بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

خدمت رسانی تاکسی های هوایی بدون خلبان بوئینگ تا سال ۲۰۳۰

تاکسی هوایی بدون خلبان شرکت ویسک(Wisk) تحت نظر شرکت بوئینگ در حال کار روی نسل ششم خودروهای پرنده خود است که وعده می دهد تا چهار مسافر و چمدان هایشان را در هر سفر جابجا کند.

خدمت رسانی تاکسی های هوایی بدون خلبان بوئینگ تا سال ۲۰۳۰
تین نیوز

تاکسی هوایی بدون خلبان شرکت ویسک(Wisk) تحت نظر شرکت بوئینگ در حال کار روی نسل ششم خودروهای پرنده خود است که وعده می دهد تا چهار مسافر و چمدان هایشان را در هر سفر جابجا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عصر خودروهای پرنده که زمانی مفهومی خیال انگیز محدود به دنیای پویانمایی های محبوب در دهه ۱۹۶۰ بودند، اکنون به واقعیت نزدیک شده است.

شرکت بوئینگ مستقر در ایالات متحده در خط مقدم تحقق این تخیل است و برنامه های بلندپروازانه ای برای شروع حمل و نقل مسافران در اواخر دهه جاری میلادی دارد.

این شرکت امیدوار است که فناوری شرکت ویسک ایرو(Wisk Aero) به رفع مشکلات ترافیکی در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ کمک کند.

پرواز تاکسی پرنده تا سال ۲۰۳۰

برایان یوتکو مدیرعامل شرکت ویسک ایرو اظهار داشت که این شرکت پیش بینی می کند که تاکسی هوایی بدون خلبان خود را در اواخر دهه جاری آماده به خدمت کند و این تاکسی ها با دریافت مجوزهای لازم شروع به حمل مسافر کنند.

وی افزود: ما در حال حاضر در حال آزمایش و تولید قطعات این هواپیما هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری نمونه اولیه آن را به پرواز درآوریم.

یوتکو همچنین اطلاعاتی درباره برنامه های تاکسی های پرنده در نمایشگاه هوایی فارنبرو(Farnborough) که از ۲۲ تا ۲۶ ژوئیه در بریتانیا برگزار می شود، فاش کرد.

با وجود ادعاهای بزرگ یوتکو، صنعت تاکسی های پرنده با موانع فناورانه از جمله توسعه باتری های قدرتمندتر برای قادر ساختن شرکت ها به انجام چندین سفر با یک بار شارژ مواجه است.

آنها همچنین باید قانونگذاران و مردم را متقاعد کنند که این هواپیماها ایمن هستند، به خصوص تاکسی های پرنده ای که بدون خلبان و خودران نیز هستند.

نسل ششم پرنده های عمودپرواز

شرکت ویسک در حال حاضر روی هواپیمای نسل ششم خود کار می کند که قول داده تا چهار مسافر و چمدان هایشان را در هر سفر جابه جا کند.

پیچیده ترین تاکسی هوایی در جهان نسل ششم آنهاست که یکی از ایمن ترین سیستم های حمل و نقل مسافر در هوانوردی تجاری را با فناوری و نرم افزار خودران پیشرو در صنعت، نظارت انسانی بر هر سفر و طراحی کارآمد ترکیب می کند.

پرنده عمودپرواز(eVTOL) ویسک در هر شارژ دارای برد پرواز ۱۴۴ کیلومتری است و در مورد عملکردش نیز ادعا می شود که با سرعت ۱۲۰ گره (۲۲۲ کیلومتر در ساعت) در ارتفاع ۷۶۲ تا ۱۲۲۰ متری بالاتر از سطح دریا می تواند حرکت کند.

این تاکسی پرنده با طول بال های ۱۵ متری دارای آرایش ۱۲ پایه ای است که برای برخاستن از زمین طراحی شده است و ردیف جلوی پروانه های آن برای حرکت و پرواز افقی قابلیت کج شدن دارد.

همچنین بال ها و پروانه ها برای افزایش ایمنی و کاهش صدای داخل کابین در بالای کابین سرنشینان قرار گرفته اند.

به گفته ویسک، این تاکسی پرنده برای پرواز خودران و مستقل با استفاده از «نرم افزار تصمیم گیری مبتنی بر منطق، مبتنی بر رویه» و مجموعه ای از حسگرهای داخلی و قابلیت های دوری از موانع طراحی شده است.

چشم به بازارهای آسیایی

شرکت بوئینگ علاوه بر پرواز در ایالات متحده، برنامه های بلندپروازانه ای برای ورود به تجارت خودروهای پرنده در بازارهای آسیایی تا پایان دهه جاری دارد.

اگرچه بوئینگ در ایالات متحده مستقر است، اما این شرکت سال هاست فعالیت های خود را در خارج از این کشور نیز گسترش داده است. به عنوان مثال دارای تأسیسات تحقیق و توسعه در خارج از ایالات متحده و در کشورهای استرالیا، کره جنوبی و هند است.

بوئینگ در حال حاضر در زمینه تولید هواپیماهای خود شریک های بزرگی مانند شرکت های بزرگ ژاپنی نظیر میتسوبیشی، کاوازاکی و سوبارو دارد که این شرکت ها به آن در زمینه فناوری های جدید مانند خودروهای الکتریکی و سلول های سوختی نیز کمک می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.