بازدید سایت : ۵۷۸۶۰

◄ تضاد منافع؛ سه عضو هئیت مدیره کانون کارگری رانندگان کامیون مدیر شرکت هستند

آیا حضور این افراد در تشکل های صنفی کارگری و در جایگاه مدیران کانون‌ های سراسری علاوه بر تضاد منافع و عدم امکان حفظ منافع کارگران این صنف، به دلیل مغایرت حضور کارفرمایان با مقاوله نامه های سازمان جهانی کار، موجبات خدشه دار شدن استقلال تشکل های صنفی کارگری را فراهم نمی کند؟

تضاد منافع؛ سه عضو هئیت مدیره کانون کارگری رانندگان کامیون مدیر شرکت هستند
تین نیوز |

یادداشت وارده: انجمن ها و کانون های صنفی کارگری، تشکل هایی برای پیگیری و دفاع از حقوق کارگران تشکیل شده اند.

با توجه به این که به طور قطع کارگران و کارفرمایان در مواقعی دچار تضاد منافع هستند، قوانین موجود چه در سطح کشور و چه در سطح بین المللی بر منع حضور کارفرمایان در تشکل های کارگری تاکید دارد.

این قوانین در مورد همه تشکل های صنفی صدق می کند و صنف حمل و نقل جاده ای را نیز شامل می شود‌.

در صنف حمل و نقل جاده ای کالا سه تشکل کانون رانندگان، کانون کامیونداران و کانون شرکت های حمل و نقل وجود دارند که هر یک برای حفظ منافع اعضای این صنوف تشکیل شده اند.

در این بین دو کانون کامیونداران و شرکت های حمل و نقل کارفرمایی و کانون رانندگان کارگری است.

با این حال بر اساس مستندات موجود و برخلاف منافع صنفی رانندگان، سه عضو کانون کارگری رانندگان کامیون، کارفرما و مدیران شرکت های حمل و نقل هستند. این که در کنار دو کانون موجود کارفرمایی، سه عضو کانون کارگری نیز کارفرما باشند همین قدر عجیب است که این افراد بخواهند همزمان هم منافع صنف رانندگان کامیون را پیگیری و حفظ کنند و هم منافع شرکت های حمل و نقل کالا را.

به طور حتم شرایطی پیش خواهد آمد که این افراد مجبور به اخذ تصمیمات و سیاست هایی شوند که در راستای منافع هر دو صنف رانندگان کامیون و شرکت های حمل و نقل نیست. در این وضعیت انتخاب این افراد چه خواهد بود؟ به نفع کدام رانندگان کامیون رای خواهند داد یا در جهت حفظ منافع شرکت های حمل و نقل؟ 

 سوال مهم از دستگاه های ناظر به خصوص مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که حضور امید سلامت، فیروز خدایی، ابراهیم دورقی در مقام مدیران  شرکت های حمل و نقل و همزمان در جایگاه عضویت و ریاست هیئت مدیره کانون سراسری انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان کشور چگونه قابل توجیه است؟ 

 آیا حضور این افراد در تشکل های صنفی کارگری و در جایگاه مدیران کانون‌ های سراسری علاوه بر تضاد منافع و عدم امکان حفظ منافع کارگران این صنف، به دلیل مغایرت حضور کارفرمایان با مقاوله نامه های سازمان جهانی کار، موجبات خدشه دار شدن استقلال تشکل های صنفی کارگری را فراهم نمی کند؟

درخواست رانندگان اقدام سریع در این خصوص است تا این تشکل ها از حضور کارفرمایان در کرسی های تصمیم گیری گروه  بزرگی از کارگران شاغل در حرفه رانندگی کامیون پالایش گردند.

تایید انتخابات کانون انجمن های رانندگان کامیون

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.