بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ افتتاح واحد اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار؛ بهره مندی ۷۹۰ هزار خانوار از ظرفیت تولید این نیروگاه

واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به صورت ویدیو کنفرانس توسط محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

افتتاح واحد اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار؛ بهره مندی ۷۹۰ هزار خانوار از ظرفیت تولید این نیروگاه
تین نیوز
واحد اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات به صورت ویدیو کنفرانس توسط محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ این نیروگاه که همت متخصصان گروه مپنا به بهره برداری رسید، برخوردار از دو توربین گازی MAP2B  (هر یک به ظرفیت 183 مگاوات) و یک توربین بخار سه فشاره به ظرفیت 180 مگاوات به همراه پست 400 کیلوولت است.

احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به ظرفیت نامی ۵۴۶ مگاوات در راستای توسعه تولید برق در شمال شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرای آن به شرکت احداث و توسعه نیروگاه های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه یک) ابلاغ شد.

با احتساب افتتاح دومین واحد گازی راشد تربت حیدریه و واحد اول نیروگاه گازی سبزوار و با در نظر گرفتن الگوی مصرف 300 کیلو وات برای مشترکین عادی، بیش از 790 هزار خانوار از ظرفیت تولید این نیروگاه بهره مند می شوند.

شایان ذکر است واحد گازی این نیروگاه در اسفند ماه 1402 با شبکه سراسری برق سنکرون شد. این واحد گازی در تاریخ هفتم خرداد 1403 تنها 26 روز پس از اتمام عملیات تریال ران که یک رکورد در 15 سال اخیر محسوب می شود، تحویل موقت (PAC) و صورتجلسه آن توسط کارفرمای پروژه به شرکت توسعه یک ابلاغ شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار و در کیلومتر ۲۳ جاده سبزوار- شاهرود، در حومه شهرستان سبزوار واقع شده است. کارفرمای این پروژه شرکت افق توسعه انرژی خلیج فارس و مشاور آن شرکت مشانیر است. ​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.