◄ اتوبان اصفهان شیراز محبوب است و راه آهن غرب اصفهان مظلوم!
اتوبان اصفهان شیراز در آستانه قیچی کردن روبان و جشن افتتاح است اما باید از مسئولان وزارت راه و شهرسازی پرسید چرا هیچ توجهی به تکمیل خط آهن مهم و پرتقاضای غرب اصفهان نمی شود.
مجتبی کاوه - اتوبان اصفهان شیراز در آستانه قیچی کردن روبان و جشن افتتاح است. اما باید از مسئولان وزارت راه و شهرسازی پرسید چرا هیچ توجهی به تکمیل خط آهن مهم و پرتقاضای غرب اصفهان نمی شود.
به گزارش تین نیوز، آزادراه اصفهان به شیراز تحت عنوان طولانی ترین اتوبان کشور در حالی طی روزهای پیش رو افتتاح می شود که خط راه آهن غرب اصفهان که این شهر را به استان لرستان و شهرهای الیگودرز و ازنا متصل می کند، مورد بی اعتنایی قرار دارد.
مطلب جذاب امروز را بخوانید و ببینید:
◄ عکس آنتیک و کم نظیر بارگیری ژیان از هواپیما با کامیون
مسیر ریلی مورد نظر 300 کیلومتر طول دارد و اگر به سرانجام برسد از روی این ریل، شهرهای خرمشهر، اهواز، کردستان، همدان، لرستان از طریق اصفهان به شیراز، هرمزگان، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان متصل خواهند شد. مزیت های این مسیر ریلی بسیار قابل توجه است اما توجه ها و اولویت ها از دیدگاه مدیران اجرایی کشور باید به پروژه های دیگری مثل اتوبان اصفهان شیراز داده شود.
برخی مخاطبان ما با تماس های مکرر خواستار توجه مسئولان به راه آهن غرب اصفهان شده اند. به باور آنها پروژه محبوبیت اتوبان اصفهان شیراز آنچنان نزد مسئولان وزارت راه و شهرسازی بالا بوده که موجب به حاشیه رفتن و نادیده گرفته شدن پروژه ریلی اصفهان الیگودرز ازنا شده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده از آزادراه اصفهان شیراز تاکنون برای این اتوبان بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال – 12 هزار همت – هزینه شده است. این امر نشان می دهد اگر اراده مسئولان برای احداث یک پروژه عمرانی جدی باشد، حتی در شرایط محدودیت کنونی منابع، می توان درباره به سرانجام رساندن ابرپروژه ها امیدوار بود.
مدل سرمایه گذاری و تامین مالی اتوبان اصفهان شیراز به صورت ۵۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد بخش دولتی بوده است. شاید لازم است مدل سرمایه گذاری بهتری برای راه آهن غرب اصفهان تعریف شود تا این پروژه که 12 سال از کلنگ زنی آن گذشته و پیشرفت آن بسیار ناچیز بوده، روی روبان و قیچی افتتاح را ببیند!
انتهای پیام
علت اینکه مدیران وزارت راه به احداث جاده علاقمند هستند رواج فرهنگ راحت طلبی در میان آنها است که براحتی حقوق نجومی می گیرند . اما در توسعه راه آهن باید نهایت تلاش را بکنند
خط آهن شیراز به اصفهان هم بدرد نمیخوره و هر روزی یه جاییش ریزش داره
کاشکم اینم مینوشتید
این دو تا چه ربطی به هم دارند. شما اصفهانیا کم از این انقلاب کندید و بردید چشم دیدن یه آزادراه که برای شیراز زدن رو هم ندارید
به عنوان یک اصفهانی لحظه شماری می کنم زودتر این آزادراه افتتاح بشه و مسیر کوتاه بشود.
عجب حرف بچگانه ای مگه بزرگراه رو فقط برای اصفهانیا زدن مگه از بقیه شهرا نمی تونن بیان تو این مسیر اصفهانیا جلوشونو می گیرن آیا ؟؟ چیزایی مثل راه ، راه آهن و... زیر ساختهای کشور هستند تو مدرسه نخوندی
همین ازاد راه رو هم هرکاری می کنن افتتاح نمی تونن بکنن چه برسه به پروژه های بعدیش یا کناریش
چه رویی دارین شما اصفهانیها. اینقدر زرنگ بازی دراوردین که زایند رود و خشک کردید. این ازاد راه شیراز ربطی به شما ندارد. از ایزدخواست فارس شروع میشه و به شیراز ختم میشه.
