بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

تلاش سه ساله شرکت راه آهن بر ضد تولید ملی

تلاش سه ساله ضد تولید ملی، سازندگان داخلی وسایل نقلیه ریلی را به مرز تعطیلی رسانده است.

تلاش سه ساله شرکت راه آهن بر ضد تولید ملی
تین نیوز |

مدیرعامل واگن پارس در مصاحبه ی اخیرش گفته است: «مدیرعامل راه آهن سه سال پیش اعلام کرد ۱۰۰۰ دستگاه لکوموتیو لازم داریم. کارشناسان همان موقع گفتند یا نمی دانید ۱۰۰۰ دستگاه چندتاست، یا نمی دانید لوکوموتیو چیست! برای خرید لوکوموتیو سه سال با شرکت های چینی مذاکره کردند اما یک لوکوموتیو هم نیاوردند. همه متعجبند از این که مدیرعامل راه آهن ادعا کرده که دیگر واگن باری نمی خواهیم! ۷ هزار نفر کارگر ما نگران معیشت خودشانند. چه سفارشی برای واگن به ما دادید که ما تولید نکردیم؟ چرا ما را متهم می کنید به این که ظرفیت تولید داخلی نداریم؟ عمده واگن های کشور متعلق به ۵۰ سال پیش است.»

این مصاحبه مو بر تن هر کارشناس و مدیر دل سوزی سیخ می کند و ده ها هزار نفر را نگران کرده است.

هنوز کارشناسان بخش ریلی سؤال جدی دارند که آقای میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن با چه هدفی به محض انتصابش، تقاضای بازار لوکوموتیو کشور را بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر بزرگ تر از واقعیت تاریخی آن اعلام کرد و بلافاصله برای رفع این نیاز کاذب از محل واردات، با سازندگان چینی وارد مذاکره شد. این تلاش سه ساله ضد تولید ملی، سازندگان داخلی وسایل نقلیه ریلی را به مرز تعطیلی رسانده و البته مهم است که بدانیم این هم زمانی «بزرگ نمایی نیاز» و «اصرار مستمر برای واردات به رغم نهی بزرگان»، از نظر کارشناسان دل سوز، نشانه ... (جای خالی را پر کنید).

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی پاسخ

    تخریب آشکار و حقیرانه

  • ناشناس پاسخ

    این واگن سازی پارس خصوصی،و شخصی شده یا هنوز دولتیه

    • ناشناس

      دولتی است

  • ناشناس پاسخ

    وجود این میکرب ها برای کشور ایران مثل ویروس کرونا است

  • آرش پاسخ

    هدف نابودی تولیدات صنعتی داخلی و واردات از چین چه بسا در این راه
    مسئولان سیاسی و اقتصادی چین به کمک داخلی ها شتافتند.

  • علی پاسخ

    وقتی ازچین واردشودراه دزدی بازمیشودومدیرعامل راه آهن هم سهم بزرگی ازاین پول بادآورده می‌شود. پس چراخودش رااذیت کند

    • ناشناس

      دقیقا این اصل موضوع
      کلا هر مدیری که حرف از واردات بدون در نظر گرفتن توان تولید رو همون اول کار میزنه فقط و فقط دنبال منافع شخصی هست ولاغیر

  • مهران پاسخ

    این لباس برای مدیر عامل خیلی گشاده آنقدر گشاده که دست و پاهاش را گرفته آخه میدونی مدیریت چه جایی را به دستت دادند بیچاره ما مردم

  • سورابلالی پاسخ

    قطار رجا ناامنیته خطر تصادف خروج و از ریله

  • ناشناس پاسخ

    قطارهای کل کشور کهنه و امکان خروج از ریل دارن

  • سورابلالی پاسخ

    مرسی بنزین ارزان‌ کن با بنزین برن مسافرت نه باقطار هواپیما خطره

  • احد. یاحقی پاسخ

    وقتی. در داخل یک ماشین. پرايد تولید میشود هزاران رانت و دزد و مفت خوار سود از ش می برند دیگر معلوم نیست از ساخت یک واگن چقدر. کارمند مفته خوار سود می برند و آخر سر دست کارگر خالی می ماند.

  • مولو داعظمی پاسخ

    این‌افراد‌که‌در‌راس‌کشور‌هستن‌هیچ‌‌کدام‌بفکر‌ایران‌و
    ملت‌ایران‌نیستن‌‌‌‌‌‌

  • مشد حسن پاسخ

    باز هم خدا رضاشاه را بیامرزد که الان هم داریم لکوموتیو و ریل و پلها و ساختمان‌های زمان رضاشاه رو استفاده می‌کنیم بعد از هشتاد سال. الان هم همش پابرجاست.. عجب سازه هایی دارد قتی که از میانه تا تبریز پلها و تونل‌های احداثی زمان رضاشاه رو در قطار میبینی که بعدازگذشت هشتادسال مثل روز اول است در و پابرجاست،،

  • ناشناس پاسخ

    خوب هرچي مشكله را بيندازيد به گردن سه سال خدمت شهيد جمهور مرگ بر همه مزدوران و پروژه بگيران
    نوبت مجازات شما خيانتكاران هم مي رسد