بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
در نامه مدیرعامل مپنا به وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

◄ آمادگی مپنا برای تولید 500 واگن مسافری و لکوموتیوهای مورد نیاز کشور

مدیرعامل مپنا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی از آمادگی این مجموعه برای تولید 500 دستگاه واگن مسافری و لکوموتیوهای باری و مسافری مورد نیاز کشور اعلام آمادگی کرد.

آمادگی مپنا برای تولید 500 واگن مسافری و لکوموتیوهای مورد نیاز کشور
تین نیوز

مدیرعامل مپنا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی از آمادگی این مجموعه برای تولید 500 دستگاه واگن مسافری و لکوموتیوهای باری و مسافری مورد نیاز کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش تین نیوز، در نامه محمد اولیا مدیرعامل مپنا به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی آمده است؛ پیرو تاکید حضرتعالی در زمان بازدید از غرفه گروه مپنا در نمایشگاه حمل و نقل ریلی و ضمن تشکر از حمایت های آن مقام عالی از صنایع ریلی کشور، نظر به اعلام راهبرد تامین منابع مالی از طریق تهاتر نفت جهت ساخت 500 دستگاه واگن مسافری، 300 دستگاه لکوموتیو باری و 50 دستگاه لکوموتیو مسافری به استحضار می رساند، شرکت واگن پارس مپنا به عنوان بزرگترین تولید کننده واگن در کشور، ظرفیت ساخت 500 دستگاه واگن مسافری مدنظر را طی 2 سال دارد.

شایان ذکر است که این شرکت توانایی ساخت انواع واگن مسافری، 5 ستاره و 4 ستاره و ترانست(خودکشش DMU) را به بالاترین کیفیت و به کار گیری فناوری های روز دنیا من جمله فناوری های دریافت شده از شرکت های جی اس جی پی اتریش، برای ساخت بدنه و بمباردیه برای ساخت بوژی و زیمنس برای ساخت ترانست دارا است. این شرکت تاکنون بالغ بر 500 دستگاه انواع واگن مسافری بین شهری را تولید کرده است.

واگن پارس مپنا طی سال گذشته قرارداد تولید 65 دستگاه واگن مسافری 5 ستاره نو با سرعت 160 کیلومتر برساعت را با شرکت های خصوصی فعال در این حوزه منعقد کرده است و با ساخت اولین واگن مسافری نمونه سریع السیر 200 کیلومتر بر ساعت، امکان تولید انبوه را برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت های بهره بردار متقاضی، ایجاد کرده است.

همچنین شرکت لکوموتیو مپنا ، تجربه ارزنده ای در ساخت 150 دستگاه لکوموتیو مسافری ایران سفیر(تحت لیسانس شرکت زیمنس) و ساخت تحویل 70 دستگاه لکوموتیو باری ام ای پی 24 و طراحی و ساخت نخستین نمونه لکوموتیو 4000 اسب بخار ام ای پی 30 (قابل استفاده در قطارهای باری و مسافری) را بر اساس فناوری های توسعه داده شده در گروه مپنا، دارد که می تواند نیاز شبکه ریلی کشور را در انواع لکوموتیو حسب برنامه اعلامی آن وزارتخانه و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برطرف کند.

لذا شرکت گروه مپنا با به کارگیری امکانات خود در داخل و خارج از کشور و ظرفیت های مجموعه های همکار همچون بانک گردشگری، توانایی اجرای پروژه ها از طریق تهاتر نفت را دارا است و در راستای تحقق اهداف ارزشمند آن وزارت محترم در نوسازی ناوگان ریلی و خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان، به این وسیله آمادگی خود را در راستای تحقق اهداف عالی آن وزارتخانه در حوزه حمل و نقل ریلی اعلام می دارد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی

    باسلام
    خطاب به آقای دکتر اولیاء
    با مدیران عامل فعلی که بر سر این دومجموعه دارید این ظرفیت را ندارید در صورتی که شایسته سالاری را حاکم کنید و مدیر عامل متخصص جایگزین کنید قطعا این ظرفیت ها که بر شمردید محقق خواهد شد ضمنا شما می بایستی دیدگاه خصولتی را از سر هر دومجموعه بردارید و شرایط خصوصی را بر دو مجموعه حاکم کنید این مدیران این دومجموعه بزرگ که اسم بردید در حال حاضر حتی قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستندو سالها است که از مجمعه هولدینگ مپنا بابت پرداخت های خود استمداد می طلبند . خوشبختانه درآمد گروه مپنا از بخش نیرو اونقدر هست که جبران کم کاری های چنین مدیرانی را بکند اما در نظر داشته باشید مدیر با برنامه حق الزخمه پرسنل خود را خود می پردازد .