◄ نظر نایبرئیس اتاق بازرگانی درباره کمپین نخریدن کالا
در کشورهای متمدن، در زمان گران شدن بیرویه کالاها، کمپینهایی برای نخریدن آن کالاها به راه میافتد که در اکثر مواقع موجب کاهش قیمت میشود. این کار روشی کارآمد در مقابل افزایش تورم در کشورهای متمدن است.
در کشورهای متمدن، در زمان گران شدن بیرویه کالاها، کمپینهایی برای نخریدن آن کالاها به راه میافتد که در اکثر مواقع موجب کاهش قیمت میشود. این کار روشی کارآمد در مقابل افزایش تورم در کشورهای متمدن است.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، بهتازگی با افزایش بیرویه قیمت خودرو، طلا و سکه در بازار ایران، کمپینی از طرف سلبریتیها به راه افتاده تا مردم موقتاً اقدام به خرید خودرو، طلا و سکه نکنند تا قیمتها کنترل شود.
پدرام سلطانی، نایبرئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: راهاندازی کمپین نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت شدهاند، باعث ارزانی در همه آنها نمیشود، بلکه در کالاهای غیرضروری مانند خودرو در یک بازه زمانی کوتاه تأثیرگذار است و باعث کاهش قیمتها میشود اما طلا و ارز اینگونه نیست.
نایبرئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در کالایی مانند خودرو و دیگر کالاهای غیرضروری میتواند نخریدن در بازه زمانی کوتاه مثلاً یکماهه پاسخگو باشد و با کاهش تقاضا التهاب بازار را برطرف کرد و حتی باعث کاهش قیمتها شد اما نخریدن کالاهای دیگر مانند سکه و ارز هیچ ارتباطی به کاهش قیمت آنها و حل مشکلاتی مانند تورم ندارد.