بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

راه آهن زاهدان ایرانشهر چابهار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

در حال حاضر از هشت قطعه این مسیر ریلی ۲ قطعه آن صد در صد به اتمام رسیده و در مسیر خاش به زاهدان روزانه قطار در حال تردد است.

راه آهن زاهدان ایرانشهر چابهار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست
تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن زاهدان ایرانشهر چابهار به همت دولت سیزدهم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منصور بیجار اظهار کرد: این طرح مهم ریلی که کلنگ ساخت آن از اواخر سال ۱۳۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد، طول خطوط اصلی آن حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه ها حدود ۷۴۴ کیلومتر بوده که تا کنون بیش از۱۰۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است.

بیجار افزود: در حال حاضر از هشت قطعه این مسیر ریلی ۲ قطعه آن صد در صد به اتمام رسیده و در مسیر خاش به زاهدان روزانه قطار در حال تردد است؛ در قطعات دیگر نیز قسمت های زیرسازی، اجرای تقاطع ها، پل های خاص، آبروها و تونل ها هم حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است در اجرای روسازی و ساخت ایستگاه ها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره مند شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل بزرگ و ۳۸ دستگاه تونل طراحی شود که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر می گیرد.

وی افزود: راه آهن زاهدان به میلک نیز طراحی آن در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار قطعه آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.

بیجار بیان کرد: پیش بینی شده اتمام این پروژه ریلی برای اتصال چابهار به میلک حدود ۳۴۰ هزار میلیارد ریال دیگر هزینه در برداشته باشد.
وی تاکید کرد: مسیر ریلی چابهار زاهدان میلک در حال حاضر یکی از ابر پروژهای در حال اجرای کشور است که با اتمام آن کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی متصل و بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن باراز طریق این خط ریلی منتقل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.