بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

رهبران عراق از آمریکا رسماً درخواست نکنند، حمله هوایی علیه داعش صورت نمی‌گیرد

رهبران عراق از آمریکا رسماً درخواست نکنند، حمله هوایی علیه داعش صورت نمی‌گیرد

تین نیوز | رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا تأکید کرد که اگر تمامی رهبران گروههای قومی و مذهبی و اقلیت‌های عراق از آمریکا رسماً درخواست حمایت نظامی نکنند، آمریکا در عراق برای مبارزه با داعش اقدام نظامی انجام نمی‌دهد.
 
«کارل لوین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا تأکید کرد آمریکا تنها در صورتی علیه شبه‌نظامیان داعش حملات هوایی صورت می‌دهد که گروههای مذهبی و قومی عراق از آمریکا برای حمایت نظامی از عراق درخواست رسمی کنند.
 
وی تصریح کرد که عراقی‌ها باید برای مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) گردهم آیند یا در غیراینصورت باید شاهد متلاشی شدن کشورشان باشند.
 
اظهارات لوین در حالی مطرح شده است که دولت «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق، از آمریکا تقاضا کرده است که علیه گروه ترویستی داعش که در حال پیشروی در شهرهای عراق هستند، حمله نظامی صورت دهد.
 
برخی جمهوری‌خواهان آمریکا بر این باورند که دولت کشورشان باید همین حالا وارد عمل شود اما کاخ سفید و بسیاری از قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه نگران هستند اگر مالکی موانع میان سنی و گروههای دیگر را از بین نبرد، ممکن است در یک درگیری قومی وارد شوند.
 
رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا به خبرنگاران کنگره گفت: ما باید در صورتی وارد عمل شویم که رهبران تمامی گروههای جامعه عراق از جمله شیعه، سنی، کردها و اقلیت‌های مذهبی و رهبران برخی از قبایل و طایفه‌ها از آمریکا برای حمایت نظامی از آنها (در مقابل داعش) درخواست رسمی به عمل آورد.
 
لوین گروه تروریستی داعش را یک دشمن مشترک و یک دشمن شرور دانست که تهدیدی برای تمامی گروههای عراق است و گفت اگر دولت عراق نتواند علیه این گروه متحد شود، این کشور احتمالاً به قلمروهای فرقه‌ای متلاشی می‌شود و آن زمان دیگر آمریکا نمی‌تواند به آنها کمک کند تا بر این نوع تقسیم‌بندی فرقه‌ای غلبه کند.
 
اظهارات لوین در کنفرانس خبری در روزی که سنا تعطیل بود، مطرح شد و گفت در حالیکه از طرح اوباما برای اعزام بیش از 300 مشاور نظامی به عراق حمایت می‌کند، اما شرایطی را برای هرگونه حمله نظامی آمریکا در عراق تعیین کرد از جمله آنکه شواهدی موجود باشد مبنی بر آنکه این حملات هوایی بتواند جریان به وجود آمده در عراق را تغییر دهد، از برجای گذاشتن تلفات غیرنظامی جلوگیری کند و این حملات به درگیری‌های بیشتر در عراق منجر نشود.
 
اوباما روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که«جان کری» وزیر خارجه آمریکا هفته جاری عازم خاورمیانه می‌شود تا یک ائتلاف بین‌المللی برای حمایت از ثبات در عراق به وجود آورد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.