بازدید سایت : ۳۸۰۷۱

تکمیل شبکه حمل ونقل آذربایجان غربی توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان آذربایجان غربی با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق، تکمیل شبکه حمل و نقل در این منطقه می تواند نقش بسزایی در توسعه حمل و نقل بین المللی و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.

تکمیل شبکه حمل ونقل آذربایجان غربی توسعه اقتصادی کشور را به دنبال دارد
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان آذربایجان غربی با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق، تکمیل شبکه حمل و نقل در این منطقه می تواند نقش بسزایی در توسعه حمل و نقل بین المللی و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  هوشنگ بازوند معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در آیین افتتاح ۶۱ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی شامل ۳۱ کیلومتر از محور خوی-قطور-رازی و ۳۰ کیلومتر از پروژه های بزرگراهی دیگر به ارزش روز ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اظهار کرد: ایجاد شبکه حمل و نقل پویا، کارآمد و ایمن در استان های کشور اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: با هدف تسهیل سفرهای نوروزی هموطنان در آستانه سال نو، ۶۱ کیلومتر از پروژه های راه و بزرگراه استان آذربایجان غربی شامل ۳۱ کیلومتر از محور خوی-قطور-رازی و بخش هایی از محورهای نقده-پیرانشهر، سه راهی ایواغلی-گیت منطقه آزاد ماکو، پیرانشهر-سردشت، بناب-محمدیار-حیدرآباد-نقده، میاندوآب-شاهیندژ-تکاب، مهاباد-سردشت، شهرک صنعتی-سه راهی قهرمانلو-جاده کلانتری و انبار رفت جمعا به طول ۳۰ کیلومتر به بهره برداری رسید.

بازوند ادامه داد: با توجه به همجواری استان آذربایجان غربی با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق، تکمیل شبکه حمل و نقل در این منطقه می تواند نقش بسزایی در توسعه حمل و نقل بین المللی و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از افتتاح ۳۱ کیلومتر از محور خوی-قطور- رازی خبر داد و گفت: این محور یکی از جاده های مهم در استان آذربایجان غربی و یکی از نزدیک ترین مسیرهای منتهی به شهرهای شرقی در کشور ترکیه محسوب می شود که نقش مهمی در اتصال کریدور بزرگراهی شماره ۱۰ کشور به شاخه اتصالی منتهی به مرز ایران و ترکیه دارد.

بازوند ادامه داد: محور موجود با مشخصات فنی راه فرعی به عرض ۷ متر سواره رو زیر عبور ترافیک قرار داشت و در حال حاضر با بهسازی صورت گرفته به مشخصات راه اصلی درجه یک تبدل شد.

وی تاکید کرد: مرز رازی- خوی-کاپی کوی ترکیه از پایانه های مهم مرزی ایران با کشور ترکیه و به عنوان سومین مرز رسمی ایران و ترکیه در آذربایجان غربی است که نقش بسزایی در توسعه و رونق تجارت بین دو کشور ایفا می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از محور خوی- قطور- رازی را موجب کاهش تصادفات و ایمن سازی مسیر دانست و عنوان کرد: طول محور ۶۷ کیلومتر است که امروز شاهد بهره برداری از ۳۱ کیلومتر آن هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در خصوص احجام عملیات اجرایی در این محور توضیح داد و گفت: یک میلیون و ۴۳۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۳۶۲ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۰۰ هزار متر مکعب زیر اساس، ۴۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب اساس، ۳۱۰ هزار کیلوگرم آرماتور بندی، ۸۴ هزار مترمکعب آسفالت ریزی و ۵۱ هزار مترمکعب بتن ریزی بخشی از اقدامات صورت گرفته در احداث محور خوی-قطور-رازی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.