بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

اجرای لاینینگ داخلی تونل حیران تا پایان تیرماه سالجاری تکمیل می شود

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل دوم حیران تا پایان تیرماه سال جاری به صورت کامل تکمیل می شود و روند اجرایی این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

اجرای لاینینگ داخلی تونل حیران تا پایان تیرماه سالجاری تکمیل می شود
تین نیوز

 

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل دوم حیران تا پایان تیرماه سال جاری به صورت کامل تکمیل می شود و روند اجرایی این پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از روند پیشرفت اجرای پروژه احداث تونل دوم گردنه حیران با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای توسعه پروژه های بزرگراهی استان یکی از محورهای اصلی استان کریدور غربی شرقی استان اردبیل که از سمت شهرستان نیر وارد استان شده و از سمت شهرستان نمین از استان خارج می شود. این کریدور علیرغم اینکه جزو کریدورهای اصلی کشور نیست ولی جزو محورهای شریانی در راستای انتقال ترافیک استان های شمالغرب به استان های گردشگری کشور است و در این خصوص نقش اساسی ایفا می کند.

وی گفت: پروژه احداث تونل شمالی در گردنه حیران واقع در محور اردبیل - آستارا به عنوان یکی از محورهای شریانی جهت تبدیل به بزرگراه در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تونل شمالی حیران در راستای رفع این مشکل مطرح شده در حال احداث است، ادامه داد: در این راستا مخصوصا در روزهای تعطیل و ایام گردشگری در طول سال همیشه با گره ترافیکی و در حقیقت آزار و اذیت مردم شریف همراه بود و در مواقعی حتی بیش از ۲ ساعت در این محور در ترافیک می ماندند.

یوسف زاده گفت: پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین آن به طول ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر بوده که ۷۳۰ متر آن تونل و۶۰ متر گالری و مابقی راههای دسترسی طرفین است.

وی افزود: با توجه به حفاری مقطع فوقانی تونل در سال ۱۴۰۱، عملیات حفاری مقطع تحتانی و همزمان اجرای گالری ورودی تونل و در ادامه نیز اجرای پوشش­ های تونل آغاز شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۳۷ متر از طول تونل مقطع برداری تکمیل شده است. همچنین در طول ۶۳۰ متر بتن ریزی پاشنه طرفین، ۶۱۸ متر عایق های حفاظتی و رطوبتی سه لایه و در مجموع ۶۰۶ متر از مجموع ۷۹۰ متر طول گالری و لاینینگ تونل تکمیل شده است و ادامه عملیات نیز بصورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۰ درصد می باشد یادآور شد: از نظر زمانبندی لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل جلوتر از برنامه قرار داریم و جزو معدود پروژه هایی است که این امر اتفاق افتاده است.

یوسف زاده تاکید کرد: اتمام و تکمیل تونل دوم حیران و راههای طرفین علاوه بر تسهیل تردد مخصوصاً در ایام گردشگری سال، کاهش ترافیک، کوتاهی زمان سفر و کاهش مصرف سوخت و در نهایت آرامش سفر در محور اردبیل – آستارا را به همراه خواهد داشت.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد : با بهبود شرایط جوی و با آزاد سازی معارضین در ورودی و خروجی تونل عملیات اجرایی راههای دسترسی تونل آغاز شد و تمام تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل اینکه زودتر از برنامه زمانبندی تکمیل تونل به اتمام رسیده و در اختیار مردم عزیز استان اردبیل و گردشگران این محور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه یکی از پیمانکاران فنی و توانمند استان می باشد اضافه کرد: تلاش ما بر این است در روزهای گردشگری برای تسهیل در عبور و مرور در این محور عبور موقت از تونل داده شود.

یوسف زاده گفت: از بابت مشکلات مالی که گریبانگیر پروژه های عمرانی و راهسازی استان شده است خوشبختانه پروژه احداث تونل شمالی حیران جزو پروژه هایی است که در استان همه مسئولین همسو شدند و در راستای تامین مالی این پروژه مشکل مالی رفع شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ابراز امیدواری کرد که تا پایان تیرماه سال جاری لاینینگ اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل بصورت کامل تکمیل گردیده و با تکمیل آن ، تسریع در ادامه روند اجرایی این پروژه با سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: به جهت عملیات لاینینگ، اجرای پوشش بتنی دیوار داخلی تونل امکان افزایش ماشین آلات در این پروژه نیست ولی با اتمام آن می توان نسبت به افزایش ماشین آلات برای تسریع در ادامه عملیات اجرایی پروژه اقدام کرد.

یوسف زاده گفت: با لطف خدا این پروژه جزو پروژه هایی باشد که با افتتاح و بهره برداری از آن مردم عزیز شاهد ترافیک روان در این محور در طول سال باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.