کاهش ۴۵ دقیقهای سفر به استانهای شمالی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهرهبرداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال، طول سفر به استانهای شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا یک ماه آینده با بهرهبرداری از تونل ۶ و نیم کیلومتری البرز در قطعه دو آزادراه تهران - شمال، طول سفر به استانهای شمالی ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، خیرالله خادمی افزود: عملیات عمرانی ساخت این تونل به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر به عنوان بزرگترین تونل کشور و منطقه غرب آسیا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ساخت دو هزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی در طرفین تونل، ۹ کیلومتر از قطعه دو آزادراه در یک ماه آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: با پایان قطعه یک آزادراه تهران-شمال تمرکز ما روی ساخت قطعه دو بیشتر شد و تمام ماشین آلات و توان مهندسی قطعه یک به قطعه دو منتقل شد و در دو سال گذشته پیشرفت فیزیکی کل طرح قطعه دو آزادراه تهران-شمال به ۴۷ درصد رسیده است.
بیشتر بخوانید:
کاهش ۴۰ دقیقهای سفر به شمال با افتتاح تونل البرز
وی گفت: برای اینکه بخشی از طرح زودتر به بهرهبرداری برسد تصمیم گرفتیم یک باند قطعه دو را زودتر بسازیم و به همین دلیل تمرکز کار را روی باند رفت آزادراه گذاشتیم که هم اکنون این باند ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم کل باند رفت تا پایان سال یا در نهایت در ابتدای سال ۱۴۰۱ به بهرهبرداری برسد.
خادمی همچنین افزود: در این باند هم بخشی از مسیر شامل تونل البرز پیشرفت فیزیکی بالایی دارد که در صورت بهرهبرداری، ۴۵ دقیقه نسبت به جاده فعلی در زمان سفر صرفهجویی میشود و بسیاری از ترافیکهای مسیر را بخصوص در زمان پیک سفرها و بویژه در محدوده تونل کندوان برطرف خواهد کرد و در محدوده تونل کندوان عملا مسیر رفت از تونل البرز و برگشت از استانهای شمالی از طریق تونل کندوان صورت خواهد پذیرفت که منجر به رفع ترافیک در این مسیر خواهد شد.
گفتنی است قطعه دو آزادراه تهران - شمال از محدوده دوآب در استان البرز آغاز شده و پس از عبور از مسیر کوهستانی ۲۲ کیلومتری که بخش عمده آن را تونل و پل تشکیل میدهد به محدوده پل زنگوله در استان مازندران میرسد.
اگر این تونل افتتاح بشود یک اقدام بسیار خوب هست.
حل شدن مشکل قفل آزادراه تهران شمال از زمانی آغاز شد که وزارت راه شهرسازی و بنیاد مستضعفان استراتژی درستی را در پیش گرفتند بیشتر نیروی خود را صرف افتتاح قطعه ۱ کردند .
همچنین اخراج چینی ها که بیشتر وقت تلف میکردند !