شما با زرنگ بازیتون باعث شدید زمین های کشاورزی شرق استان خودتون هم خشک کنید.
سلام بذارین بعد از چند سال که باز خیلی کار داره نه خط کشی درست نه آنتن دهی درست داره از طرف اصفهان به شیراز خیلی کار داره افتتاح بشه بعد دعوای زرگر ی شروع کنید حداقل این یه کار انجام بدین بعد چند سال که 350کلیومتر پروژه یک سال.
اهمیت ریلی را در نظر بگیرید ریل اصفهان الیگودرز قطعا جز ۵ پروژه الویت دار ریلی مملکت نخواهد بود .
یکپارچه سازی خطوط ریلی در هر جا که باشد اولویت ویژه کشور است ۵۰ سال عقبیم راه آهن شبکه ای کامل نداریم
چرا برای رسیدن به هدف تون پروژه ای به این اهمیت را زیر سوال می برید
حالا یه پروژه هم داره تکمیل میشه ناراحتید؟
اگه خبرگزاری هستید علتش را جویا بشوید و اگر کارشکنی صورت میده اونو گزارش بدید . نه اینکه یه کاری هم که داره به ثمر میشینه کوچک بشمری.
#کم_کاری_در_خبرگزاری
با احداث این اتوبان اتومبیلها وکامیونهایی که ازشهرهای دیگرآمده اندومقصدشان شیرازوشهرهای اطراف است براحتی ازاین گذرعبورمیکنند.
درضمن شما که گفتی اصفهانیها هرچقدر میتوانستند از انقلاب کندند
بیاما هرچه کندیم مال شما.
جدی اصفهانی ها سر سفره این انقلاب خوب بودجه بالا کشیدند
اتوبان تمدن یک راه درون استانی از ایزد خاست فارس به شیرازهست.این اتوبان در هیچ نقطه ایی از اصفهان نه عبور میکنه نه شروع و تمام میشه
ببخشید اما اصفهانی ها همیشه در اولویت میدونم خودشون و تا یه مورد میبینم سو استفاده میکنن متاسفانه فکر میکنن ایران به کل و بودجه کشور هم به کل مال اصفهان هستش
ای جاده را همه ایرانیان ازش استفاده میکنن .چه اشکالی داره که مسیر تردد کوتاهتر بشه .شما عزیزای دل اصپونی ناراحت نباشین خودتونم ذینفع این قضیه هستین .پس نگران نباشین .خط آهن هم درست میشه
همه بودجه مملکت مال اصفهان نیست که پروژه های سایراستانها معطل بمونه ولی اتوبان وراه اهن اصفهان اجرابشه.اصفهان شیرازیه اتوبان داشت حالااومدن دوم روهم زدن به بهانه اینکه ۱۳۰کیلومترکوتاهترشده.اب خلیج فارس روهم که دارن می یارن اصفهان.میخوای کل مملکت وبدیم به اصفهانیا.نظرت تامین میشه؟بله چون ازبس خودخواهید
یه فکری هم بحال جاده شوشه ای دوطرفه ۲ تا مرکز استان - تبریز، ارومیه ، بکنید که هر سال صدها کشته داره
جاده بین این دو مرکز استان ) استانهای آذربایجان شرقی و غربی ( بین سه راهی سارای و دریاچه ارومیه عین جاده خاکیه !
جاده فعلی هم یادگار حکومت قبلیه
تاریخ ثابت کرده حکومتی که بعدالت حکم نکند محکوم به فناست
اینا هرچی میخان بسازن و یه قرن طول میکشه یه جاده ده کیلومتری تو شهر ما ۸ سال طول کشید تا افتتاح بشه چقدرم کشته داد عین خیالشون نبود زودتر افتتاح بشه
آزادراه فقط شیراز به اصفهان که امیداست به زودی بهره برداری بشه
یعنی انصافا خیلی قشنگ دارید خط میدهید به مسولین اجرایی.
چشم ندارید مابقی استانهای کشور پیشرفت کنند!!
خطوط ریلی برای توسعه کشور بسیار ضرورت دارند باید مسیرهای وصل کننده وسپس خطوط نیمه کاره ودر پایان یک شبکه کار امد وفراگیر سرتا سر کشورایجاد ودر مرزها به کشورهای همسایه وصل شوند این یکی از شاه کلید های پیشرفت کشور است