◄ اجرای کامل آسفالت آزادراه کاشان - نطنز - اصفهان (سان آرا) نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است
مهم ترین و اصلی ترین پروژه در آزاد راه کاشان-اصفهان عملیات آسفالت است .
مهم ترین و اصلی ترین پروژه در آزاد راه کاشان-اصفهان عملیات آسفالت است .اجرای همزمان پنج پروژه عملیاتی بهسازی در آزادراه کاشان_ نطنز_ اصفهان
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و نگهداری آزاد راه اصفهان ( سان آرا ) مدیرعامل گفت: اجرای عملیات آسفالت در طول مسیر 163 کیلومتر این آزادراه با مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همراه شده است و نیازمند اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر از سمت سرمایه گذار پروژه است.
مهندس سید حامد مرتضوی با تاکید بر اجرای پنج پروژه عملیاتی بهسازی در آزاد راه کاشان _ نطنز _ اصفهان که مهم ترین و اصلی ترین آن فعالیت همزمان دو پیمانکار عملیات آسفالت به عنوان مهم ترین و اصلی ترین پروژه این شرکت است افزود : پروژه آسفالت آزادراه قرار است با مشارکت ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و اداره کل استان و تخصیص اعتبار هزار میلیارد تومانی از سوی سرمایه گذار آزادراه، سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان، شتاب بیشتری بگیرد.
وی با اشاره به اینکه قرارداد پروژه آسفالت و اصلاح روکش آسفالت با دو پیمانکار از سال قبل منعقد و عملیات اجرایی آن توسط دو پیمانکار بلافاصله پس از بهبود وضعیت جوی و تراکم ترافیکی در سال جدید شروع شده است اظهار کرد : از شروع اجرای عملیات آسفالت از اردیبهشت امسال تا کنون در مسیر رفت و برگشت آزادراه 14 هزار و 500 تُن بهسازی و روکش آسفالت صورت پذیرفته و علاوه بر آن ۱۵ کیلومتر لکه گیری دستی و در لاین رفت و برگشت دو هزار تن آسفالت ترمیمی نیز انجام شده است.
مهندس مرتضوی، به نتیجه نرسیدن دستور معاون اول رئیس جمهور، بعد از سفر هیئت دولت به استان اصفهان برای تأمین ۲۰ هزار تن قیر آزادراه را تاکید و خاطرنشان کرد: در صورت تحقق وعده تأمین ۲۰ هزار تن قیر و اعتبار هزار میلیارد تومانی، شرایط موجود آزادراه برای رضایت شهروندان و سفر امن آنها، ان شالله به فضل الهی تا پایان سال ارتقا بخشیده شود.
وی با تاکید بر افزایش قیمت هر تن قیر از ۱۰ میلیون ریال از سال ۱۳۹۶ به حدود ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۳ اظهارکرد: ناترازی افزایش هزینه بهسازی آسفالت، نگهداری آزادراه و همچنین خسارت و استهلاک بسیار بالای ناشی از عبور وسایل نقلیه سنگین از جمله تریلی و کامیون بر آزادراه، با افزایش ناچیز و نامتناسب درآمد حاصل از عوارض، مانعی جدی برای بهبود ارائه خدمت به هموطنان عزیز شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه کاشان_ نطنز_ اصفهان (سان آرا) با اشاره به تحمیل برخی از هزینه های تخریب آسفالت آزادراه از جمله حمل بار بیش از ظرفیت مجاز تریلی های حمل مواد معدنی، برافروختن آتش روی آسفالت، حمل بار خطرناک مانند مواد نفتی و شیمیایی و ریختن آن روی آسفالت تصریح کرد: سرقت، مخدوش کردن تابلوی علائم رانندگی، تخریب بناها، آسیب ناشی از شعارنویسی برخی از شهروندان بر روی تابلوهای آزادراه، منجر به تحمیل هزینه های چندمیلیاردی راهداری برای بهسازی آنها می شود در حالی که این اعتبار باید صرف ایمن سازی آزادراه شود.
مهندس مرتضوی، یادآورشد: با تکمیل رینگ موازی آزادراه از اردستان_ بادرود_ کاشان_ قم و پیشنهاد انتقال تردد وسایل نقلیه سنگین به آن مسیر، می توان به سطح ایمنی تردد خودروهای سواری و حمل و نقل عمومی کمک کرد تا علاوه بر کاهش تصادفات ناهنجار ناشی از تردد خودروهای سنگین، با کاهش استهلاک، عمر مفید روکش آسفالت آزادراه را نیز از 9 به 15 سال افزایش یابد.
وی اجرای پروژه های فعال و همزمان در سطح آزادراه کاشان_ نطنز_ اصفهان (سان آرا) در سال ۱۴۰۳ و با هدف بهبود و ارتقا سطح کیفیت آزادراه را در پنج بخش عملیات آسفالت و اصلاح روکش، درزگیری آسفالت، پروژه جایگزینی نیوجرسی بتونی مفصل دار با گاردریل های فلزی، خط کشی و عملیات تعمیر حفاظ گاردهای میانی و کناری برشمرد و گفت: عملیات آسفالت به عنوان بخش اول از مهم ترین و اصلی ترین این پروژه ها در آزادراه است.
کشور ما در حال حاضر، بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر آزادراه دارد.نگهداری و بهره برداری آزادراه کاشان_نطنز_اصفهان که از سال ۱۳۷۳ شروع و در سال ۱۳۸۲ به اتمام رسید از سال ۸۲ بهره برداری و نگهداری از آن در اختیار شرکت امیرکبیر قرارگرفت و از ابتدای سال ۹۳، نگهداری و بهره برداری از این پروژه ۱۶۳ کیلومتری به شرکت سان آرا واگذار شد.