بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

تکمیل تونل دوم حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه سازه اصلی پروژه تونل دوم حیران پیشرفت تونل به اتمام رسیده است، گفت: برای تکمیل این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل تونل دوم حیران نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه سازه اصلی پروژه تونل دوم حیران پیشرفت تونل به اتمام رسیده است، گفت: برای تکمیل این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد در مسیر توریستی گرده حیران در مسیر اردبیل ، آستارا و ترافیک شدید به ویژه در ایام تعطیلات اجرای تونل دوم حیران در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به مشخصات فنی تونل دوم حیران افزود: مجموع تونل این پروژه و راه های طرفین آن ۲ کیلومتر و ۷۱۴ متر است که از این میزان ۷۳۰ متر تونل و ۶۰ متر گالری و مابقی راه های دسترسی طرفین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه حفاری مقطع فوقانی تونل در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، گفت: عملیات حفاری مقطع تحتانی و اجرای گالری ورودی تونل و در ادامه نیز اجرای پوشش های تونل اجرا شد و در حال حاضر ۷۲۰ متر از طول تونل مقطع برداری تکمیل و احداث سازه اصلی (پوشش بتنی داخل تونل) به اتمام رسیده است.

حیدری بیان کرد: اجرای عملیات بتن ریزی پاشنه طرفین، عایق های حفاظتی و رطوبتی سه لایه و همچنین گالری و لاینینگ (پوشش بتنی داخل) تونل تکمیل شده و ادامه عملیات نیز به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

وی گفت: ۳۸ هزار متر مکعب خاکبرداری، استفاده از ۹۹۸ تن میلگرد و آرماتور و همچنین تزریق ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مکعب بتن در مرحله اجرای لاینینگ از ویژگی های برجسته و فنی این طرح عمرانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر عملیات عمرانی و اجرایی داخل تونل، در حال حاضر عملیات خاکی و ابنیه فنی راه های طرفین تونل دوم حیران با جدیت تمام در دست اجراست.

حیدری در ادامه تسهیل تردد ایمن، کاهش زمان سفر بویژه در ایام تعطیلات، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف زمان را از مهم ترین مزایای این پروژه عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر با تلاش های پیمانکار طرح و نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پروژه تونل دوم حیران به مراحل پایانی نزدیک شده و بعد از تکمیل مسیرهای دسترسی و نصب تاسیسات برقی و روشنایی ، این طرح در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.