بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ ترافیک آزادراه راه تهران شمال با یک ترفند برطرف می شود

با اضافه کردن مسیری دیگر از آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد، مشکل و گره ترافیکی به طور موقت برطرف می شود.

تین نیوز |

راه اندازی قطعه دوم آزادراه تهران شمال ، مشکلات مسافران را در ایام پیک سفر برطرف نکرده است، به همین دلیل برخی کارشناسان پیشنهاد می دهند با اضافه کردن مسیری دیگر به سمت مرزن آباد، مشکل و گره ترافیکی به طور موقت برطرف شود.

به گزارش تین نیوز، تداوم مشکلات مسافران تهران شمال موجب شده، کارشناسان دیدگاه های خود را در مورد چگونی ادامه ساخت باقی مانده آزادراه تهران شمال و حل مشکل ترافیک شدید این مسیر بیان کنند.

یکی از کارشناسان در این زمینه به تین نیوز گفت: با توجه به شناخت نسبی و بررسی اولیه منطقه، به نظر می رسد تا تکمیل قطعه 3 آزادراه تهران شمال، می توان احداث یک راه حل موقت را در نظر گرفت.

وی افزود: همچنان که اطلاع دارید بلافاصله پس از قطعه دوم، مسیری به سمت یوش و بلده وجود دارد که بر اساس خبرهای منتشر شده معاون اول رئیس جمهور دستور بهسازی این مسیر را داده است.

این کارشناس تاکید کرد: در طول این مسیر روستای پیل وجود دارد و از سوی دیگر مسیری از مرزن آباد (ابتدای قطعه چهار) به سمت منطقه کندلوس موجود است که در انتها به روستای نیچکوه می رسد.

وی گفت: این مسیر حدود 40 کیلومتر است و در صورت اتصال دو روستای پیل و نیچکوه (مسیر کوه به عرض حدود 7 کیلومتر بین این دو روستا وجود دارد که با احداث این جاده)، امکان اضافه کردن مسیر دیگر به سمت مرزن آباد و حل مشکل و گره ترافیکی وجود دارد که به نظر می رسد قابلیت بررسی توسط مهندسان مشاور و پیگیری توسط شرکت ساخت  توسعه زیر بناهای حمل و نقل، وزارت راه و بنیاد مستضفان را دارد.

مسیر پیشنهادی آزادراه تهران شمال

وی با ارسال نقشه بالا گفت:  مسیر قرمز رنگ همان مسیر مد نظر است که از کندلوس تا مرزن آباد حدود 38 کیلومتر  و جاده نسبتا خوبی است، از پل زنگوله به سمت بلده نیز به دستور اخیر معاون اول رئیس جمهور برنامه ریزی بهسازی است و از پیل تا نیچکوه نیاز به ایجاد مسیر می باشد که احتمالا کمتر از 10 کیلومتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    اتصال دو روستای نیچکوه و پیل به احداث تونلی 6.5 کیلومتری نیاز داره مطالعات احداث این تونل زمان زیادی می برد که شامل مطالعات فنی , اجتماعی و .. می شه زمان ساخت هم زیاد خواهد بود و نهایتا ساخت این تونل و ارتقای راه روستایی به راه اصلی , حداقل 7 8 همت بودجه لازم داره برای اینکه این مسیر راه بیفته به شرط بودجه آماده و حضور پیمانکار قوی و پای کار , حداقل 6 7 سال زمان نیاز است در بهترین حالت , خوب اگر قرار است این همه بودجه و انرژی و توان گذاشته شود این ها را متمرکز کنند روی :
    1 . اتمام 4 لاینه سازی مرزن آباد دزدبن
    2 . احداث تونل 5 کیلومتری از پل زنگوله تا پایین هریجان (سر رستوران گل یخ) تا آزادراه از سیاه بیشه عبور کند .
    که فعالیتی باشد متمرکز در راستای هدف اصلی که همان تکمیل آزادراه تهران شمال باشد در این صورت از سر دزدبن تا پایین هریجان به طول 22 کیلومتر را به عنوان راه دولاینه و گلوگاه مسیر خواهیم داشت در مقطع فعلی تمام بودجه و توان باید برای احداث این تونل و اتمام ارتقای مسیر از مرزن آباد تا دزدبن گذاشته شود در صورت افتتاح , حالا می شود تمام بودجه و تمام توان را روی ساخت تونل 2 کیلومتری از هریجان تا ولی آباد گذاشت تا آزادراه به ولی آباد برسد و گلوگاه مسیر به 20 کیلومتر کاهش پیدا کنه به این شکل می شود خورد خورد و پیش رونده , ساخت آزادراه را به پیش برد و چون منابع و انرژی و امکانات , متمرکز کار می کند می شود خیلی سریع تر , گره ها را یکی یکی باز کرد و اما در انتها :
    دیگر باید کشورمان را وارد باشگاه عموما اروپایی طویل ترین تونل های جاده ایی جهان کرد تونلی بسازیم که اسمش در دنیا شنیده شود و نماد و اعتبار و آبروی مهندسی ایران باشد یعنی ساخت تونل 10.5 کیلومتری ولی آباد دزدبن که مسیر 20 کیلومتری پر از گردنه و سخت گذر را به مسیر 10 کیلومتری آزادراهی تبدیل کند یعنی مسیر نیم ساعته فعلی از دزدبن تا ولی آباد بشود 10 دقیقه و دیگر کلارک , انارک , پیچ هزارچم , هفت برادر و ... دیده نشود درواقع بنظرم اینجا یک فرصت برای نمادسازی پیشرفت ایران در بحث عمران و زیرساخت داریم اگر بخواهیم یک چیزی بسازیم که به موازات مسیر فعلی حالا با تعاریف آزادراهی ساخته شود بنظرم این فرصت دیدن شدن توان مهندسان عمران ایرانی حیف می شود .
    بعدها که کار ساخت آزادراه تمام شد بله می شود روی این طرح هم فکر کرد تا بحث های پدافندی به شکل بهتر و کامل تر رعایت شود .

