کاروان لایروبی درگیر خواهند شد
در 28 مارس 2023، کار لایروبی در کانال کشتیرانی ولگا خزر زودتر از موعد مقرر آغاز شد.
در 28 مارس 2023، کار لایروبی در کانال کشتیرانی ولگا خزر زودتر از موعد مقرر آغاز شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، اولین کشتی است که برای این کار مستقر شده است. بر اساس اعلام آژانس حمل و نقل دریایی و رودخانه ای فدرال روسیه (Rosmorrechflot)، تعداد شناورهای مستقر تا اول آوریل به 10 کشتی افزایش خواهد یافت.
در سال 2023، 18 کاروان لایروبی شامل 6 کشتی متعلق به FSUE Rosmorport و کشتی های ویژه ارائه شده توسط ادارات پنج حوضه یا IWW روسیه و برخی از پیمانکاران فرعی درگیر خواهند شد. در این بیانیه آمده است: "بنابراین، Rosmorrechflot بزرگترین ناوگان تجهیزات لایروبی تا کنون را اداره خواهد کرد."
قرار است امسال حدود 12 میلیون متر مکعب ماده لایروبی شود که 2.5 برابر بیشتر از رکورد بالا (5 میلیون متر مکعب در متر) است.
در سال 2022، Rosmorport بیش از 5 میلیون cbm گل و لای را لایروبی کرد و بدین ترتیب عمق 4.2 متری را تضمین کرد. 28 کشتی درگیر بودند.
در سال 2023، دولت RF به FSUE Rosmorport 2.5 میلیارد روبل به عنوان یارانه برای لایروبی کانال ولگا کاسپین کمک خواهد کرد. این کانال قرار است برای اطمینان از عبور کشتی هایی با آبخور 4.5 متر عمیق تر شود.
کانال کشتیرانی ولگا خزر مهمترین جزء زیرساخت در مسیر ترانس کاسپین و کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب است. این طولانی ترین کانال مصنوعی روسیه (188 کیلومتر) است.