بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

آیا طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور تا ۲ روز دیگر افتتاح می شود؟

در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی وعده افتتاح تونل البرز آزادراه تهران ـ شمال تا پایان بهار را داده است که به‌نظر نمی‌رسد این وعده تا ۲ روز دیگر محقق شود.

آیا طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور تا ۲ روز دیگر افتتاح می شود؟
تین نیوز |

 در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی وعده افتتاح تونل البرز آزادراه تهران ـ شمال تا پایان بهار را داده است که به‌نظر نمی‌رسد این وعده تا ۲ روز دیگر محقق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اوایل اردیبهشت امسال خیرالله خادمی؛ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90درصدی تونل البرز (قطعه 2 آزادراه تهران ـ شمال) گفته بود: این تونل تا پایان بهار امسال به افتتاح می‌رسد،این در حالی است که وی اخیراً در بازدید از منطقه دوی آزادراه تهران ـ شمال از عبارت «آینده بسیار نزدیک» برای بهره‌برداری از این پروژه استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

◄ احداث طولانی‌ترین تونل البرز تا پایان دولت

◄ توان ساخت تونل ریلی البرز فعلاً در کشور وجود ندارد

خادمی دراین‌باره گفته است: تونل البرز به‌طول 6.5 کیلومتر، به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین تونل‌های جاده‌ای خاورمیانه یکی از سخت‌ترین بخش‌های عملیات اجرایی این آزادراه محسوب می‌شود و با پیشرفت فیزیکی 94 درصد در «آینده بسیار نزدیک» زیر عبور قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: لاینینگ و اجرای سقف دوم تونل به اتمام رسیده است، آسفالت بخشی از آنتن ورودی مسیرهای اتصالی انجام شده، عملیات تأسیساتی مانند نصب چراغ‌ها، کابل‌کشی، لوله‌های آتش‌نشانی، ساخت جت‌فن‌های تهویه و سازه‌های تهویه نیز صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم، اوایل ماه جاری مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال از پیشرفت فیزیکی 62درصدی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال خبر داده و گفته بود: برای تکمیل باند اول 2200 میلیارد تومان نیاز است.

سعید شهسواری با یادآوری این‌که در 3 فاز منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال در حال ساخت است،‌ اظهار کرد: فاز اول تونل البرز شرقی و اتصال دهنه شمالی و جنوبی به جاده فعلی چالوس، فاز دوم یک باند منطقه 2 آزادراه به‌سمت شمال (تونل البرز شرقی بخشی از آن است) و فاز سوم باند برگشت شمال به جنوب آزادراه تهران ـ شمال است. در بخش تونل و اتصال دهنه شمالی و جنوبی به جاده چالوس که حدود 9 کیلومتر از مسیر است پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد است.

وی افزود: در باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال پیشرفت فیزیکی 62 درصد است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال در پاسخ به این که "آیا بر اساس وعده داده‌شده باند رفت تا پایان بهار امسال به اتمام می‌رسد؟"، گفت: تلاش‌ می‌کنیم با حمایت‌های دولت و بنیاد مستضعفان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم.

شهسواری در خصوص منابع مالی مورد نیاز برای اتمام باند رفت قطعه 2 آزادراه تهران ـ شمال اضافه کرد: برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال (باند اول) 2000 میلیارد تومان بود که به‌دلیل تورم سال 99 و شاخص تعدیل به حدود 3500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن توسط بنیاد و 1100 میلیارد تومان توسط دولت تأمین می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.