    • ناشناس

      بنظرم قطعه سه بجای تونلهای طولانی
      کلا پل سازی بشه خیلی زیباتر و ایمن میشه
      چین انجام بده خیلی سریع انجام میده
      تهاتر با نفت

  • ناشناس پاسخ

    این پیشنهاد طاهرا راه را دوبرابر میکنه؟

    • ناشناس

      اگر با هزینه کم و زمان کوتاه امکان پذیر باشه، بعنوان راه حل موقت چاره ای نیست!

  • ثمیرا پاسخ

    خود این ده کیلومتر هم نیازمند ده سال کار مستمر است

    • ناشناس

      اگر مدیران بخواهند بصورت ضربتی می توانند اینکار را بکنند و شدنی است که در ششماه انجام شود

  • ناشناس پاسخ

    ازین ایده ها زیاده ولی بدون پول هیچی فقط رو کاغذه
    همین فقط ده کیلومتر بقول شما میلیاردها دلار خرج کندن تونل و سیمان و پل میشه و سالها هزینه لازمه
    قطعه اول آزادراه فقط سی و دو کیلومتر بود سی سال طول کشید ده سال مطالعه شد

    • ناشناس

      این راه قرار نیست اتوبان شود. بعنوان یک راه اصلی قابل تحقق است

  • سیف الله معطوفی پاسخ

    با درود یک تخریب دیگه یک حیف ومیل پول ملت و فسادی دیگر بعد از ده‌ها سال خوردن و آوردن چینی ها کار به جایی نرسید حالا یک شکل دیگه حیف و میل کنید

    • ناشناس

      هر کاری بشود در آن ممکن است سوء استفاده بشه! اما این دلیل بر برسی نشدن نیست

  • علی پاسخ

    چه پیشنهاد آبکی!!! از پیل تا نیچکوه فقط با تونل امکان پذیره و و هم اینکه نیچکوه تا کندلوس و دو راهی دشت نظیر ظرفیت ترافیکی به عنوان یه جاده اصلی را ندارد بیشتر مسیر در حد دسترسی محلی و برای روستائیان طراحی و اجرا شد

    • ناشناس

      کمی ترمیم بشود دو ماهه میتونه بعنوان موقت استفاده بشود

  • علی پاسخ

    ترو به خدا نگین این طرح رو کارشناس تهیه کرده . باور کن اگر این طرح رو جلو یک بیسواد هم بزاری متوجه میشه ، مسافت بدلیل کوهستانی بودن حدود سه برابره میشه ، زمان حدود سه برابر سوخت حدود چهار برابر ، خطر تصادف و .... بدلیل عدم آشنایی راننده به جاده بیش از پنج برابر ، عدم امکانات رفاهی و خدماتی و.... هزاران مشکل دیگر که نشانگر آبکی بودن طرح می‌باشد .

