بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

تاجیکستان به دنبال 7.5 میلیارد دلار بودجه برای توسعه راه آهن

زیرساخت های ریلی تاجیکستان توسعه نیافته است و در عین حال برای تجارت بین المللی این کشور حیاتی می باشد.

تین نیوز

به نظر می رسد تاجیکستان به دنبال توسعه زیرساخت های ریلی در آسیای مرکزی است. این کشور به دنبال 7.5 میلیارد دلار (7 میلیارد یورو) سرمایه گذاری برای شبکه ریلی خود است. زیرساخت های ریلی تاجیکستان توسعه نیافته است و در عین حال برای تجارت بین المللی این کشور حیاتی می باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، وزیر حمل و نقل تاجیکستان در یک مجمع اقتصادی در شهر کازان روسیه اعلام کرد که این کشور برای بیش از 10 پروژه توسعه ای مهم شبکه ریلی خود برنامه دارد که حدود 7.5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و این کشور در حال حاضر به دنبال سرمایه گذار است.

تاجیکستان کشوری کوهستانی با شبکه راه آهن توسعه نیافته است. طول کل راه آهن این کشور به کمتر از هزار کیلومتر می رسد. به گفته وزیر حمل و نقل تاجیکستان، راه آهن نقش مهمی در اقتصاد تاجیکستان ایفا می کند و "مهم ترین شاخه استراتژیک تاجیکستان" است که 70 درصد کل واردات و صادرات را بر عهده دارد.

به گفته وزیر  حمل و نقل این کشور، 10 کریدور اولویت دار از خاک تاجیکستان شناسایی شده است. وی گفت: توجه ویژه به توسعه کریدورهای اقتصادی و چند وجهی در تاجیکستان، کشورهای جنوب شرق آسیا را با آسیای مرکزی، روسیه، ایران، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی متصل می کند و دسترسی به دریا را تضمین می کند و همچنین تاجیکستان می تواند در اتصال چین به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب نقش داشته باشد

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.