بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

افتتاح آخرین قطعه بزرگراه تهران - بندر امام خمینی (ره) در استان مرکزی

برای احداث این محور به میزان ۹۴ هزار مترمکعب خاک برداری ، ۱۲۹ هزار متر مکعب خاک ریزی ، ۳۴ هزار متر مکعب زیر اساس ، ۱۲.۵ هزار متر مکعب اساس ، ۲۱ هزار تن آسفالت و حدود ۱۳ هزار تن بتن ریزی انجام شده است . همچنین در این قطعه تعداد ۲۳ دستگاه آبرو به ابعاد مختلف تعبیه شده است .

تین نیوز

برای احداث این محور به میزان ۹۴ هزار مترمکعب خاک برداری ، ۱۲۹ هزار متر مکعب خاک ریزی ، ۳۴ هزار متر مکعب زیر اساس ، ۱۲.۵ هزار متر مکعب اساس ، ۲۱ هزار تن آسفالت و حدود ۱۳ هزار تن بتن ریزی انجام شده است . همچنین در این قطعه تعداد ۲۳ دستگاه آبرو به ابعاد مختلف تعبیه شده است .

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی،  آخرین قطعه بزرگراه تهران - بندر امام خمینی در محور توره - بروجردبه طول ۲۳ کیلومتر در استان مرکزی افتتاح شد .

خبرهای پربازدید روز را بخوانید:

فروش قسطی کامیون و تریلی 26 تن چینی با پیش پرداخت یک سوم و اقساط 48 ماهه

افتتاح آخرین قطعه بزرگراه تهران بندر امام در بروجرد؛ نکات مهمی درباره این جاده 1000 میلیاردی

عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه مراسم آخرین قطعه بزرگراه تهران - بندر امام خمینی (ره) گفت : این قطعه با تلاش همکاران حوزه وزارت راه و شهرسازی با سختی فراوان از جمله شرایط آب و هوایی خاص منطقه تکمیل و افتتاح شد .

یوسف زاده در خصوص مشخصات فنی پروژه بیان کرد : این قطعه به طول ۲۳ کیلومتر از نوع بزرگراهی است که جزء کریدور اصلی تهران - بندر امام خمینی محسوب می‌شود .

وی افزود : برای احداث این محور به میزان ۹۴ هزار مترمکعب خاک برداری ، ۱۲۹ هزار متر مکعب خاک ریزی ، ۳۴ هزار متر مکعب زیر اساس ، ۱۲.۵ هزار متر مکعب اساس ، ۲۱ هزار تن آسفالت و حدود ۱۳ هزار تن بتن ریزی انجام شده است . همچنین در این قطعه تعداد ۲۳ دستگاه آبرو به ابعاد مختلف تعبیه شده است .

 برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقلی، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید.

برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

گفتنی است برای احداث این پروژه مبلغی بالغ بر ۲.۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ارزش روز پروژه مبلغی بالغ بر ۱۰.۰۰۰ میلیارد است . در این مراسم وزیر کشور از زحمات شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به جهت اتمام پروژه که ۱۲ سال بر زمین مانده بود تقدیر و تشکر کرد .

این محور یکی از پروژه‌های مهم و سنواتی استان مرکزی است که از سال ۹۲ آغاز شد اما سال‌ها معطل مانده بود ولی با مصوبه‌ی سفر شهید جمهور به استان مرکزی رونق گرفت و ظرف ۲ سال به اتمام رسید .

در این آیین همچنین به‌صورت هم‌زمان باند دوم محور شازند - ازنا به طول ۱۰ کیلومتر ، باند دوم محور اراک - فرمهین به طول ۵ کیلومتر و محور فرمهین - خنجین - کمیجان به طول ۱۲ کیلومتر با مجموع ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیم

    راه سازی کار ارزشمندی است ویک شریان است ولی
    وقتی این شریان نقاط حادثه خیز داشته باشد مثل یک گلوگاه است باید به درستی ایمنی آن انجام شود درضمن چند کیلومتر از این بزرگراه هنوز باقی مانده

  • محمد تقی چراغی

    بسیار عالی
    خدا قوت

  • رمضانعلی محمدقاسملو

    باسلام جناب آقای عباس یوسف زاده عنایت فرمایید نسبت به دوبانده کردن جاده قدیم ساوه به غرق آباد هم اقدام کنید ضمناً ورودی غرق آباد از طرف آزاد راه در شأن استان مرکزی نمی باشد از طرفی جاده رازقان به غرق آباد نیاز به استفاده داردپ

  • علی

    جاده اراک به قم چند کیلومتری ازش نیاز به روکش فوری داره
    در حدی خرابه انگار میندازی تو خاکی

  • ناشناس

    ای بلاخره بعد از ۲۵ این پروژه تکمیل شده

  • ناشناس

    باسلام جاده قدیم ساوه از تجرک تا شهرستان فامنین استان همدان بزرگراه شود .

  • ناشناس

    جاده قدیم ساوه از تجرک تا شهرستان فامنین استان همدان به زودی بزرگراه شود

  • ناشناس

    تمام راه ها به تهران موجب افزایش جمعیت این شهر کویری شده چون سهولت رفت و امد وجود دارد بهتر بود از اول شبکه متقاطع مد نظر قرار میگرفت مثل اروپا

  • هادی

    اگر وزارت راه خواست بدترین اداره کل رو انتخاب کنه نیاز نیست سراغ استانهای محروم و دوردست برید، همین بغل گوش خودتون استان مرکزی نمونه کامل ناکارآمدی و ناتوانی در اجرا و نگهداریه. روگذر ورودی شهر اراک از سمت توره بعد از نزدیک20سال اونم بصورت غیر استاندارد افتتاح شد. جاده به سمت توره فوق‌العاده نامناسب و بی‌کیفیت. واگر شما به فکر شاهراه سراسری هستید، وظیفه خودتون رو در مورد فاز دوم اتوبان اراک-خرم‌اباد انجام بدید نه اینکه دائم یک جاده رو لکه‌گیری کنید

  • ناشناس

    خدا کنه تو سرازیری عوارضی نزنن

  • ناشناس

    جاده اراک به قم بسیار شلوغ ومتراکم هست احتمال تصادف وحادثه خیلی زیاده
    بهتره حداقل 3 بانده بشه

  • سعید

    سلام وقت بخیر
    جاده ساوه به غرق آباد را باید جاده مرگ نامید بعلت تصادف های مرگ باری که هر روز داره اتفاق می افتند
    لطفاً مسولین محترم فکری کنند

  • محمد

    با سلام اگه امکانش هست جاده اراک به ازنا را که ۱۵ ساله شروع به دو بانده شدن شده رو دو باند کنید با تشکر از شما مقام عالی