بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

بزرگراه های استان اردبیل ۷۵ درصد توسعه یافت

امتداد بزرگراه های این استان طی سه سال خدمت دولت شهید رئیسی از ۱۸۵ کیلومتر به ۳۲۲ کیلومتر افزایش یافته و رشد ۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

بزرگراه های استان اردبیل ۷۵ درصد توسعه یافت
تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: امتداد بزرگراه های این استان طی سه سال خدمت دولت شهید رئیسی از ۱۸۵ کیلومتر به ۳۲۲ کیلومتر افزایش یافته و رشد ۷۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی اعلام کرد: استان اردبیل قبل از استقرار دولت شهید رئیسی ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه داشت که با تکمیل ۵۲ کیلومتر در سال نخست و ۸۵ کیلومتر در سال دوم خدمت این دولت، بزرگراه های استان رشد بی نظیری را شاهد بوده است.

عاملی ادامه داد: علاوه بر بزرگراه های افتتاح شده، عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر از بزرگراه های استان اردبیل در حال اجراست و با جدیت و طبق برنامه زمان بندی بر روند اجرای آن نظارت می شود.

وی توسعه زیرساخت ها را یکی از نیازهای اولیه استان در راستای تکمیل زنجیره توسعه استان عنوان کرد و افزود: ارتباط سریع و ایمن به مرکز کشور و استان های همجوار بسیار اهمیت دارد و تلاش کردیم تا ظرفیت بزرگراهی استان تقویت و تکمیل شود.

از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است و از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرزاد

    مرسی استاندار. خدمت ربطی به مرحوم رییسی و روحانی و پزشکیان نداره. راستی یادت باشه اردبیل 25 ساله استان شده ولی 25 سانتم آزادراه نداره. حالا تبدیل جاده دو طرفه به اتوبان کار شاقی هست ولی بعد اینهمه مدت قابل افتخار نیست.