بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

تخصیص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ۵ بندر تجاری بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخصیص ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های ۵ بندر تجاری استان خبر داد و گفت: بنادر محمد عامری، بوالخیر، دیر، کنگان و گناوه امسال توسعه می یابد.

تخصیص ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ۵ بندر تجاری بوشهر
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخصیص ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های ۵ بندر تجاری استان خبر داد و گفت: بنادر محمد عامری، بوالخیر، دیر، کنگان و گناوه امسال توسعه می یابد.

​به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به توسعه زیرساخت های بنادر تجاری استان بوشهر اظهار داشت: طرح توسعه بندر محمد عامری اجرایی شده که با تکمیل اسکله 90 متری امکان پهلوگیری شناورهای تجاری تا ظرفیت یک هزار تن فراهم می شود.

وی پیشرفت فیزیکی بندر تجاری محمد عامری را 98 درصد دانست و تصریح کرد: ظرفیت پهلودهی شناور تجاری در بنادر بوالخیر و بندر محمد عامری 400 فروند است که با تکمیل زیرساخت های توسعه این بنادر یکی از مشکلات اساسی ساحل نشینان برطرف می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه معیشت 75 درصد مردم شهرستان تنگستان از طریق دریا و دریانوردی تامین می شود گفت: بندر بوالخیر در تنگستان نقش مهمی در توسعه تجارت دریایی و تحقق مطالبات مردم دارد که امسال 138 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های آن تخصیص یافته است.

شکیبی نسب بندر دیر را یکی از بنادر مهم و فعال استان بوشهر در مبادلات تجاری با قطر دانست و خاطرنشان کرد: این بندر فاصله 120 مایلی به قطر دارد و امسال برای توسعه زیرساخت های بندر 100 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی پیشرفت طرح های زیرساختی در بندر دیر را 80 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: در این بندر 5 پست اسکله ساخته می شود که امسال تکمیل و راه اندازی می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بندر کنگان را از دیگر بنادر تجاری استان دانست و بیان کرد: برای توسعه زیرساخت های بندر کنگان 264 میلیارد تومان اختصاص یافته و حوضچه آن از 7 به 36 هکتار افزایش می یابد.

شکیبی نسب بنادر گناوه و دیلم را از دیگر بنادر تجاری استان بوشهر دانست و تصریح کرد: برای لایروبی این بنادر 33 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی ادامه داد: در طرح توسعه زیرساخت های بندر گناوه یک هزار و 630 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های 5 بندر تجاری محمد عامری، بوالخیر، دیر، کنگان و گناوه تخصیص یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.