    • ناشناس

      این یک پیشنهاد است که میتونه بررسی شود!! چرا بیخود شلوغش می کنید؟!!

  • احسان پاسخ

    چرا فکر میکنم کارشناسهای این طرح تو مسیر مد نظرشون خیلی زمین دارن؟

    • ناشناس

      زمین هم داشته باشند! بالاخره یک عده ای آنجا زمین دارند و حتما به نفعشون میشه! مهم گره باز کردن است و اینکه ساعت ها ماشین ها در جاده گیر نکنند. فکر کنم اگر ترافیک کم شود حداقل دود کمتری تولید میشه و بنزین و وقت کمتری تلف میشه!

  • جمشید پاسخ

    مشکل اصلی جاده چالوس اینه که چند لاین بزرگراه و دو لاین جاده قدیم در محدوده پل زنگوله تک لاین میشود و جاده بلده حداکثر می‌تونه یک لاین از بار ترافیک کم کنه.جاده بلده پر شیب و تقریبا غیر استاندارد برای بار ترافیکی هست و تمام معایبی که دوستان گفتند رو داره.
    اما اگر موضوع کار راه انداختن باشه.جاده بلده به رویان و بلده به کجور همین الان آماده است و با هزینه اصلاح و آسفالت بخش های خاکی آن قابل بهره برداری ست و می‌تونه در صورت اضطرار می‌تونه بار ترافیکی جاده های هراز و چالوس رو پوشش بده
    اما اگر دوستان زمین هاشون در مسیر کندلوس هست بنده نظری ندارم

  • همیشه در جاده پاسخ

    شما جاده ای که وجود داشت بستین 《شمشک به دیزین》جاده ی کندلوس تا مرزن آبا مسافت آنچنانی نداره ولی باری‌ک هست و برای ترافیک پرحجم جاده چالوس جوابگو نیست

  • ناشناس پاسخ

    یک خاکبازی دیگه

  • محمد جواد پاسخ

    سلام
    بهترین پیشنهاد برای کاهش فشار ترافیکی جاده تهران شمال این است که :
    جاده های قزوین به رحیم آباد
    و جاده طالقان به شمال را اصلاح و احیاء کنید،
    حداقل این است که مسافران غیر تهران بار ترافیکی شان از روی آزاد راه تهران شمال برداشته می‌شود.
    متشکرم

    • ناشناس

      آفرین
      این بهترین پیشنهاد ده سال اخیر بود
      ظاهراً سال ۹۴ قرار بر ترمیم همین مسیر بود اما حدود یک درصد اعتبار آن فراهم شد!

    • ناشناس

      مردم ما همه سیاست مدار هستند . همه به نفع خودشون حرف می زنند . حتما منفعتی در این طرح و طرح شما وجود دارد

  • ناشناس پاسخ

    باسلام ،پیشنهاد خوبیه اما اما حتی اگر فرض کنیم که همین جاده الان هست فقط توی فصول گرم قابل تردده نمیتونم تصور کنم که مردم بیان توی گردنه لاوش بین پل زنگوله و پیل که ارتفاعش حداقل ۳۰۰۰متره تو برف و بهمن گرفتار بشن،اونجا با ماشین دو دیفرانسیل کمک دار هم خطرناکه رفت آمدش چه برسه ماشین پراید باشه راننده خانوم،به نظرم باید به فکر راه دیگه بود جون مردم رو نمیشه به خطر انداخت،این جاده هیچ امکاناتی نداره پیچ در پیچ با ارتفاع بالاس،فقط به درد آفرود باز ها میخوره

    • ناشناس

      این که یک نفر که احتمالا پیشنهاد دهنده هم هست به همه کامنت های پاسخ داده نشان این دارد که این طرح نفع شخصی و یا نفع محلی دارد . مردم کوهستان همانند توپوگرافی سخت و پیچیده خودشان هم پیچیدگی های خاصی دارند .