بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

تلاش وزیر کار کانادا برای سلبِ حق اعتراض از کارگران راه آهن

وزیر کار کانادا، مدعی شده است که باید از هر نوع اعتراض و اعتصابی که حمل و نقل کالاهای راهبردی و همچنین حمل مسافران در ایام خاص و شلوغ را تحت الشعاع قرار می دهد، جلوگیری کرد.

تلاش وزیر کار کانادا برای سلبِ حق اعتراض از کارگران راه آهن
تین نیوز

وزیر کار کانادا، مدعی شده است که باید از هر نوع اعتراض و اعتصابی که حمل و نقل کالاهای راهبردی و همچنین حمل مسافران در ایام خاص و شلوغ را تحت الشعاع قرار می دهد، جلوگیری کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مجله میلیتانت، حدود ۹۳۰۰ راهبر قطار، کارگر خدماتی و پرسنل خطوط ریلی در استان مونترال کانادا علیه اقدام اخیر دو شرکت بزرگ ریلی این کشور فعالیت خود را آغاز کردند زیرا علیرغم رای بالای اتحادیه های کارگران خطوط ریلی به حق اعتصاب، آنان اعلام کردند که هرگونه اعتصاب در این مجموعه ها ممنوع است. 

طبق قانون کار کانادا، کارگران هر بخشی حق دارند تا دوماه در سال وارد اعتصاب شوند. با این حال سیموس اوریگان، وزیر کار کانادا، مدعی شد که باید از اعتصابی که حمل و نقل کالاهای راهبردی از جمله محصولات معدنی و همچنین حمل مسافران در ایام خاص و شلوغ را تحت شعاع قرار می دهد، جلوگیری کرد. 

او حق کارگران برای اعتصاب و همچنین هرگونه تعطیلی کار از سوی کارفرمایان را تا زمانی که هیات روابط صنعتی کانادا حکم کند، به حالت تعلیق درآورد. 

در پی این تصمیمات، هم اتحادیه های کارگری و هم روسای مدیریت راه آهن کشوری به اقدامات اخیر دولت و دو شرکت بزرگ بهره بردار خطوط ریلی کانادا اعتراض کردند. ایراد آنان این است که تصمیمات دولت و شرکت های پیمانکار، حقوق مندرج در قانون اساسی و قانون کار کانادا را به نام امنیت سرمایه و حاکمیت ملی، بطور کلی نقض می کند. 

روسای دو شرکت پیمانکار و بهره بردار از خطوط ریلی کانادا یعنی «CN و CPKC» از میز مذاکره خارج شده اند و از دولت فدرال خواسته اند که داوری خود را به نحوی انجام دهد که حق اعتصاب نیروی کار این بخش به رسمیت شناخته نشود. 

مدیر یکی از اتحادیه ها اعلام کرده است: هر دو شرکت خواستار امتیازات عمده در مورد زمان بندی مرخصی خدمه، ساعات کار و کنترل ساعات اضافه کار شده اند. کارگران در مقابل می گویند خواسته های آن ها ایمنی ریلی در کانادا را تضعیف کرده و یک حمله آشکار به حقوق صنفی است. 

وی می افزاید: رای کارگران به حق اعتصاب با ۹۸ درصد آراء درون اتحادیه پیامی روشن برای دولت و شرکت های کانادایی است و در این زمینه مدیران دولتی راه آهن نیز که از مشکلات آگاه هستند، با کارگران همراه اند. ما از اقدام دولت کانادا نیز شکایت خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.