بازدید سایت : ۳۵۴۱۵

ایستگاه مترو شهید سلطانی کرج به مرحله بهره برداری رسید

استاندار البرز: مردم این استان بیش از ۲ دهه در انتظار بهره برداری از قطار شهری کرج بودند که طی حدود ۲ سال اخیر تکمیل و بهره برداری از این پروژه شتاب گرفته و اکنون شاهد مراحل پایانی ایستگاه شهید سلطانی هستیم.

ایستگاه مترو شهید سلطانی کرج به مرحله بهره برداری رسید
تین نیوز

استاندار البرز اعلام کرد: مردم این استان بیش از ۲ دهه در انتظار بهره برداری از قطار شهری کرج بودند که طی حدود ۲ سال اخیر تکمیل و بهره برداری از این پروژه شتاب گرفته و اکنون شاهد مراحل پایانی ایستگاه شهید سلطانی هستیم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجتبی عبداللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه ایستگاه شهید سلطانی کرج، افزود: اکنون شاهد حجم زیادی تردد خودرو و ترافیک در میدان شهید سلطانی کرج هستیم که با راه اندازی ایستگاه مترو ۵۰ درصد گره ترافیکی این مسیر باز خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: با این پروژه خط پنج متروی تهران به خط ۲ قطار شهری کرج اتصال پیدا می کند و این قابلیت نیز فراهم شده که به داخل شهر فردیس امتداد یابد؛ از این رو مدیریت شهری فردیس باید برای این امر با توجه به ضرورت های موجود، اهتمام داشته باشد.

وی گفت: با افتتاح ایستگاه شهید سلطانی مترو در شهر کرج، گامی مهم در راستای بهبود حمل و نقل عمومی و رفاه مسافران این منطقه برداشته می شود.

استاندار البرز بیان کرد: با توجه به تاثیر مثبت این پروژه بر ترافیک، آلودگی هوا و رفاه مسافران، افتتاح ایستگاه شهید سلطانی مترو در کرج به عنوان یک دستاورد بزرگ و مهم در راستای بهبود زندگی شهروندان این منطقه قابل تحسین است.

وی افزود: جای خرسندی دارد که با اتحاد و انسجام مجموعه مدیران شهری و استانی، در این مدت توفیق حاصل شد تا به انتظار دیرینه مردم برای راه اندازی قطارشهری پایان بخشیم و این پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ آغاز شد اما حتی یک ایستگاه این خط تا قبل از سال ۱۴۰۰ به بهره برداری نرسید. قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کیلومتر اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بهره برداری شد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    خدا رحمتش کنه رییس جمهور شهیدو و خدا لعنت کنه روحانی و همکاران بی لیاقتشو

  • حامد

    درود بر رییسی

  • علی

    اول افتتاح کنید بعد دم زنید.

  • جاهد

    دهن مردم را سرویس کردید. چند سال دیگه مردم باید صبر کنند.
    یک بودجه قلمبه بگذارید تمامش کنید

  • ناشناس

    آقای عبدالهی زحمت نکش خط سلطانی میره کنار خط ۴۵متری گلشهر به میانجاده که فعال نیست.

  • مهدی

    تنها موضوعی که این خبر داره اثر منفی برای ملک های اون منطقه اس ، که مالک ها به این بهونه قیمت ملکشون رو دو برابر میکنن

  • علی فرجی

    محل این ایستگاه کجاست ؟
    به مهمترین مطلب اشاره نشده.

  • ناشناس

    شما نمیخواد مترو رو گسترش بدین!!اگر عرضه دارین اکن دوتا پله برقی ک همیشه خرابه درست کنین!نفس مردم گرفته میشه تا بیان بالا!!البته اگر حیف و میلها تون اجازه میدن!!!

  • بهزاد

    اون تصمیم اشتباه جدا کردن محله فردیس از کرج الان داره خودشو نشون میده.

  • ناشناس

    خط ۲ متروی کرج باید پشتیبانی ملی شود نیمه شمالی این خط که از دل پرترافیک ترین نقاط این شهر و از زیر خیابان بهشتی عبور می کند و نیمه جنوبی آن به جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر سمت فردیس سرویس خواهد داد پس این خط هم گره های کهنه ترافیکی شهر کرج را تا حد زیادی برطرف می کند هم بار ترافیکی بزرگراه تهران کرج را کمتر می کند تا درواقع مسیر مهم ترانزیتی شرق غرب مملکت ، وضعیت بهتری داشته باشد چون آن ۱ میلیون نفر پایین بزرگراه ، حالا می توانند با خط ۲ کرج به خط ۵ مترو کرج تهران و بعد به کل شهر تهران دسترسی داشته باشند پس مصرف سوخت هم کاهش پیدا می کنه هوای منطقه هم بهتر می شه وضعیت سلامت روانی ، زیستی و اقتصادی مردم منطقه هم ارتقا پیدا می کنه .
    کرج کلا ۳ پروژه ملی دارد یکیش همان خط ۲ مترو است که اشاره شد ، دیگری قطعه نخست آزادراه تهران شمال است که به سرانجام رسید تا بار ترافیکی بزرگی از سر کرجی ها باز بشه و سومی بزرگراه شمالی کرج است که این یکی هم افتتاح شود تمام سفرها به مقصد و مبدا عظیمیه ، حسن آباد ، دانشگاه ، جهانشهر ، گوهردشت ، باغستان و ... از این بزرگراه عبور خواهد کرد در نتیجه وضعیت ترافیکی تمام شهر کرج بهتر می شود کلی عبور و گردش اضافه از دل شهر حذف می شه وضعیت زیست نیمه جنوبی بزرگراه هم ارتقا پیدا می کنه چون باز ، ترافیک بزرگراه تهران کرج کمتر می شود .
    من خودم تهران زندگی می کنم سالی یکی دو بار شاید سمت کرج بروم اما مقامات و مسئولان کشور باید کمک بیشتری بدن تا پرونده های ملی شهرستان ها بسته شود این را هم باید گفت بخش زیادی از ترافیک سرطانی سر صبح و سر عصر خود شهر تهران هم از حومه می آد چون حومه ، هیچ سرویس حمل و نقل عمومی درست و منظم و اقتصادی ندارد .