای همچنین به عدم پیگیری و اعمال واقعی کرایه بر اساس نفر بر کیلومتر، عدم حمایت واقعی از سرمایه گذاران برای نوسازی ناوگان و واردات، ارجاع پرونده های تخلفات شرکت ها به قوه قضائیه بر خلاف ضوابط سازمان و اعمال جرایم سنگین برای شرکت ها اعتراض دارند.

خبرهای  پربازدید امروز را بخوانید:

آزادراه تهران پردیس و یک خبر خوش 3 میلیاردی برای ساکنان پردیس

متن این کارزار را در ادامه بخوانید:

« بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

با سلام و تحیات الهی

احتراما به استحضار می رساند، صدور بخشنامه های مکرر و غیرکارشناسی در چند سال اخیر، از جمله بخشنامه صدور صورت وضعیت دربستی، اخذ اطلاعات غیرضروری از مسافران، عدم پیگیری و اعمال واقعی کرایه بر اساس نفر بر کیلومتر، عدم حمایت واقعی از سرمایه گذاران برای نوسازی ناوگان و واردات، ارجاع پرونده های تخلفات شرکت ها به قوه قضائیه بر خلاف ضوابط سازمان و اعمال جرایم سنگین برای شرکت ها و صدها بخشنامه مشکل ساز و غیرکارشناسی دیگر، و همچنین دخالت در امور داخلی شرکت ها بر خلاف قوانین توسط معاون محترم حمل و نقل، متأسفانه باعث فرار سرمایه گذاران، رانندگان و ضررهای مالی به شرکت های حمل و نقل شده است؛ به طوری که ناوگان فعال اتوبوسی از ۱۴۰۰۰ به حدود ۶۵۰۰ ناوگان فعال کاهش پیدا کرده و عملاً مردم عادی و قشر ضعیف برای تهیه بلیط اتوبوس در اکثر شهرستان ها با مشکل مواجه هستند.

این وضعیت باعث نارضایتی عمومی در سطح جامعه و فعالان بخش مسافربری شده و ادامه این نگرش باعث فروپاشی صنعت حمل و نقل اتوبوسی کشور خواهد شد. لذا با توجه به مطالب مطرح شده، درخواست تغییر و اصلاح جدی در معاونت حمل و نقل آن سازمان را داریم.

با تشکر

رونوشت:

- ریاست محترم جمهور جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم قوه قضائیه جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- وزیر محترم مسکن، راه و شهرسازی جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم بازرسی کل کشور جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم دیوان محاسبات جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستور پیگیری لازم

لینک کارزار اینجاست

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاوه

    مشکل از خود صاحبان اتوبوسه اگر غیرت داشته باشند همه باهم ۵ روز کار نکنن همه چی درست میشه.....

  • ناشناس

    بنده با سی سال بیمه رانندگان یعنی اتوبوس شهری با ساعت کار روزی 16ساعت کاری هفت میلیون تومان دریافتی ام شده ایکاش از اول شغل دیگری داشتم که الان حقوق بازنشستگی 20میایونی داشتم

  • الیاس پیام عسکری

    قیمت های نجومی اتوبوس و کامیون.بی مسافرت بار کم .با کرایه پایین و سوخت گران.طبیعی هست صنعت از میان برود

  • بنده خدا

    بخدایی که همه می پرستنش سرمایه درصنف اتوبوس اشتباه محضه.
    بگذارش بانک سودبیست درصدبگیر بدون دردسر چهاربرابر درآمدصافی ماهانه اتوبوس...

  • محمدرضا آل مراد راننده اتوبوس

    بنده ۴۰سال خدمت کردم درحمل نقل مسافر الان بازنشسته شد م با ماه ۸میلیون تومان حقوق زندگی میکنم
    اما در این کشور هیچ کس به فکر این قشر زحمت کش نيست با این که باید این کار سخت و زیان آور تشخیص داده شود

  • راننده

    اینطور پیش بره حمل و نقل کالا هم نابود میشه، یکی خود بنده که قطعا با ادامه این روند کنار خواهم کشید، باید نسل جوان و بی تجربه بیاد میدان تا دولت اوضاع بد رو درک کند، همانطور که بیشترین نرخ تصادفات مرگبار جاده ای به همانها تعلق میگیره

  • مهدی

    رانندگان باری هم اوضاع مناسبی ندارن بقدری ماشین وارداتی و چینی قسطی ‌وارد کردن و از اسقاط فرسوده هم خبری نیست کرایه ها مفت هزینه نگهداری ماشین بالا دفاتر باربری هم که نشستن زیر کولر هر جوری که میخوان کمسیون میگیرن هیچ نظارتی هم روشون نیست بدبخت راننده .

