بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ عوارض اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض گیری در 7 نقطه و یک پیش بینی عجیب

معاون وزیر راه درباره نرخ عوارض اتوبان اصفهان شیراز پیش بینی عجیبی داشته است. بر اساس گمانه زنی خیراله خادمی رانندگان برای عبور از این آزادراه مبلغ بسیار اندکی خواهند پرداخت اما تعدد نقاط عوارض گیری کمی سوال برانگیز است.

عوارض اتوبان اصفهان شیراز ؛ عوارض گیری در 7 نقطه و یک پیش بینی عجیب
تین نیوز

معاون وزیر راه درباره نرخ عوارض اتوبان اصفهان شیراز پیش بینی عجیبی داشته است. بر اساس گمانه زنی خیراله خادمی رانندگان برای عبور از این آزادراه مبلغ بسیار اندکی خواهند پرداخت اما تعدد نقاط عوارض گیری کمی سوال برانگیز است.

خیر اله خادمی در نشست خبری اخیر خود در وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد به زودی نرخ عوارض آزادراه شیراز اصفهان تعیین خواهد شد. او بیان کرد این پرداخت عوارض این آزادراه به صورت آنلاین خواهد بود و باجه فیزیکی دریافت عوارض در این مسیر ایجاد نخواهد شد.

معاون وزیر راه در حالی وعده دو روزه برای اعلام عوارض اتوبان اصفهان شیراز داد که این دو روز ، اکنون به پایان رسیده و منتظر اعلام رسمی مبلغ عوارض هستیم. تعیین عوارض می تواند گام بلندی برای ارتقاء حفظ و نگهداری این سرمایه ملی باشد.

اولین نکته این که در مسیر این اتوبان 7 نقطه عوارض از روی پلاک های عبوری به صورت آنلاین اخذ می شود.

نکته جالب توجه دیگر این که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معتقد است این اتوبان از ارزان ترین جاده های کشور خواهد بود. وی گفته است: گرچه نرخ عوارض اتوبان اصفهان به شیراز هنوز مشخص نشده است و قرار است این نرخ در کمیته سرمایه گذاری وزارت راه تصویب و سپس ابلاغ ‌شود اما پیش بینی ما این است که این آزادراه یکی از ارزان‌ ترین نرخ‌ های عوارضی را داشته باشد.

محمود ملازینل معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور در خصوص آزاد راه شیراز  اصفهان هم گفت: قطعه ۶ به اتمام رسیده و برای قطعه ۷ هم در تلاش هستیم که تا پایان سال به بهره برداری برسانیم. مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی دارایی‌ها به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و این قطعه بالغ بر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    قطعه ۷ قرار بود بهمن ۱۴۰۲ تکمیل بشه. بعدش گفتند عید ۱۴۰۲. بعد گفتند خرداد ۱۴۰۲. بعد گفتن تابستان ۱۴۰۲. الان میگن آخر سال... چقدر وعده دروغ میدید اخه؟