بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

تعلیق هزاران نیروی اپراتور ریلی آلمان

اپراتور ریلی آلمان، دویچه بان Deutsche Bahn، قصد دارد به دنبال زیان های شدید وارده هزاران شغل را تعلیق کند.

تعلیق هزاران نیروی اپراتور ریلی آلمان
تین نیوز

اپراتور ریلی آلمان، دویچه بان Deutsche Bahn، قصد دارد به دنبال زیان های شدید وارده هزاران شغل را تعلیق کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، شرایط آب و هوای شدید، اعتصاب ها و سرمایه گذاری برای تعمیر یک شبکه ریلی قدیمی، سودآوری اپراتور ریلی آلمان را در سال جاری تحت تأثیر قرار داده است. زیان خالص این شرکت در نیمه اول ۲۰۲۴ با افزایش ۱۶ برابری به ۱.۲ میلیارد یورو رسید. زیان خالص شرکت در سال گذشته ۷۱ میلیون یورو در مدت مشابه بود. زیان عملیاتی کسب وکار اصلی آن نیز در مقایسه با ۳۳۹ میلیون یورو در نیمه اول ۲۰۲۳، در سال جاری به ۱.۲ میلیارد یورو رسید.

شرکت اعلام کرد برای جبران زیان حدود ۹ درصد از کارکنان خود را حذف خواهد کرد و در حال آماده شدن برای کاهش ۳۰ هزار شغل در طول پنج سال آینده است؛ ۱۵۰۰ پست در سال جاری تعلیق خواهد شد که در درجه اول بخش اداری تحت تأثیر قرار می گیرد.

اپراتور ریلی آلمان 1

دویچه بان اکنون به دنبال سود عملیاتی سالانه به ویژه سود تعدیل شده قبل از بهره و مالیات است که در مارس مجموع آن را بیش از یک میلیارد یورو پیش بینی کرد. این شرکت همچنین پیش بینی خود را برای درآمد کمی کاهش داد و به ۴۵ میلیارد یورو (مطابق با سال) رساند. البته این اپراتور انتظار میلیاردها دلار بازپرداخت را از دولت آلمان به عنوان بخشی از یک برنامه جدید برای حمایت از نوسازی راه آهن دارد و از افزایشی دیگر در هزینه های سرمایه ای خود روی شبکه و خدمات ریلی بهتر در نیمه اول ۲۰۲۴ به لطف افزایش عمده بودجه دولت خبر داده است.

شرکت اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری چهار میلیارد یورو در این بخش سرمایه گذاری کرده است که افزایشی ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد، چراکه شرکت پس از دهه ها سرمایه گذاری پایین مستعد مستعمل و خراب شدن و نیازمند بهسازی است.

امید آن می رود که ۳۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۷ برای نوسازی این بخش هزینه شود. این کاهش از هدف قبلی ۴۵ میلیارد یورویی به دلیل نگرانی در مورد بار بدهی آلمان کنار انجام گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.