  • کاوه عربانی

    با سوءمدیریت دولت سیزدهم همین الانشم صنعت کامیونداری نابودشده چه برسه به صاحبان اتوبوس!!!

  • سالاری بندر عباس

    سلام
    اول از همه چیز جاده های اصلی از بندر عباس ب استانهای شمالی مرکزی شرقی و غربی خداییش بشدت خراب هستند ک با دنده سنگین هم تو این چاله چوله و ا نمیشه رفت از شما عزیزان و بزرگوار آن عزیز تقاضا داریم اول ب جاده های مسیر بندر عباس تا تهران رسیدگی کنید ک بیشترین خرابی و مشکلات رانندگان از همین نبود جاده های استاندارد هست بعد رسیدگی ب لوازم ماشین آلات سنگین ک هیچ نظارتی خداییش نیست هر کی هر قیمتی دوست داشت ب راننده میفروشد راننده هم ب اجبار لوازمی ک نیاز دارد باید بخرد

  • کریم

    مقصر اول خود راننده ها هستند آخه کدوم عقل سالمی چند میلیارد سرمایه میاره اینهمه بی‌خوابی و خطر رو بجون میخره تهش هم جون سالم بدر برد وبازنشست شد ازیه کارگر ساده حقوقش کمتر باشه؟؟ فقط فقط عده ای راننده دارند جیب دلال و باربری ها رو پر میکنند. خود من که دوسه ساله این شغل بیابون رفتن رو بوسیدم گذاشتم کنار بسه باج دادن به زالو ها. الان تو باری دیگه دلال وباربری کرایه رو با راننده دارند پنجاه پنجاه می‌کنند راننده هم واسه همون بار گردن کج میکنه. تو این صنف همه اومدن حالشو بردند غیر خود کننده کار راننده بینوا.

  • افشین

    چرا ما خبردارنشدیم خداوکیلی من که دیگه دارم بجایی میرسم که اتوبوس رو بزارم شرکت و بیخیال هوشمند وصورت وضعیت و... بشم خیلی دارن فشار میارن البته من یه دونه ریز تو این صنعتم ولی امثال من زیادن اصلا چه معنی میده مال و سرمایه و هزینه گزاف از ما تعیین تکلیفهای بیخود با آقایون باشه

  • افشین

    جدیدا هم مد شده عین دادگاه و قاضی هر دقیقه باید بری سازمان جواب پس بدی و مهره دفترچه نشون بدی یعنی شورش رو درآوردن برا رانندها اتوبوس و ماشین دارها 40تا مدرک و امکانات و مزایا صفر گازوییل افتضاح مثل منی که اتوبوسم تو شرکته و هفته یکی دو بار میرم بیرون حدود 1300تا گازوییل میاد واقعا خنده داره 1300تا برا 5یا 6تا سرویس بیرون شاید برسه بقیه سرویسا داخلی و شرکتی و... هم آزاد باید بزنیم

  • ناشناس

    به لطف پلیس راه های کشور و سربازان بی ادبی که دارند و متاسفانه با برخوردهای بسیار بسیار زشت و توهین آمیز اعصاب و روح وروان رانندگان را به هم می ریزند و به بهانه های مختلف دفترچه کار رانندگان ضبط و رسید می کنند نان بری خانواده !

  • ناشناس

    مسئولین و مدیران ذیربط در امور حمل ونقل مسافر و بار متاسفانه نه علم ، آگاهی و تخصص ندارند واز همه بدتر توان انجام کار را ندارند و دفاتر کار شان تبدیل به حجره و محلی برای کسب و کار شخصی و اتلاف وقت تبدیل شده است !

  • ناشناس

    مگر این ۴۶ ساله بجز ایجاد محدودیت‌های فراوان و دست وپا گیر مدیران ومسئولین قدم مثبتی برداشتند ؟ چون هدف و قصد نابودی صنوف مختلف است و بس !

