بازدید سایت : ۸۳۱۱۷

توضیح ترکیه درباره فرود اضطراری یک هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه آنتالیا

برخی منابع دیپلمات ترکیه ابعاد مختلف فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری رژیم صهیونیستی در فرودگاه آنتالیا در جنوب این کشور را شرح دادند.

توضیح ترکیه درباره فرود اضطراری یک هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه آنتالیا
تین نیوز

برخی منابع دیپلمات ترکیه ابعاد مختلف فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری رژیم صهیونیستی در فرودگاه آنتالیا در جنوب این کشور را شرح دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این منابع در گفت وگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه اظهار کردند این هواپیمای شرکت هواپیمایی «ال آل» که دفتر آن در اراضی اشغالی قرار داد، در مسیر پرواز از ورشو، پایتخت لهستان به مقصد تل آویو بود که به دلیل وخامت حال یکی از مسافرها به آن اجازه فرود اضطراری در فرودگاه آنتالیا داده شد.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: تصمیم گرفته شد در راستای اهداف بشردوستانه به هواپیما سوخت داده شود اما در حالی که اقدامات مربوطه در دست اتمام بود، خلبان هواپیما به میل خود تصمیم گرفت فرودگاه را ترک کند.

برخی رسانه های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که مسؤولان فرودگاه آنتالیای ترکیه از تامین سوخت برای این هواپیما به علت اینکه دفتر شرکت هواپیمایی آن در اراضی اشغالی بوده، خودداری کردند.

شرکت هواپیمایی «ال آل» نیز در بیانیه ای با اشاره به اینکه یکی از مسافران پرواز ورشو تل آویو این شرکت در فرودگاه آنتالیا برای درمان پیاده شد، مدعی شد که مسؤولان فرودگاه آنتالیا از سوخت دهی به این هواپیما پس از فرود اضطراری اش خودداری کردند و هواپیما در ادامه به مقصد «رُدس» (جزیره ای در یونان) پرواز کرد و پیش از ادامه مسیر خود به تل آویو در آنجا سوخت گیری کرد.

«سعاد سید اوغلو» مسؤول فرودگاه آنتالیا به آناتولی گفت: هواپیمای اسرائیلی پس از آنکه مسافر بیمار از آن پیاده شد، شهر را ترک کرد.

سید اوغلو در ادامه ادعاهای مطرح شده در این خصوص را رد کرد و گفت: هیچ کسی نمی تواند هواپیما را توقیف کند و اطلاعات اشتباهی در این مورد وجود دارد.

این مسؤول فرودگاه آنتالیا افزود: هواپیما به دلیل یک مورد پزشکی اورژانسی فرود آمد سپس به مسیر خود ادامه داد و به نزدیک ترین فرودگاه در «ردس» رفت.

او در ادامه تصریح کرد: ادعاهای مطرح شده درباره اینکه سفارت «اسرائیل» در این موضوع ورود کرده و مسافر بیمار از هواپیما پیاده نشده، نادرست هستند.

سید اوغلو همچنین تاکید کرد: نحوه برخورد با چنین مواردی در چارچوب توافق های مربوطه مشخص است و هیچ بخشی از آن به سفرا مرتبط نبوده و سفرا به موضوعاتی همانند سوخت دهی نمی پردازند.

این مسؤول فرودگاه آنتالیا در ادامه باز هم تاکید کرد: دلیل فرود اضطراری این هواپیما سوخت نبود بلکه پیاده کردن مسافر بیمار بود و تیم های پزشکی برای امدادرسانی به بیمار که تحت درمان بود، وارد عمل شدند.

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات این رژیم علیه نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته و تداوم بمباران غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه محاصره شده، رو به وخامت رفت و از آن زمان تمامی پروازهای مستقیم میان 2 طرف لغو شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.