بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

پیش بینی افت شدید سود خطوط کشتیرانی کانتینری در سال ۲۰۲۳

خطوط کشتیرانی لاینر کانتینری پس از دو سال سودآوری مستمر و بی سابقه، درآمد سه ماه اول ۲۰۲۳ خود را اعلام کردند که بسیار چالش برانگیز بود.

پیش بینی افت شدید سود خطوط کشتیرانی کانتینری در سال ۲۰۲۳
تین نیوز |

خطوط کشتیرانی لاینر کانتینری پس از دو سال سودآوری مستمر و بی سابقه، درآمد سه ماه اول ۲۰۲۳ خود را اعلام کردند که بسیار چالش برانگیز بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، بر اساس تجزیه و تحلیل جان مک‌کاون، بنیانگذار Blue Alpha Capital از درآمد خطوط کشتیرانی کانتینری در سال ۲۰۲۲، سود خالص انباشته برای شرکت‌هایی که نتایج خود را گزارش می کنند و آنهایی که گزارش نمی‌دهند، رکورد جدید ۲۱۵ میلیارد دلار را نشان می دهد در حالی که این رقم برای سال ۲۰۲۱، بالغ بر ۱۴۸ میلیارد دلار بوده است.

با اینحال درآمد خالص سه ماهه پایانی سال گذشته برای خطوط کشتیرانی ۳۴.۷ میلیارد دلار بوده که کاهش شدید ۳۴ درصدی داشته است.

خط کشتیرانی کاسکو (چین) تنها شرکتی بود که درآمد سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ آن نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بهبود داشته و سود خالص آن بالغ بر ۴.۹ میلیارد دلار شده است.

در همین مدت درآمد خط کانتینری زیم (اسرائیل - رژیم اشغالگر قدس) از ۱.۷ میلیارد دلار به ۴۱۷ میلیون دلار کاهش یافت و سود خالص یانگ مینگ (تایوان) از ۱.۹ میلیارد دلار سه ماهه چهارم سال قبل به ۴۸۳ میلیون دلار تقلیل پیدا کرد.

آقای مک‌کاون انتظار دارد روند کاهشی درآمدها ادامه پیدا کند اما باز هم سال ۲۰۲۳ می تواند تجربه هیجان انگیز دیگری برای درآمدزایی خطوط کشتیرانی کانتینری باشد.

البته ابهامات زیادی در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی و مقدار تقاضای مصرف کنندگان در سال جاری وجود دارد که چشم انداز فعالیت شرکت های حمل و نقل کانتینری بزرگ جهان را در سال جاری تاریک می کند. 

 به عنوان مثال، انتظار میرود سود عملیاتی ۳۱ میلیارد دلاری مرسک در سال ۲۰۲۲ به طور چشمگیری کاهش یافته و برای سال ۲۰۲۳ به ۲ تا ۵ میلیارد دلار برسد.

 همچنین پیش بینی میشود سود قبل از بهره و مالیات هاپاگ لوید (آلمان)‌ از ۱۸.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به محدوده ۲.۱ تا ۴.۳ میلیارد دلار در سال جاری کاهش یابد.

رولف هابن یانسن، مدیرعامل هاپاگ لوید، ماه گذشته به سرمایه گذاران و تحلیلگران گفت که از نظر حجم کار "سال شروع خوبی نشده" و انتظار دارد نرخ حمل و نقل دریایی کانتینری بیش از این هم کاهش یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.