بازدید سایت : ۱۶۹۸۴۳

گرایش خطوط کشتیرانی به سفارش کشتی‌ های کانتینربر که LNG مصرف می‌ کنند

امروزه سوخت LNG رایج ترین سوخت جایگزین برای انرژی فسیلی در صنعت حمل و نقل کانتینری است.

گرایش خطوط کشتیرانی به سفارش کشتی‌ های کانتینربر که LNG مصرف می‌ کنند
تین نیوز |

در پی افزایش سفارشات خطوط کشتیرانی در سال گذشته، کشتی های کانتینری که موتورهای آنها می توانند با سوخت LNG کار کنند، بیش از یک چهارم کل سفارشات را تشکیل می دهند و اگر آمار سفارش کشتی ها با قابلیت مصرف سوخت متانول نیز به آن اضافه گردد، این عدد به ۲۸ درصد می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، امروزه سوخت LNG رایج ترین سوخت جایگزین برای انرژی فسیلی در صنعت حمل و نقل کانتینری است.

 اکثر این کشتی های در حال ساخت در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ وارد بازار کار خواهند شد.

 مجموعه MSC در تطبیق ناوگان خود با سوخت LNG نسبتاً کند عمل کرده و در نهایت با تغییر استراتژی خود، کشتی های دوگانه سوز با قابلیت مصرف LNG را سفارش داد.

 خط کشتیرانی ام اس سی، کشتی هایی با سوخت LNG با مجموع ظرفیت حمل ۴۲۰ هزار تی ای یو را تحت سفارش دارد که این صرفاً بخشی از سفارشات بسیار عظیم این شرکت سوئیسی- ایتالیایی با ظرفیت حملی نزدیک به ۱/۲ میلیون تی ای یو می باشد.

ولین کشتی دوگانه سوز LNG با نام MSC WASHINGTON با ظرفیت ۱۴۲۸۰ تی ای یو، اخیرا از مبدا پورت کلانگ مالزی وارد چرخه فعالیت های حمل ونقل دریایی شد.

 گروه CMA CGM با ثبت بیشترین سفارش کشتی با سوخت ال ان جی همچنان در این عرصه پیشگام است. این سفارشها حدود ۸۰ درصد از ظرفیت قراردادهای جدید آنها را تشکیل می دهد.

 این خط فرانسوی در حال مذاکره برای سفارش ۹ کشتی مگامکس دوگانه سوز دیگر با ظرفیت ۲۳ هزار تی ای یو با همکاری گروه CSSC است که به احتمال زیاد، همانند کشتی های کلاسِ CMA CMA JACQUES SAADE هستند که در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تحویل داده شدند.

عنوان بزرگترین کشتی های LNG از نظر اندازه به زودی به هاپاگ لوید آلمان تعلق می گیرد.

 این شرکت قرارداد ۱۲ کشتی هر کدام با ظرفیت ۲۳۶۶۰ تی ای یو را با کارخانه کشتی سازی دوو در کره جنوبی امضا کرده است که در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تحویل خواهد گرفت.

 تا زمانی که CMA CGM قرارداد خود با CSSC را نهایی نکند، دوازده کشتی سفارش داده شده توسط Hapag-Lloyd تنها مگامکس های مجهز به موتورهایی با قابلیت مصرف LNG هستند.

 از طرف دیگر شرکت مرسک که دومین خط بزرگ کشتیرانی در دنیا هست از حامیان اصلی سوخت متانول است و در حال حاضر دوازده کشتی هر کدام با ظرفیت ۱۶ هزار تی ای یو در صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی برای تحویل در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را سفارش داده است.

در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از ظرفیت ناوگان فعال در صنعت کشتیرانی با سوخت ال ان جی فعالیت می کنند.

 اولین کشتی فیدر با سوخت متانول متعلق به خط کشتیرانی مرسک، سال آینده وارد ناوگان حمل ونقل دریایی این شرکت دانمارکی خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.