بازدید سایت : ۲۶۳۰۶

◄ بارش شدید تابستانی و وضعیت آب و هوای مرزهای ایران و عراق برای اربعین

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت هوای شهرهای مرزی ایران و عراق را تشریح کرد.

بارش شدید تابستانی و وضعیت آب و هوای مرزهای ایران و عراق برای اربعین
تین نیوز

صادق ضیائیان با اشاره به وضعیت هوای مرزهای زمینی اربعین اظهار کرد: وضعیت هوای امروز شهر تمرچین پیرانشهر، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۴ و کمینه ۲۰ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

به گزارش تین نیوز، با اعلام بارش شدید تابستانی در 4 استان هرمزگان، فارس، کرمان و نقاطی از کهگیلویه و بویراحمد، ضیائیان در مورد وضعیت آب و هوای مرزهای ایران و عراق گفت: وضعیت هوای باشماق، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۳۵ و کمینه ۲۳ درجه سانتی گراد خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: آسمان مرز خسروی (قصر شیرین) طی امروز صاف گاهی وزش باد و گاهی غبار رقیق با بیشینه ۴۴ و کمینه ۲۹ درجه سانتی گراد خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: آسمانی صاف در بعضی ساعات وزش باد شدید با بیشینه ۴۶ و کمینه ۳۱ درجه سانتی گراد برای شهر مهران انتظار می رود.

وی گفت: امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، افزایش شرجی و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۴۶ و کمینه ۲۹ درجه سانتی گراد برای شهر چذابه انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: شلمچه (خوزستان) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، افزایش شرجی و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۴۷ و کمینه ۳۱ درجه سانتی گراد خواهد داشت.

همچنین امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز پنجشنبه یکم شهریورماه در استان های هرمزگان، فارس، غرب و جنوب کرمان، جنوب استان های یزد و سیستان و بلوچستان، شرق بوشهر، نقاطی از کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب و جنوب چهارمحال وبختیاری و جنوب اصفهان در ساعات بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش ها امروز در هرمزگان، فارس، کرمان و نقاطی از کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و هشدار سطح نارنجی برای این مناطق صادر شده است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: از فردا تا دوشنبه در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان، رگبار پراکنده و رعدوبرق خواهیم داشت. همچنین در ۵ روز آینده روی ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

نقشینه ادامه داد: وزش باد شدید نیز در ۵ روز آینده برای شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات می تواند سبب گردوخاک و کاهش کیفیت هوا شود.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: بیشینه دمای تهران امروز به ۳۶ درجه سانتیگراد خواهد رسید و فردا و پس فردا نیز ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.