  • ناشناس

    به وزارت راه چه ربطی داره که کرایه بلیط اتوبوس را تعیین کند ؟ مگر این مدیران و مسئولین اطلاعی لز درآمد و هزینه های فراوان نگهداری ناوگان حمل ونقل مسافر وبار جاده ای دارند ؟

  • ناشناس

    این مسئولین ومدیران ناکارآمد و کارنامه بلد وزارت راه برای دومین سال پی درپی نتوانستند اتوبوس‌های دست دوم خارجی را حداقل برای اربعین وارد کشور کنند فقط حرف ، شعار و بی سوادی و سوئ مدیریت

  • ناشناس

    مسئول محترمی که از هزینه های جاری اتوبوس‌های بین شهری اطلاعی نداری چطور بشت میز نشستی و به کشور ، مردم خیانت می کنی و باعث نابودی این صنف می شوی ؟

  • عباس

    در معاونت حمل نقل بی قانونی بی مدیریتی به انحصار کشیدن شرکت ها ایجاد نارضایتی عمومی و به اعصاب کشیدن شرکت ها و رانندگان جزو اهداف نابخردانه انهاست از دادستان میخواهیم ورود کند

  • علیرضاسیف پور

    کاش این شغل رو انتخاب نمی کردم
    خدا کمک کنه جایی گیرم بیاد تغیر شغل بدم
    دولت هیچ وقت به قشر راننده اهمیت نمیده

  • حسن

    درسایربخش های حمل ونقل مسافروبارمانندتاکسی های شهری وبین شهری هم مشکل رکود ونارضایتی فراوان وجودداره.باوروداستارت آپ هایی مثل اسنپ وماکسیم؛که درواقع شرکت های کامپیوتری هستندنه حمل ونقل؛ به این بخش ونرخ گذاریهای پایین ترازمصوبه اونهاکه فقط جهت رقابت وزمین زدن بخش سنتی حمل ونقل انجام میشه؛واستقبال مردم ازکرایه های پایین اونهادیگراین بخش مظلوم مشغول کشیدن نفس های آخرش هست.کاملابیصداوبدون پشتوانه درمعده گشاداین استارت آپ هادارن هضم میشن.فقط سودخالص یکی ازاین برنامه هابگفته خودشون درسال گذشته ده هزارمیلیاردتومان بود.

  • مهبد

    چشمش کور اون احمقی که میلیارد پولشو میبره میده اتوبوس

  • behzad

    واقعا افسوس صد افسوس کدوم انجمن نه حمایت‌های طرف دولت میشیم نه انجمن تا میگی سلام میگه کارت بده یا آنقدر واریز کن بنده ۱۵ سال هست تو کار جابجایی مسافر هستم زمان کرونا اصلا صورت حساب صادر نمی‌شود منو بخاطر اون جریمه کم کار کردن کردن کو گوش شنوا به هرکی میگی میگن کاری از دست ما برنمیاد انجمن هم فقط برای جیب خودش کار میکنه ول کن زحمت بکش آخرش دو دستی بده به این آقایون که کاری از پیش نمی‌برند نه بیمه خوبی داریم نه بازنشستگی خوبی

  • منوچهر دهقان منشادی

    درود. این مقاله نشانگر آنست که همگان بدانند . که اصلا مهم نیست که اینچنین شود .‌بزودی یک‌سرمایه گزار داخلی که هیچ محدودیتی در سرمایه گزاری ندارد. وارد گود می‌شود و در یک مدت کوتاه اتویوسهای جدید را بکار خواهد گرفت و چون همه چیز در دست او خواهد بود تمام پسکلات را نیز حل خواهد نمود مانند مافیای سیگار و غیره . و رانندگان جدید را بکار خواهد گرفت تمام

  • راننده

    ۲۸ سال رانندگی کردم ، سلامتی و روانم رو روی اینکار گذاشتم ، الان با عمل قلب باز و مشکل پروستات ، هنوزم باید ۲ سال دیگه کار کنم تا بعد ۳۰ سال کارکرد ، شاید ماهی ۸ میلیون بهم بدهند!
    جوانان این زمانه آگاه شدند و مثل ما عمر و زندگی‌شون رو به تباهی نمیگذرونند