بازدید سایت : ۴۷۷۱۴

پس از 40 سال، جاده ایواوغلی تا ورودی منطقه آزاد ماکو بهسازی می شود

بعد از ۴۰ سال انتظار مردم و در راستای توسعه راه های ارتباطی استان و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی جاده ایواوغلی تا ورودی منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد.

پس از 40 سال، جاده ایواوغلی تا ورودی منطقه آزاد ماکو بهسازی می شود
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به انتظار 40 ساله مردم در راستای توسعه راه های ارتباطی استان، گفت: برای تعریض و بهسازی ۱۰ کیلومتر قطعه نخست محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و این طرح بعد از ۴۰ سال انتظار مردم و در راستای توسعه راه های ارتباطی استان و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو در بازدید از عملیات راهسازی در پروژه ایواوغلی- گیت ورودی منطقه آزاد ماکو، بیان کرد: طول کل این طرح ۱۰ کیلومتر است و در حال حاضر اجرای این محور در حال انجام است و طبق اصول فنی باید ۵۶ ابنیه فنی در مسیر این طرح راهسازی ساخته می شود و تاکنون ساخت ۲۰ ابنیه فنی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی مشخص شده ۴ کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا پایان شهریور امسال آسفالت شده و بهره برداری می رسد و باقی این طرح نیز در یک سال آتی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این محور، یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان غربی به شمار می رود، ادامه داد: احیای جاده ابریشم، سهولت دسترسی به پایانه های مرزی، توسعه دسترسی به منطقه آزاد ماکو و بهسازی و مناسب سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

حمزه لو افزود: احیای جاده ابریشم به ویژه محور ایواوغلی-گیت منطقه آزاد ماکو برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای لازم و ضروری است. 

وی با تاکید بر سهولت ترانزیت کالا و کاهش تلفات جاده ای تصریح کرد: عملیات راهسازی در راستای توسعه محورهای مواصلاتی در تمامی جاده های پرتردد استان فعال بوده در حال اجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا

    از تبریزتا ماکو باید آزادراه بشه .شاهرگ اتصال خاور دور ومیانه ب اروپاس..از راننده تریلیهایی ک ااز ترکیه وارد ایران میشن نظرخاهی کنید تا به وضعیت افسبار این جاده پی ببرید

  • زینال پور

    جاده های مالرو نبود؛آبروی مملکت میرفت.محور مذکور ۳۰سال پیش باید از تهران تا بازرگان اتوبان میشد نه الان به فکر تعریض می افتادند

  • کارشناس

    اقای مدیرکل کار تقاطع غیر هم سطح سه راه خوی مرند چی شد خیلی وقت پیش پولشو دادند

  • آیهان

    به نظرتان چهل سال زود نیست راهی که به اروپا وصله