بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

بازگشت لوفت هانزا به ایران

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا پس از تقریباً ۳ ماه تعلیق پروازهای خود به ایران، سرانجام پروازهای خود در مسیر فرانکفورت - تهران - فرانکفورت را از دو روز پیش برقرار کرد. این پروازها با ناوگان ایرباس A340-300 انجام می شود.

بازگشت لوفت هانزا به ایران
تین نیوز

 شرکت هواپیمایی لوفت هانزا پس از تقریباً ۳ ماه تعلیق پروازهای خود به ایران، سرانجام پروازهای خود در مسیر فرانکفورت - تهران - فرانکفورت را از دو روز پیش برقرار کرد. این پروازها با ناوگان ایرباس A340-300 انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صفحه رسمی اخبار هوانوردی ایران،  هواپیمایی لوفت هانزا و شرکت اتریشی (زیرمجموعه لوفت هانزا) به دلیل ادعای تنش های خاورمیانه و نگرانی از ایمنی کادر پروازی، از ۲۳ فروردین ماه پروازهای خود را به کشورهای مختلف خاورمیانه تعلیق کرده بودند و هر دو هفته یکبار این تعلیق را تمدید می کردند. نهایتاً با ادعای کاهش تنش های منطقه ای، پروازهای خود به خاورمیانه را با همان فرکانس های قبلی برقرار کردند.

 اما رفتار متناقض آلمانی ها در این موضوع نیز جالب توجه بود. شرکت هواپیمایی اتریشی که از زیرمجموعه های اصلی لوفت هانزا است، از ۱۳ اردیبهشت ماه پروازهای خود به ایران را از سر گرفت، چرا که بازار مسافران ترانزیتی ایران به قاره آمریکا ارزشمند و بی رقیب است. اما لوفت هانزا با ادعای نگرانی از ایمنی کادر پروازی پروازهای خود را لغو می کرد، زیرا سود سیاسی کاری بیشتر بود! اگر دلیل اصلی، ایمنی کادر پروازی است، چرا شرکت اتریشی بلافاصله به ایران بازگشت، اما لوفت هانزا این کار را نکرد؟ هرچند هر دو ایرلاین در گذشته نیز به دلیل سیاست های بازرگانی (Low Season) پروازهای خود را کاهش می دادند.

 شرکت هواپیمایی لوفت هانزا که امروزه می شناسیم، در سال ۱۹۵۳ با تحولی بنیادین در ساختار و مدیریت تأسیس شد و از ۱۲ سپتامبر ۱۹۵۶ (۲۱ شهریور ۱۳۳۵) پروازهای خود به ایران را آغاز کرد. در طی ۶۸ سال گذشته، به جز ۳ برهه، همواره پروازهای خود به ایران را برقرار نگه داشته است.

آسترین ایرلاینز (هواپیمایی اتریشی) در سال ۱۹۵۷ و با ادغام دو شرکت آستریا ایر و آسترین ایرویز تأسیس شد. دولت اتریش در سال ۲۰۰۹ این شرکت را به لوفت هانزا فروخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آریا صفاری

    بسیار هم عالی
    ما این اتفاق را به فال نیک میگیریم
    امیدوارم لوفت هانزا تعداد پرواز هاش از تهران به فرانکفورت را افزایش بده چون واقعا بازار ایران نیازمند افزایش چند برابری پروازهای بین المللی است .